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    Summary
    EudraCT Number:2011-004672-11
    Sponsor's Protocol Code Number:SNOXA12C201
    National Competent Authority:Austria - BASG
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Completed
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2012-07-10
    Trial results View results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedAustria - BASG
    A.2EudraCT number2011-004672-11
    A.3Full title of the trial
    A multi-centre, open label, uncontrolled, Phase IIa clinical trial evaluating the safety and efficiacy of NOX-A12 in combination with a background therapy of bendamustine and rituximab (BR) in previously treated patients with chronic lymphocytic leukemia (CLL).
    Multizentrische, offene, unkontrollierte klinische Phase-IIA-Studie zur Bewertung der Sicherheit und Wirksamkeit von NOX-A12 in Verbindung mit einer Grundtherapie von Bendamustin und Rituximab bei bisher behandelten Patienten mit chronischer lymphatischer Leukämie (CLL)
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    A clinical trial of NOX-A12 in patients with chronic lymphocytic leukemia who have been previously treated and who will be receiving bendamustine and rituximab treatment
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    NOX-A12 with a background therapy of bendamustine and rituximab in CLL
    A.4.1Sponsor's protocol code numberSNOXA12C201
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorNOXXON Pharma AG
    B.1.3.4CountryGermany
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorCommercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportNOXXON Pharma AG
    B.4.2CountryGermany
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationAMS Advanced Medical Services
    B.5.2Functional name of contact pointClinical Operations
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street Address500 Chiswick High Road
    B.5.3.2Town/ cityLondon
    B.5.3.3Post codeW4 5RG
    B.5.3.4CountryUnited Kingdom
    B.5.4Telephone number+44208956 2606
    B.5.5Fax number+44208956 2358
    B.5.6E-mailams@ams-europe.com
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation No
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.2Product code NOX-A12
    D.3.4Pharmaceutical form Solution for injection
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNNOX-A12
    D.3.9.2Current sponsor codeNOX-A12
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit mg/ml milligram(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number14.66
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Relapsed chronic lymphocytic leukemia
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Chronic lymphocytic leukemia which has been previously treated and disease has returned.
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Blood and lymphatic diseases [C15]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 14.1
    E.1.2Level PT
    E.1.2Classification code 10008958
    E.1.2Term Chronic lymphocytic leukaemia
    E.1.2System Organ Class 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps)
    E.1.3Condition being studied is a rare disease Yes
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    To assess the safety and tolerability of NOX-A12 alone (pilot group only) and in combination with BR.

    To determine the complete remission (CR) rate.
    Bewertung der Sicherheit und Verträglichkeit von NOX-A12, wenn es isoliert (nur für eine Pilotgruppe) bzw. in Verbindung mit BR zur Therapie eingesetzt wird.

    Bestimmung der Rate vollständiger Remissionen („Complete Remission Rate“ oder CR).
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    To determine the effect of NOX-A12 alone and combined with BR on the mobilization of peripheral blood CD34+ cells and CLL cells.

    To determine the overall response rate (ORR=CR + PR).

    To determine time to event endpoints such as progression free survival (PFS), event free survival (EFS), time to progression (TTP), duration of response (DOR) and overall survival (OS) after treatment with NOX-A12 in combination with BR.

    To determine the plasma concentration of SDF-1 after treatment with NOX-A12 alone (pilot group only) and in combination with BR.

    To determine the pharmacokinetics of NOX-A12 alone (pilot group only) and in combination with BR.
    Bewertung der Auswirkung von NOX-A12 – in isolierter Verwendung bzw. in Verbindung mit BR – auf die Mobilisierung von peripheren CD34+-Blutzellen und CLL-Zellen.

    Ermittlung der Gesamtansprechrate (ORR = CR + PR).

    Definition von Ereigniszeiten und deren Endpunkten, z.B. für das progressionsfreie Überleben („PFS“), die Zeit bis zum Fortschreiten der Erkrankung („TTP“), die Dauer des Ansprechens („DOR“) und allgemeine Überlebenszeiten („OS“) jeweils im Gefolge der Behandlung mit NOX-A12 in Verbindung mit BR.

    Bestimmung der SDF-1-Plasmakonzentration nach der Behandlung mit NOX-A12, zum einen in der isolierten Verabreichung (nur für eine Pilotgruppe) und zum anderen in Verbindung mit BR.

    Bestimmung der pharmakokinetischen Eigenschaften von NOX-A12, zum einen in der isolierten Verabreichung (nur für eine Pilotgruppe) und zum anderen in Verbindung mit BR.
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    1. Male of female, age ≥ 18
    2. Diagnosis of B cell CLL
    3. Relapsed, bendamustine-sensitive (at least partial response with a duration of at least six months) or bendamustine-naive patients after at least one but not more than 3 prior treatments of their disease
    4. CLL in need of treatment (Binet C or A/B with active disease) according to the IWCLL guidelines
    5. Subject must have measurable disease according to IWCLL guidelines
    6. Pre-study WHO performance status of ≤ 2 and modified cumulative illness rating scale (CIRS) of less than 7
    7. Signed and dated, written informed consent
    8. Men and women of reproductive potential must agree to follow accepted birth control methods during treatment and for 3 months after completion of treatment
    9. Acceptable liver function at screening: Bilirubin ≤ 1.5 x upper limit of normal (ULN), AST (SGOT) and/or ALT (SGPT) ≤ 2.5 x ULN
    10. Acceptable heamatological status: platelet count ≥ 75 x10 9/L, ANC > 0.75 x 10 9/L
    11. Acceptable renal function: serum creatinine ≤1.5 ULN and/or creatinine clearance ≥ 50 ml/min (Cockcroft Gault formula)
    12. No clinical significant abnormalities of liver volume, liver heamodynamics or elasticity, measured by abdominal ultrasound
    1. Männlich oder weiblich, im Alter von ≥ 18 Jahren
    2. Diagnose einer B-Zell-CLL
    3. Rückfällige PatientInnen, die bereits in der Vergangenheit auf Bendamustin angesprochen haben (d.h.: zumindest ein partielles Ansprechen für einen Zeitraum von mindestens 6 Monaten), und PatientInnen, die noch nicht mit Bendamustin behandelt wurden und die mindestens einer und höchstens drei Therapien ihrer Krankheit unterzogen worden sind
    4. Behandlungsbedürftige CLL (Binet C oder A/B mit einer aktiven Krankheit) entsprechend den einschlägigen Kriterien der IWCLL
    5. PatientInnen müssen an einer „messbaren Krankheit“ entsprechend den einschlägigen Kriterien der IWCLL leiden
    6. PatientInnen, deren Zustand vor Beginn der Studie die Kriterien des ECOG/WHO-Status ≤ 2 erfüllt und die auf der CIRS-Skala (Messung von Morbidität und Komorbidität) einen Punktwert von 6 oder weniger erreichen
    7. Unterzeichnung einer schriftlich aufgesetzten und datierten Einverständniserklärung
    8. Fortpflanzungsfähige Männer und Frauen müssen gewährleisten, für die Dauer der Behandlung und drei Monate nach deren Ende eine anerkannte Methode der Empfängnisverhütung zu verwenden.
    9. Ausreichende Funktion der Leber: Bilirubin ≤ 1,5 x die Höchstgrenze des Normalbereichs (ULN), AST (SGOT) und / oder ALT (SGPT) ≤ 2,5 x ULN.
    10. Ausreichender hämatologischer Zustand: Zahl der Blutplättchen ≥ 75 x 109/L, Zahl der Neutrophilen > 0.75 x 109/L.
    11. Ausreichende Nierenfunktion: Serum-Kreatinin ≤1.5 ULN und/oder berechnete Kreatinin-Clearance ≥ 50 mL/min (zu berechnen nach Cockroft & Gault).
    12. Keine klinisch signifikanten Abnormitäten von Hämodynamik, Größe oder Elastizität der Leber entsprechend einschlägig vorzunehmender Ultraschalluntersuchungen der Bauchhöhle
    E.4Principal exclusion criteria
    1. Relapse of B-cell CLL within 6 months after last chemotherapy
    2. Subjects who have progressed to more aggressive B-cell cancers such as Richter's syndrome
    3. CLL with either deletion of the short arm of chromosome 17 (17p-) or mutations associated with the loss of p53
    4. The subject has a history of or is clinically suspicious of cancer related CNS disease
    5. Patients at risk of hemostasis or spleen rupture
    6. Autoimmune hemolytic anemia
    7. Prior allogeneic stem cell transplant or patients who are considered to be candidates for allo SCT as assessed by their treating physician
    8. Patient has a history of other active malignancies within three years prior to study entry, with the exception of: adequately treated in situ carcinoma of the cervix uteri; basal or squamous cell carcinoma of the skin; in situ carcinoma of the bladder; previous malignancy confirmed and surgically resected with curative intent
    9. The patient exhibits evidence of other clinically significant uncontrolled condition(s) including, but not limited to: uncontrolled systemic infection (viral, bacterial or fungal); diagnosis of fever and neutropenia within 1 week prior to study drug administration
    10. Female subject is pregnant or breast feeding
    11. Known infection with HIV, active Hepatitis B or Hepatitis C
    12. The patient has a history of prior toxicity from bendamustine or rituximab that resulted in permanent discontinuation of treatments
    13. Treatment with other investigational drugs, or participation in another clinical trial within 30 days prior to study drug administration
    14. Uncontrolled hypertension (defined as systolic blood pressure (BP) > 160 mmHg or diastolic BP >100mmHg)
    15. Myocardial infarction or unstable angina within the past 6 months prior to study drug administration. Heart failure of New York Heart Association functional Class III or IV prior to study drug administration
    16. Systemic illnesses or other severe concurrent disease including alcoholism which, in the judgment of the investigator, would make the patient inappropriate for entry into this study or interfere significantly with the proper assessment of safety and efficacy of the investigational treatment
    17. Known or suspected of not being able to comply with the trial protocol
    18. Having previously enrolled in this clinical trial
    19. Known hypersensitivity to rituximab or to any of the excipients or to murine proteins
    20. History of recurring or chronic infections or underlying conditions which may further predispose patients to serious infection.
    21. Known hypersensitivity to bendamustine or to mannitol.
    22. Invasive surgery within 30 days prior to study drug administration.
    1. Rezidive B-Zell-CLL innerhalb von 6 Monaten nach der jüngsten Chemotherapie
    2. PatientInnen, die aggressivere B-Zell-Krebserkrankungen wie das Richter-Syndrom entwickelt haben
    3. CLL-Erkrankungen, die entweder durch Deletionen des kurzen Arms von Chromosom 17 (17p-) oder durch Mutationen gekennzeichnet sind, die mit dem Verlust der p53-Funktion einhergehen
    4. PatientInnen mit einer Krankengeschichte krebsbedingter Erkrankungen des zentralen Nervensystems bzw. einschlägigen klinischen Verdachtsmomenten
    5. Patienten mit einem Risiko der Hämostase oder Milzruptur
    6. Autoimmunhämolytische Anämie
    7. PatientInnen, bei denen eine allogene Stammzellentransplantation (alloSCT) vorgenommen wurde oder die nach Einschätzung ihres behandelnden Arztes als Anwärter auf eine entsprechende Operation zu betrachten sind
    8. PatientInnen mit anderen aktiven Malignitäten im Zeitraum von drei Jahren vor Beginn der Studie, ausgenommen angemessen behandelte Carcinoma in situ des Gebärmutterhalses, Basalzellen- und Plattenepithelkarzinome der Haut, Carcinoma in situ der Blase, insofern die Malignitäten lokal begrenzt waren und mit kurativer Intention chirurgisch entfernt wurden
    9. PatientInnen mit Symptomen für andere, klinisch bedeutsame und unkontrollierte Beschwerden, einschließlich, aber nicht ausschließlich von unkontrollierten systemischen (Virus-, Bakterien- oder Pilz-)Infektionen und ärztlich diagnostiziertem Fieber und Neutropenie innerhalb von einer Woche vor der geplanten Einnahme des Studienpräparats
    10. Schwangere und stillende Patientinnen
    11. Bekannte Infektion mit HIV oder einer aktiven Hepatitis B / Hepatitis C
    12. PatientInnen mit einer Krankengeschichte toxischer Reaktionen auf Bendamustin oder Rituximab, die zu einer permanenten Einstellung der betreffenden Behandlung geführt haben
    13. Behandlung mit einem anderen, in Prüfung befindlichen Wirkstoff oder Teilnahme an einer anderen klinischen Studie innerhalb von 30 Tagen vor der geplanten Einnahme des Studienpräparats
    14. Unkontrollierter Bluthochdruck (definiert als systolischer Blutdruck > 160 mm Hg oder diastolischer Blutdruck > 100 mm Hg)
    15. Herzinfarkt oder instabile Angina innerhalb von 6 Monaten vor der geplanten Einnahme des Studienpräparats. Herzinsuffizienz der New York Heart Association Klasse III oder IV vor Verabreichung der Studienmedikation
    16. Systemische Leiden bzw. andere schwere begleitende Krankheiten oder Alkoholkrankheiten, die nach dem Ermessen des Studienleiters die betreffenden PatientInnen untauglich für die Studie machen oder die angemessene Beurteilung von Sicherheit und Wirksamkeit der zu prüfenden Behandlungen substanziell zu kompromittieren drohen
    17. PatientInnen, von denen bekannt ist, dass sie sich nicht an die Auflagen des Studienprotokolls halten können bzw. bei denen einschlägige Verdachtsmomente vorliegen
    18. PatientInnen, die zuvor bereits für die vorliegende klinische Studie angemeldet waren
    19. Bekannte Überempfindlichkeit gegen Rituximab oder einem der sonstigen Bestandteile oder gegen Murine-Proteine
    20. Wiederkehrender oder chronischer Infektionen oder Grunderkrankungen in der Vergangenheit welche die Patienten für eine schwere Infektion prädisponieren könnten
    21. Bekannte Überempfindlichkeit gegen Bendamustin oder Mannitol
    22. Invasive Operation innerhalb von 30 Tagen vor Verabreichung der Studienmedikation
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Safety
    the safety evaluation will be based on the following assessments:
    - adverse events
    - vital signs
    - 12 lead ECG
    - laboratory parameters (CBC, platelets, differential WBC count, serum chemistry, coagulation parameters, urinalysis)
    - immunogenicity
    - physical examinations

    Efficacy
    Assessment of the CR rate after cycle 3 and 6 will be the primary efficacy endpoint
    Sicherheit
    Die Bewertung der Sicherheit erfolgt auf der Grundlage der folgenden Kriterien:
    - Unerwünschte Ereignisse
    - Vitalparameter
    - 12-Kanal EKG
    - Laborparameter (Blutbild, Blutplättchen,
    - Differentialblutbild / weißes Blutbild, Serumanalyse,
    - Blutgerinnung, Urinanalyse)
    - Immunogenität
    - Ärztliche Untersuchung

    Wirksamkeit
    Primärer Endpunkt für die Bewertung der Wirksamkeit ist die Einschätzung der CR-Rate nach Beendigung von Zyklen 3 und 6
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Safety - throughout the treatment period and for 30 days post last dose

    Efficacy - at the end of Cycle 3 and Cycle 6 of treatment
    E.5.2Secondary end point(s)
    Molecular and cellular evaluations
    - mobilization of CD34+ and CLL cells into the peripheral blood
    - characterization of these cells in terms of additional cell surface antigens, immuno-phenotype changes and apoptosis

    CLL disease response:
    - Overall response rate (ORR = CR + PR) and minimal residual disease (MRD); immunophenotypic CR.
    - progression free survival (PFS), event free survival (EFS), time to progression (TTP), duration of response (DOR) and overall survival (OS)

    Pharmacokinetic analysis of SDF-1 in plasma

    Pharmacokinetic analysis of NOX-A12 in plasma
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Characterisation of circulating blood cells - Pilot group only - Day 1,2 and 4 post first dose. All patients - Day 1 and 2, Cycle 1 and 4

    Pharmacokinetic analysis - Pilot group only - Day 1, 2 and 4 post first dose. All patients - Day 1 Cycle 1 and 4

    Progression - 12 weekly intervals for 30 months post end of treatment
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic Yes
    E.6.7Pharmacodynamic Yes
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic Yes
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Yes
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled No
    E.8.1.1Randomised No
    E.8.1.2Open No
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group No
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other No
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned4
    E.8.5The trial involves multiple Member States Yes
    E.8.5.1Number of sites anticipated in the EEA10
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee No
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    The end of the trial will be the date of the last patient last contact in the expansion phase of the trial
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years4
    E.8.9.1In the Member State concerned months0
    E.8.9.1In the Member State concerned days0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial years4
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial days0
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 16
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 17
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Yes
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state5
    F.4.2 For a multinational trial
    F.4.2.1In the EEA 33
    F.4.2.2In the whole clinical trial 33
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    Following completion of up to 6 cycles of NOX-A12 treatment prior to the receipt of BR, patients will continue under normal local treatment practices. Patients who have experienced a response will be followed for the duration of their response, but may receive any care - including transplantation - which may be available to them locally.
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2012-08-07
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2012-07-25
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusCompleted
    P.Date of the global end of the trial2017-04-24
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    The status and protocol content of GB trials is no longer updated since 1 January 2021. For the UK, as of 31 January 2021, EU Law applies only to the territory of Northern Ireland (NI) to the extent foreseen in the Protocol on Ireland/NI. Legal notice
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