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The European Union Clinical Trials Register   allows you to search for protocol and results information on:
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    The EU Clinical Trials Register currently displays   43845   clinical trials with a EudraCT protocol, of which   7282   are clinical trials conducted with subjects less than 18 years old.   The register also displays information on   18700   older paediatric trials (in scope of Article 45 of the Paediatric Regulation (EC) No 1901/2006).

    Phase 1 trials conducted solely on adults and that are not part of an agreed paediatric investigation plan (PIP) are not publicly available (see Frequently Asked Questions ).  
     
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    Summary
    EudraCT Number:2006-000504-17
    Sponsor's Protocol Code Number:ML 20073
    National Competent Authority:Germany - BfArM
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Completed
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2006-04-11
    Trial results View results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - BfArM
    A.2EudraCT number2006-000504-17
    A.3Full title of the trial
    Konsekutive Aderlass- und Peginterferon alfa-2a -Ribavirin-Standardtherapie im Vergleich zu einer Peginterferon alfa-2a-Ribavirin-Standardtherapie bei naiven Patienten mit HCV Genotyp 1 und Ferritin > 200 μg/l
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    KAPRI
    A.4.1Sponsor's protocol code numberML 20073
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan Information not present in EudraCT
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorHeinrich-Heine-Universität Düsseldorf
    B.1.3.4CountryGermany
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing support
    B.4.2Country
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisation
    B.5.2Functional name of contact point
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Information not present in EudraCT
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameRibavirin
    D.3.2Product code Ro 20-9963
    D.3.4Pharmaceutical form Tablet
    D.3.4.1Specific paediatric formulation Information not present in EudraCT
    D.3.7Routes of administration for this IMPOral use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNRibavirin
    D.3.9.1CAS number 36691-04-5
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit Bq/mg becquerel(s)/milligram
    D.3.10.3Concentration number200
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) Information not present in EudraCT
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product Information not present in EudraCT
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) Information not present in EudraCT
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product Information not present in EudraCT
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy Information not present in EudraCT
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product Information not present in EudraCT
    D.3.11.8Extractive medicinal product Information not present in EudraCT
    D.3.11.9Recombinant medicinal product Information not present in EudraCT
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 2
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Information not present in EudraCT
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product namePeginterferon alfa-2a
    D.3.2Product code Ro 25-8310
    D.3.4Pharmaceutical form Solution for injection
    D.3.4.1Specific paediatric formulation Information not present in EudraCT
    D.3.7Routes of administration for this IMPSubcutaneous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNPeginterferon alfa-2a
    D.3.9.1CAS number 198153-51-4
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit Bq/µg becquerel(s)/microgram
    D.3.10.3Concentration number180
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) Information not present in EudraCT
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product Information not present in EudraCT
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) Information not present in EudraCT
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product Information not present in EudraCT
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy Information not present in EudraCT
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product Information not present in EudraCT
    D.3.11.8Extractive medicinal product Information not present in EudraCT
    D.3.11.9Recombinant medicinal product Information not present in EudraCT
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Chronische Hepatitis C Infektion
    MedDRA Classification
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    Das primäre Prüfziel ist die Differenz der Viruskonzentration im Blut zum Zeitpunkt 4 Wochen nach Beginn der medikamentösen antiviralen Therapie. Für die Auswertung werden individuelle Viruskinetikfunktionen auf-grund der Viruskonzentrationsmessungen im Verlauf angepasst und für jeden Patienten ein Schätzwert für den Rückgang der Viruslast in den ersten 4 Wochen auf der Basis dieser Kinetikfunktionen bestimmt. Die Wirksam-keit der Behandlung wird durch einen Vergleich der aufgrund der individuell ermittelten Kinetikfunktion für den Zeitpunkt 4 Wochen geschätzten Viruskonzentrationen zwischen den Gruppen A und B beurteilt.
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    -Sicherheit und Verträglichkeit einer Aderlasstherapie im Vorfeld einer 48-wöchigen Standard Kombinationstherapie mit Peginterferon alfa-2a und Ribavirin3. -Vergleich der Wirksamkeit (definiert als lang andauerndes virologisches Ansprechen;SVR) 24 Wochen nach Therapieende
    -Virologisches Ansprechen (End of treatment; EOT) zu Woche 48
    -Frühes virologisches Ansprechen (Early virological response; EVR 12) zur Woche 12
    -Bestimmung der Serumfibrosemarker (z.B. Hyaluronsäure, alfa 2-Makroglobulin (=Haptoglobin), Apolipoprotein A1, TGFβ1, Prokollagen III, Thrombopoetin, Laminin) zentral aus Rückstellproben
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    · Alter: 18-75 Jahre
    · Serologischer Nachweis einer chronischen Hepatitis C Infektion des HCV-Genotyp 1 mit positivem anti-HCV-Antikörper Nachweis
    · Nachweis einer Serum HCV-RNA Konzentration >10.000 IE/ml während des Screenings gemessen mit COBAS AmpliPrep/COBAS TaqMan HCV Test (untere Nachweisgrenze 10 IE/ml)
    · Keine antivirale Vortherapie
    · Ferritin >200 µg/l
    · Leberpunktion ist fakultativ
    · Kompensierte Lebererkrankung (Child - Pugh Grad A; bewertet nach der klinischen Klassifikation für Patienten mit Zirrhose) (Appendix 1)
    · bei Patienten mit Zirrhose oder Übergang zur Zirrhose muss innerhalb von 2 Monaten vor der Randomisierung ein Ultraschall des Abdomens durchgeführt werden oder eine andere etablierte Methode zum Ausschluss eines HCC und das Serum AFP darf nicht > 100 ng/ml sein. Bei Patienten mit Serum AFP Wert > 50 ng/ mL muss ein etabliertes Verfahren zum Ausschluss eines HCC durchgeführt werden
    · negativer Urin-Schwangerschaftstest bei gebärfähigen Frauen und Partnerinnen von Patienten innerhalb 24 Stunden vor Einnahme der ersten Dosis Medikation
    · während der Einnahme der Studienmedikation und während der 24 Wochen nach Absetzen derselben müssen zwei anerkannte Kontrazeptionsmethoden angewandt werden, eine davon mit Barriereeffekt beim Mann, also Kondom, sowie Pille, Intrauterinpessare, Diaphragmen oder Implantate bei Patientinnnen/Partnerinnen von Patienten, die sich im gebärfähigen Alter befinden
    · Der Patient ist bereit und in der Lage, die regelmäßigen Kontrollen im Rahmen der Untersuchung durchführen zu lassen
    · Es liegt eine schriftliche Einverständniserklärung nach der Aufklärung vor
    · Während der Einnahme der Studienmedikation und während der 6 Monate nach Absetzen derselben, müssen weibliche Patienten und deren Partner mit zwei anerkannten, sicheren Kontrazeptionsmethoden verhüten. Männliche Patienten und ihre fertilen Partnerinnen müssen während der Einnahme der Studienmedikation und während der 7 Monate nach Absetzten derselben mit zwei anerkannten, sicheren Kontrazeptionsmethoden verhüten. Männliche Patienten oder Partner von Patientinnen müssen immer eine Kontrazeption mit Barriereeffekt, also mit Kondom, durchführen. Das gilt auch für sterilisierte Männer. Patientinnen und Partnerinnen von Patienten, die sich im gebärfähigen Alter befinden, müssen immer eine sichere Kontrazeption, also entweder mit der Pille, Intrauterinpessaren oder Implantaten, durchführen. Eine zuverlässige Empfängnisverhütung liegt auch bei Frauen vor, die chirurgisch sterilisiert wurden, sowie bei Frauen nach der Menopause (post-menopausal).


    Sollten eines oder mehrere dieser Einschlusskriterien nicht zutreffen, darf die Patientin / der Patient nicht in die Studie eingeschlossen werden!
    E.4Principal exclusion criteria
    · bekannte Überempfindlichkeit gegenüber PEG-IFN alfa-2a (40KD), alfa- Interferonen, Ribavirin, oder einem der sonstigen Bestandteile der Arzneimittel
    · Patienten mit Genotyp 2,3,4,5 oder 6
    · schwangere oder stillende Frauen, Frauen im gebärfähigen Alter, die keine Kontrazeptiva anwenden
    · männliche Partner schwangerer Frauen oder von Frauen im gebärfähigen Alter, die keine Kontrazeptiva anwenden
    · Behandlung mit systemischer anti-neoplastischer oder immunmodulatorischer Medikation innerhalb der letzten 6 Monate vor Studienbeginn und während der gesamten Dauer der Studie.Dies beinhaltet eine Therapie mit Histamin, Mycophenolat mofetil, Thymosin alpha, Viramidin, supraphysiologi-schen Dosen von Steroiden oder Bestrahlung mit Ausnahme von Patienten, die vor mehr als 1 Monat vor Ein-nahme der ersten Studienmedikation eine begrenzte Behandlung (< 7 Tage) von Herpesläsionen mit Aciclovir oder Valaciclovir erhalten haben
    · Jede andere Studienmedikation innerhalb der letzten 6 Wochen vor Beginn der ersten Studienmassnahme (Ader-lass oder Beginn der medikamentösen Therapie)
    · Positiver Nachweis von anti- HAV IgM Ak, HBsAg, anti- HBc IgM Ak, anti- HIV Ak in der Screeningphase
    · Vorgeschichte oder Hinweis auf eine nicht- Hepatitis C-assoziierte chronische Lebererkrankung (z.B.: Hämochromatose (im Sinne einer C282Y-Homozygotie), Autoimmunhepatitis, Stoffwechselerkrankungen der Leber, alkoholische Lebererkrankung oder Toxin-Exposition)
    · Vorgeschichte oder Hinweis auf eine dekompensierte Lebererkrankung oder ein Child - Pugh Score > 6
    · Patienten mit erhöhtem Anämierisiko (z.B. Thalassämie, Sphärozytose, rezidivierende gastrointestinale Blutungen in der Anamnese etc.) oder Patienten, für die eine Anämie ein besonderes medizinisches Risiko bedeuten würde
    · schwere psychiatrische Vorerkrankung in der Anamnese, insbesondere schwere Depression. Schwere psychiatri-sche Vorerkrankung ist definiert als jede mindestens 3 Monate andauernde antidepressive oder antipsychotische Therapie in der Vorgeschichte oder jeder Hinweis auf suizidale Neigung oder Krankenhauseinweisung wegen psychiatrischer Erkrankungen
    · Patienten mit einem bekannten schweren Anfallsleiden, das medikamentös nicht stabil einstellbar ist
    · Patienten mit Synkopen und Hypotonus
    · Autoimmunerkrankungen (z.B. chronisch entzündliche Darmerkrankungen, idiopathische thrombozytopenische Purpura, Lupus erythematodes, autoimmunhämolytische Anämie, Sklerodermie, schwere Psoriasis, rheumatoide Arthritis, usw.)
    · chronische Lungenerkrankung mit funktioneller Einschränkung
    · schwere kardiale Vorerkrankungen (z.B. Herzinsuffizienz NYHA Klasse III oder IV, Myokardinfarkt innerhalb der letzten 6 Monate, behandlungsbedürftige ventrikuläre Tachyarrhythmien, instabile Angina pectoris oder andere signifikante kardiovaskuläre Erkrankungen)
    · Organtransplantationen in der Anamnese (außer Korneatransplantation)
    · Jede schwere Erkrankung, Krebserkrankung oder jede andere Bedingung, die den Patienten, nach Einschätzung des Prüfarztes, für diese Studie ungeeignet erscheinen lassen
    · Schilddrüsenfunktionsstörungen, die nicht medikamentös euthyreot eingestellt werden können
    · Hinweis auf schwere Retinopathie (z.B.: CMV- Retinitis, Makuladegeneration) oder jede klinisch relevante, durch Diabetes mellitus oder Bluthochdruck bedingte Augenerkrankungen
    · Blutbild:Neutropenie < 1.500 Zellen/µlThrombozytopenie < 90.000 Zellen/µl Serumkreatinin >1,5 mg/dl
    · Hämoglobin: <14 g/dl bei Männern und <13 g/dl bei Frauen im Screening
    · aktiver Drogenkonsum innerhalb des letzten Jahres vor Studienbeginn mit Ausnahme einer verordneten stabilen Methadon-Substitution
    · Patienten mit hepatozellulärem Karzinom
    · Patienten mit einem täglichen Alkoholkonsum von über 20 g
    · Jede weitere Vorerkrankung, die nach Ermessen des Prüfarztes die Vollendung des Therapieprotokolls gefährdet.
    · Patienten, die unkooperativ sind, den Charakter und Aufbau der Studie nicht verstehen oder die Einverständniserklärung nicht unterschreiben
    Ausschlusskriterien aufgrund der geplanten Aderlasstherapie:
    · Synkopen in der Ananmese
    · Bekannte symptomatische Hypotonie (wiederholte RR Werte < 100/60)
    Sollten eines oder mehrere dieser Ausschlusskriterien zutreffen, darf die Patientin/ der Patient nicht in die Studie eingeschlossen werden!
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Nachweis des Rückgangs der Viruslast
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic Yes
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic Information not present in EudraCT
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) Information not present in EudraCT
    E.7.1.1First administration to humans Information not present in EudraCT
    E.7.1.2Bioequivalence study Information not present in EudraCT
    E.7.1.3Other Information not present in EudraCT
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Information not present in EudraCT
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) Information not present in EudraCT
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) Yes
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled Yes
    E.8.1.1Randomised Yes
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group Yes
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other Yes
    E.8.2.3.1Comparator description
    Aderlass in Therapiearm A
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.5The trial involves multiple Member States No
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA Information not present in EudraCT
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Information not present in EudraCT
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LPI Dezember 2009; LPO Oktober-November 2011;
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years5
    E.8.9.1In the Member State concerned months
    E.8.9.1In the Member State concerned days
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.3Elderly (>=65 years) Information not present in EudraCT
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Information not present in EudraCT
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Information not present in EudraCT
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state142
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    Im Prüfplan angegeben.
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2006-06-12
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2006-06-02
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusCompleted
    P.Date of the global end of the trial2010-09-06
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    As of 31 January 2023, all EU/EEA initial clinical trial applications must be submitted through CTIS . Updated EudraCT trials information and information on PIP/Art 46 trials conducted exclusively in third countries continues to be submitted through EudraCT and published on this website.

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