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    Summary
    EudraCT Number:2013-002467-26
    Sponsor's Protocol Code Number:480-SFA2013-001
    National Competent Authority:Austria - BASG
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Prematurely Ended
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2013-08-01
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedAustria - BASG
    A.2EudraCT number2013-002467-26
    A.3Full title of the trial
    The SPRINT trial:

    An Evaluation of the 480 Biomedical STANZA™ Drug-Eluting Resorbable Scaffold (DRS) System v1.2 in the Treatment of de novo SFA Lesions
    Eine Bewertung des Medikamenten beschichteten resorbierbaren Scaffold (DRS) v1.2 STANZA™ von 480 Biomedical zur Behandlung von De novo Läsionen der A. femoralis superficialis
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    The SPRINT trial:

    An Evaluation of the 480 Biomedical STANZA™ Drug-Eluting Resorbable Scaffold (DRS) System v1.2 in the Treatment of de novo SFA Lesions
    Eine Bewertung des Medikamenten beschichteten resorbierbaren Scaffold (DRS) v1.2 STANZA™ von 480 Biomedical zur Behandlung von De-novo-Läsionen der A. femoralis superficialis
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    The SPRINT trial
    A.4.1Sponsor's protocol code number480-SFA2013-001
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of Sponsor480 Biomedical, Inc.
    B.1.3.4CountryUnited States
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorCommercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing support480 Biomedical INC.
    B.4.2CountryUnited States
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisation480 Biomedical, Inc.
    B.5.2Functional name of contact pointSenior Manager Clinical Affairs
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street Address480 Arsenal Street
    B.5.3.2Town/ cityWatertown, MA
    B.5.3.3Post code02472
    B.5.3.4CountryUnited States
    B.5.4Telephone number+161739346004677
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name Paclitaxel
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderINDENA SPA
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationFrance
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product namePaclitaxel
    D.3.4Pharmaceutical form Implantation matrix
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPImplantation
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy Yes
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    An evaluation of the safety and performance of the STANZA DRS v1.2 system for the treatment of patients with obstructive superficial femoral artery disease.

    Eine Bewertung des Medikamenten beschichteten resorbierbaren Scaffold (DRS) v1.2 STANZA™ von 480 Biomedical zur Behandlung von De-novo-Läsionen der A. femoralis superficialis
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    An evaluation of the safety and performance of the STANZA DRS v1.2 system for the treatment of patients with obstructive superficial femoral artery disease.

    Eine Bewertung des Medikamenten beschichteten resorbierbaren Scaffold (DRS) v1.2 STANZA™ von 480 Biomedical zur Behandlung von De-novo-Läsionen der A. femoralis superficialis
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Cardiovascular Diseases [C14]
    MedDRA Classification
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    An evaluation of the safety and performance of the STANZA DRS system for the treatment of patients with obstructive superficial femoral artery disease.
    Beurteilung der Sicherheit und Leistung des STANZA DRS-Systems bei der Behandlung von Patienten mit einer obstruktiven Erkrankung der A. femoralis superficialis
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    Clinical Success: On a per patient basis, technical success without major adverse event (MAE) within 48 hours after thindex procedure or at hospital discharge, whichever is sooner.

    Device Success: On a per device basis, the achievement of successful delivery and deployment of the study device at the intended target lesion and successful withdrawal of the delivery catheter.

    Technical Success: Technical success is defined on a per lesion basis, as the achievement of a final residual stenosis of ≤ 30%.

    Patency measured by duplex ultrasound with ≤50% restenosis (PSVR ≤ 2.4) based on core lab evaluation at 12 and 24 months.

    Patency measured by angiography with ≤50% diameter stenosis determined by an angiographic core lab analysis of an angiogram performed at 12 months.

    Klinisch bedingte Revaskularisation der Zielläsion (TLR) nach 6, 12 und 24 Monaten, wobei eine klinisch bedingte TLR definiert wird als symptomatische Patienten mit:
     Rückgang des Knöchel Arm Index (ABI) > 0,15*
    und
     Erhöhung der Rutherford-Becker-Kategorie ≥ 1
    und
     Stenose > 50 % (Angiografie)
    * Rückgang des Zehen Arm Index (TBI) um 20 % im Vergleich zum vorausgehenden Kontrolltermin
    Chirurgischer Eingriff an der Zielextremität, Index-Extremitäten-Amputation nach 6, 12 oder 24 Monaten
    Rutherford-Becker-Kategorie 1, 6, 12 und 24 Monate nach Durchführung des Eingriffs
    Fragebogen zur Gehbeeinträchtigung - 1, 6, 12 und 24 Monate nach dem Eingriff
    ABI oder TBI, wenn der Patient einen inkompressiblen ABI (ABI ≥ 1,25) aufweist, der 1, 6, 12 und 24 Monate nach Durchführung
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    Screening Inclusion Criteria:
    1. Age ≥ 18 years
    2. De novo stenotic lesion(s) in the superficial femoral artery located at least 1 cm distal to the femoral bifurcation and > 5 cm above the joint space of the knee.
    3. Patient has symptomatic intermittent claudication affecting at least the target leg (Rutherford Class 2-3). Patients should have first received conservative medical management of their symptoms prior to study inclusion. The symptoms can be bilateral.
    4. The study patient has been informed of the nature of the study, agrees to its provisions and has provided written informed consent as approved by the ethics committee of the respective clinical site.
    5. The study patient agrees to comply with all required post-procedure study requirements.

    Baseline Inclusion Criteria
    1. Reference vessel diameter (RVD) 5.0 till 6.0 mm measured by an objective measurement such as online Quantitative Vessel Analysis (QVA).
    2. Target lesion length ≤ 90 mm; total occlusion length < 40 mm.
    3. Target lesion has a ≥ 70% diameter stenosis.
    4. Angiographic evidence of at least one runoff vessel to the ankle/foot without hemodynamically significant stenosis (> 50% diameter stenosis) that does not require any treatment within 3 months of the index procedure.
    5. Procedural access can be accomplished via contralateral vascular access or if antegrade access no closure device can be utilized and closure has to occur via manual pressure.
    6. Patent common and external iliac: TASC A & B iliac lesions may be treated at the time of index procedure (before treatment of the target lesion) if residual stenosis is ≤30%.
    Einschlusskriterien (Screening):
    1. Alter ≥ 18 Jahre
    2. De-novo-Stenoseläsion(en) der A. femoralis superficialis mindestens 1 cm distal zur Femoralisbifurkation und > 5 cm über dem Kniegelenkspalt
    3. Der Patient weist eine symptomatische intermittierende Claudicatio auf, die mindestens das Zielbein betrifft (Rutherford-Klasse 2 bis 3). Patienten sollten vo der Aufnahme in die Studie conservative medizinische Behandlung für die Symptome erhalten haben. Die Symptome können bilateral auftreten.
    4. Der an der Studie teilnehmende Patient wurde über die Art der Studie informiert, stimmt den Bestimmungen zu und hat seine schriftliche Einverständniserklärung in Übereinstimmung mit den Vorgaben der Ethikkommission des jeweiligen Prüfzentrums abgegeben.
    5. Der an der Studie teilnehmende Patient bestätigt, allen nach dem Eingriff im Rahmen der Studie zu erfüllenden Anforderungen nachzukommen.

    Einschlusskriterien (Baseline)
    1. Referenzgefäßdurchmesser (RVD) 5,0 - 6,0 mm, gemessen mithilfe einer objektiven Messung wie z. B. einer online durchgeführten quantitativen Gefäßanalyse (QVA).
    2. Länge der Zielläsion ≤ 90 mm; gesamte Okklusionslänge < 40 mm
    3. Die Zielläsion weist einen Verengungsdurchmesser > 70 % auf.
    4. Angiografischer Nachweis des Abstroms von mindestens einer Arterie zum Knöchel/Fuß ohne hämodynamisch signifikante Stenose (> 50 % Durchmesserverengung), die keinerlei Behandlung innerhalb von 3 Monaten nach dem Eingriff erfordert.
    5. Der Zugang für den Eingriff kann über einen kontralateralen vaskulären Zugang erfolgen; bei anterogradem Zugang kann kein Verschlusssystem verwendet werden, der Verschluss muss mithilfe von manuellem Druck erfolgen.
    6. Durchgängige A. iliaca communis und externa: TASC A- und TASC B-Läsionen in der Beckenetage können zum Zeitpunkt des Eingriffs- (vor der Behandlung der Zielläsion) behandelt werden, wenn die Reststenose ≤30%.
    E.4Principal exclusion criteria
    Screening Exclusion Criteria

    1. Previous vascular surgery/endovascular treatment of the target lesion.
    2. Re-vascularization of target vessel within 30 days of study procedure.
    3. Critical limb ischemia defined as Rutherford Becker Category 4-6.
    4. Known coagulation disorders or intolerance or allergies to aspirin, clopidogrel or ticlopidine, heparin, any scaffold components, contrast agents which cannot be adequately pre-medicated.
    5. Life expectancy ≤12 months.
    6. Planned procedure that necessitates the discontinuation of antiplatelet medications used in conjunction with the investigational device within 3 months post-procedure.
    7. Inability to walk due to orthopedic or other nonvascular complications.
    8. Pregnancy or breast feeding or patient desires to become pregnant.
    9. Non-atherosclerotic lesion (e.g. vasculitis).
    10. Renal insufficiency (serum creatinine level > 220 µmol/L or > 2.5 mg/dl, or patient is on dialysis).
    11. Patient has medical condition(s) which could affect study assessments or may adversely affect the safety and/or success of the study treatment.
    12. Active systemic infection or lower limb infection of any nature.
    13. White Blood Cells (WBC) ≤ 3,000 cells/mm3.
    14. Myocardial infarction within 30 days of the study procedure.
    15. Stroke within 90 days of the study procedure.
    16. Uncontrolled atrial fibrillation.
    17. Currently participating in an investigational drug or another device study. Note: Trials requiring extended follow-up for products that were investigational, but have since become commercially available, are not considered investigational trials
    18. Prior use of paclitaxel-eluting products in the target limb less than 6 months prior to index procedure.
    19. Patient has known unstable angina

    Baseline Exclusion Criteria

    1. Target lesion treatment with a drug eluting balloon.
    2. Target lesion treatment with atherectomy, laser, or cryoplasty (use of a cutting or scoring balloon is permitted prior to scaffold implantation only).
    3. Suspicion for or evidence of subintimal passage of guidewire.
    4. Severely calcified lesion(s).
    5. Target lesion which, based on two angiographic orthogonal views, exhibit a persistent balloon deformity during pre-dilatation with a nominally sized balloon.
    6. Target vessel (superficial femoral artery) has an angiographically significant (> 50% diameter stenosis) lesion located distally or proximally to the target lesion.
    7. Acute embolic complication following pre-dilatation.
    8. Target vessel contains an acute thrombus.
    9. Aneurysm in target vessel or co-existing clinically significant aneurysmal disease of the abdominal aorta, iliac or popliteal arteries.
    10. Intervention in the infra-inguinal arteries outside of the target lesion.
    11. Planned procedure within 30 days after the index procedure
    12. Positive pregnancy test for females of child bearing potential.

    Ausschlusskriterien (Screening):
    1. Vorherige endovaskuläre Behandlung oder gefäßchirurgische Behandlung an der Zielläsion.
    2. Revaskularisation des Zielgefäßes innerhalb von 30 Tagen nach dem Eingriff.
    3. Kritische Gliedmaßenischämie, definiert als Rutherford Becker Kategorie 4 bis 6.
    4. Bekannte Gerinnungsstörungen oder eine Intoleranz oder Allergien gegenüber Aspirin, Clopidogrel oder Ticlopidin, Heparin, jegliche Scaffold Bestandteile, Kontrastmittel es sei denn, es besteht die Möglichkeit, den Patienten dem entsprechend medikamentös vorzubehandeln.
    5. Lebenserwartung ≤ 12 Monate.
    6. Geplanter Eingriff, der das Absetzen von Thrombozytenaggregationshemmern (die in Verbindung mit dem
    Prüfprodukt über einen Zeitraum von 3 Monaten) nach dem Eingriff angewendet werden.
    7. Gehunfähigkeit aufgrund von orthopädischen oder anderen nicht vaskulären Komplikationen.
    8. Schwangerschaft oder Stillen oder Patientin möchte noch Kinder gebären.
    9. Nicht atherosklerotische Läsion (z. B. Vaskulitis).
    10. Niereninsuffizienz (Serumkreatininspiegel > 220 μmol/l oder > 2,5 mg/dl oder Patient an der Dialyse).
    11. Patient/In leidet an Erkrankung(en), welche die Studienbeurteilungen beeinträchtigen oder die Sicherheit und/oder den Erfolg der Studienbehandlung negativ beeinflussen könnte(n).
    12. Aktive systemische Infektion oder Infektion jeglicher Art der unteren Gliedmaße.
    13. Weiße Blutkörperchen ≤ 3.000 Blutkörperchen/mm3
    14. Myokardinfarkt innerhalb von 30 Tagen vor dem Studieneingriff.
    15. Schlaganfall innerhalb von 90 Tagen vor dem Studieneingriff.
    16. Unkontrolliertes Vorhofflimmern.
    17. Gegenwärtige Teilnahme an einer anderen Arzneimittel oder Prüfproduktstudie. Anmerkung: Studien, die eine längere Kontrolle erforderlich machen und sich auf Produkte beziehen, die erforscht wurden, mittlerweile aber auf dem Markt erhältlich sind, werden nicht mehr als Forschungsstudien betrachtet.
    18. Vorbehandlung (innerhalb von 6 Monaten vor dem Eingriff) mit einem Produkt welches mit Paclitaxel beschichtet ist in dem Bein mit der Zielläsion.
    19. Patient hat eine instabile Angina Pectoris.

    Ausschlusskriterien (Baseline)

    1. Behandlung der Zielläsion mit einem Medikamenten beschichteten Ballon.
    2. Behandlung der Zielläsion mittels Atherektomie, Laser oder Kryoplastie (Benutzung eines Cutting Balloon oder Scoring Balloon vor der Scaffold Implantation erlaubt).
    3. Verdacht auf oder Nachweis von subintimaler Passage des Führungsdrahtes.
    4. Stark kalzifizierte Läsion(en).
    5. Zielläsion, die auf der Grundlage der angiografischen Darstellung zweier orthogonaler Ansichten eine persistierende Ballondeformität während der Prädilatation mit einem Ballon der gewünschten Größe aufweist
    6. Zielgefäß (A. femoralis superficialis) weist eine angiografisch signifikante Läsion (> 50 % Durchmesserverengung) auf, die distal oder proximal zur Zielläsion lokalisiert ist.
    7. Akute embolische Komplikation nach der Prädilatation.
    8. Akuter Thrombus im Zielgefäß.
    9. Aneurysma im Zielgefäß oder gleichzeitig bestehende, klinisch signifikante aneurismatische Erkrankungen der Bauchaorta, des Beckenkamms oder der Kniekehlenarterien.
    10. Intervention in den infrainguinalen Arterien außerhalb der Zielläsion.
    11. Geplanter Eingriff innerhalb von 30 Tagen nach dem Eingriff.
    12. Positiver Schwangerschaftstest bei gebärfähigen Frauen.

    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    The Primary Endpoints are defined as:

    - Patency measured by duplex ultrasound with ≤50% restenosis (Peak Systolic Velocity Ratio (PSVR ≤ 2.4)) through 6 months.
    - Freedom from all causes of death, emergent endovascular intervention or surgical intervention on the target limb, index limb amputation through 30 days post procedure

    A statistical analysis on the patency primary endpoint will be performed to evaluate non-inferiority to percutaneous transluminal angioplasty (PTA). An objective performance criteria (OPC) of patency has been defined per the literature to be 66%. The sample size was determined to be 70 patients in order to demonstrate noninferiority against PTA with a noninferiority margin of 15%.
    Die primären Endpunkte werden definiert als:

    - Mittels Duplex Sonografie gemessene Durchgängigkeit von ≤ 50 % Restenose (systolischer Spitzenflussgeschwindigkeitsquotient (PSVR ≤ 2,4)) über einen Zeitraum von 6 Monaten

    - Keine Todesursachen, keine dringlichen endovaskulären Interventionen oder chirurgischen Eingriffe an der Zielextremität, keine Index Extremitäten Amputation innerhalb von 30 Tagen nach dem Eingriff.

    Es wird eine statistische Analyse des primären Endpunktes im Hinblick auf die Durchgängigkeit durchgeführt, um die Nichtunterlegenheit gegenüber einer perkutanen transluminalen Angioplastie (PTA) zu bewerten. In der Literatur werden 66% als objektives Leistungskriterium für die Durchgängigkeit definiert. Der Stichprobenumfang wurde auf 70 Patienten festgelegt, um die Nichtunterlegenheit gegenüber einer PTA bei einem Nichtunterlegenheitsbereich von 15% zu zeigen.
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    30 days and 6 month
    30 Tage und 6 Monate.
    E.5.2Secondary end point(s)
    Clinical Success: On a per patient basis, technical success without major adverse event (MAE) within 48 hours after the index procedure or at hospital discharge, whichever is sooner.

    Device Success: On a per device basis, the achievement of successful delivery and deployment of the study device at the intended target lesion and successful withdrawal of the delivery catheter.

    Technical Success: Technical success is defined on a per lesion basis, as the achievement of a final residual stenosis of ≤ 30%.

    Patency measured by duplex ultrasound with ≤50% restenosis (PSVR ≤ 2.4) based on core lab evaluation at 12 and 24 months.

    Patency measured by angiography with ≤50% diameter stenosis determined by an angiographic core lab analysis of an angiogram performed at 12 months.

    Clinically Driven Target Lesion Revascularization (TLR) at 6, 12 and 24 months where Clinically Driven TLR is defined as symptomatic patients with:
    > Decrease in Ankle Brachial Index (ABI) > 0.15*
    and
    > Increase in Rutherford Becker Category ≥ 1 from post procedure assessment**
    and
    > 50% stenosis by angiography
    *A decrease in Toe Brachial Index (TBI) of 20% from previous follow-up visit
    **Rutherford Becker Category value collected within 30 days after the procedure can be used as a Baseline value as long as the patient did not have a reintervention within that time period.

    Surgical intervention on the target limb, index limb amputation at 3, 6, 12 and 24 months

    Rutherford Becker Category at 1, 3, 6, 12 and 24 months post procedure.

    Walking Impairment Questionnaire at 1, 3, 6, 12 and 24 months post procedure.

    ABI or TBI if patient presents non-compressible ABI (ABI ≥ 1.25) assessed at 1, 3, 6, 12 and 24 months post procedure.
    Klinischer Erfolg pro Patient, technischer Erfolg ohne schwerwiegendes unerwünschtes Ereignis (SUE) innerhalb von 48 Stunden nach dem Index Eingriff oder bei der Entlassung aus dem Krankenhaus, je nachdem, welcher Zeitpunkt früher eintritt.

    Erfolg des Produkts: Pro Produkt, erfolgreiches Einführen und Entfalten des STANZA DRS v 1.2 Systems an der beabsichtigten Läsion und erfolgreiches Entfernen des Einführkatheters.

    Technischer Erfolg: Der technische Erfolg wird pro Läsion als Erreichen einer endgültigen Reststenose von ≤ 30 % definiert.

    Mittels Duplex Sonografie gemessene Durchgängigkeit bei ≤ 50 % Restenose (PSVR ≤ 2,4) auf der Grundlage einer Zentrallaborbeurteilung nach 12 und nach 24 Monaten.

    Mittels Angiografie gemessene Durchgängigkeit bei ≤ 50 % Durchmessereinengung, die mithilfe der angiografischen Zentrallaboranalyse einer nach 12 Monaten durchgeführten Angiografie bestimmt wird.

    Klinisch bedingte Revaskularisation der Zielläsion (TLR) nach 6, 12 und 24 Monaten, wobei eine klinisch bedingte TLR definiert wird als symptomatische Patienten mit:
    > Rückgang des Knöchel Arm Index (ABI) > 0,15*
    und
    > Erhöhung der Rutherford Becker Kategorie ≥ 1 im Vergleich zu dem Wert nach Durchführung
    des Eingriffs**
    und
    > Stenose > 50 % (Angiografie)
    * Rückgang des Zehen Arm Index (TBI) um 20 % im Vergleich zum vorausgehenden Kontrolltermin
    ** Rutherford Becker Kategorie Werte, die innerhalb von 30 Tagen nach dem Index‐Eingriff gesammelt wurden, können als Baseline Werte benutzt werden, so lange der Patient innerhalb diesem Zeitraum keine
    Reintervention hatte.

    Chirurgischer Eingriff an der Zielextremität, Index Extremitäten Amputation nach 3, 6, 12 oder 24 Monaten
    Rutherford Becker Kategorie 1, 3, 6, 12 und 24 Monate nach Durchführung des Eingriffs

    Fragebogen zur Gehbeeinträchtigung 1, 3, 6, 12 und 24 Monate nach dem Engriff

    ABI oder TBI, wenn der Patient einen inkompressiblen ABI (ABI ≥ 1,25) aufweist, der 1, 3, 6, 12 und 24 Monate nach Durchführung des Eingriffs
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Clinical Success: Within 48 hours after the index procedure or at hospital discharge, whichever is sooner.

    Patency measured by duplex ultrasound is evaluated at 12 and 24 months.

    Patency measured by angiography is evaluated at 12 months.

    Clinically Driven TLR at 6, 12 and 24 months.

    Surgical intervention on the target limb, index limb amputation at 3, 6, 12 and 24 months.

    Rutherford Becker Category at 1, 3, 6, 12 and 24 months post procedure.

    Walking Impairment Questionnaire at 1, 3, 6, 12 and 24 months post procedure.

    ABI or TBI if patient presents non-compressible ABI (ABI ≥ 1.25) assessed at 1, 3, 6, 12 and 24 months post procedure.

    Klinischer Erfolg: Innerhalb 48 Stunden nach dem Index-Eingriff oder bei der Entlassung aus dem Krankenhaus, je nachdem, welcher Zeitpunkt früher eintritt.
    Mittels Duplex Sonografie gemessene Durchgängigkeit nach 12, 24 Monaten.
    Mittels Angiographie gemessene Durchgängigkeit nach 12, 24 Monaten.
    Klinisch bedingte Revaskularisation der Zielläsion (TLR) nach 6, 12, 24 Monaten.
    Chirurgischer Eingriff an der Zielextremität, Index Extremitäten Amputation nach 3, 6, 12 oder 24 Monaten
    Rutherford Becker Kategorie 1, 3, 6, 12 und 24 Monate nach Durchführung des Eingriffs
    Fragebogen zur Gehbeeinträchtigung nach 1, 3, 6, 12 und 24 Monaten
    ABI oder TBI, wenn der Patient einen inkompressiblen ABI (ABI ≥ 1,25) aufweist, der 1, 3, 6, 12 und 24 Monate nach Durchführung des Eingriffs




    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) No
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) Yes
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled No
    E.8.1.1Randomised No
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group No
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other No
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned3
    E.8.5The trial involves multiple Member States Yes
    E.8.5.1Number of sites anticipated in the EEA7
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA Yes
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.6.3If E.8.6.1 or E.8.6.2 are Yes, specify the regions in which trial sites are planned
    Germany
    Switzerland
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    The Sponsor reserves the right to discontinue the Clinical Trial at any stage, with suitable written notice to the Investigator. The Investigator may also discontinue participation in the Clinical Trial with suitable written notice to Sponsor. All subjects enrolled up to the point of trial termination, will continue to be followed up as per CIP requirements.

    Der Sponsor behält sich das Recht vor, die klinische Studie zu jedem Zeitpunkt einzustellen, mit geeigneter schriftlicher Mitteilung an den Prüfer. Der Prüfer kann auch seine Teilnahme an der klinischen Studie mit geeigneter schriftlicher Mitteilung an den Sponsor einstellen.
    Sollte vorzeitige Beendigung auftreten, wird der Prüfer alle Unterlagen und unbenutzte Geräte an den Sponsor zurückgeben und der Ethikkommission mitteilen, warum die Prüfung vorzeitig beendet wurde.
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years3
    E.8.9.1In the Member State concerned months6
    E.8.9.1In the Member State concerned days0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial years3
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months6
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial days0
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 35
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 35
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations No
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception No
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state10
    F.4.2 For a multinational trial
    F.4.2.1In the EEA 60
    F.4.2.2In the whole clinical trial 70
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    Post study, all patients including those that completed the study, early terminated or withdrew will be followed up according to the hospital’s standard of care which is a bi- or yearly follow-up during which the functionality of the STANZA DRS v1.2 is monitored.
    Ein Follow up Besuch wird für alle Patienten (einschließlich derer, die die Studie beendet haben, vorzeitig beendeten oder bei Patienten, die Ihre Einverständniserklärung zurückgezogen haben) nach dem Ende der Studie stattfinden. Bei diesem Follow-up wird die Funktionalität des STANZA DRS v1.2 untersucht. Nach dem Klinikstandard findet der Follow-up entweder halbjährlich oder jährlich statt.
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    G.4 Investigator Network to be involved in the Trial: 1
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2013-08-30
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2013-08-16
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusPrematurely Ended
    P.Date of the global end of the trial2016-08-22
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