E.1 Medical condition or disease under investigation |
E.1.1 | Medical condition(s) being investigated |
ST-elevation myocardial infarction, cardiac arrest |
ST-Hebungs-Myokardinfarkt, Herzkreislaufstillstand |
|
E.1.1.1 | Medical condition in easily understood language |
heart attack, cardiac arrest |
Herzinfarkt, Herzstillstand |
|
E.1.1.2 | Therapeutic area | Diseases [C] - Cardiovascular Diseases [C14] |
MedDRA Classification |
E.1.3 | Condition being studied is a rare disease | No |
E.2 Objective of the trial |
E.2.1 | Main objective of the trial |
To assess the additive platelet suppressing effect of iv P2Y12r inhibitor cangrelor in cardiac arrest patients with STEMI. In particular, the trial aims to investigate whether the additional iv infusion of cangrelor (as “on top treatment”) is superior (i.e. stronger and faster) to the standard oral P2Y12r inhibitor regimen in terms of suppressing ADP-dependent platelet activation at the time of cardiac intervention (i.e. stent placement) in out-of-hospital cardiac arrest (OHCA) patients with STEMI treated with therapeutic hypothermia (TH). |
Untersuchung der thrombozytenaggregationshemmenden Wirkung des iv P2Y12r Inhibitors Cangrelor in Patienten mit STEMI assoziiertem Herzkreislaufstillstand. Die Studie soll untersuchen, ob die zusätzliche iv-Infusion von Cangrelor (als "on-top" Behandlung) der oralen Standard P2Y12r-Inhibitor-Therapie in Bezug auf das Ausmaß der Thrombozytenaggregationshemmung zum Zeitpunkt der Herzkranzgefäß-Intervention (d.h. Stentimplantation) in reanimierten Patienten mit STEMI, welche mit therapeutischer Hypothermie behandelt (TH) werden, überlegen ist (dh stärker und schneller eintritt). |
|
E.2.2 | Secondary objectives of the trial |
Pharmacokinetic profile of cangrelor, prasugrel and ticagrelor in cardiac arrest patients wit STEMI treated with therapeutic hypothermia
Cangrelor safety
|
Pharmakokinetik von Cangrelor, Prasugrel und Ticagrelor in reanimierten Patienten mit Herzinfarkt, welche mit therapeutischer Hypothermie behandelt werden.
Cangrelor Anwendungssicherheit
|
|
E.2.3 | Trial contains a sub-study | No |
E.3 | Principal inclusion criteria |
• Age 18-74 years • Comatose survivors of OHCA • Estimated interval of <10 min from cardiac arrest to initiation of cardiopulmonary resuscitation (no-flow interval) • Interval of <60 min from initiation of cardiopulmonary resuscitation to ROSC (low-flow interval) • Initial shockable rhythm (i.e. ventricular fibrillation or pulseless ventricular tachycardia) • Application of TTM (32–34°C target temperature) • Diagnosis of ST elevation myocardial infarction (post-ROSC electrocardiography) • Scheduled for PCI • Eligible for treatment with standard loading doses of DAPT including acetylsalicylic acid and either prasugrel or ticagrelor
|
Alter 18 - 74 Jahre • Koma nach erfolgreich reanimiertem Herzkreislaufstillstand • Geschätztes Intervall von <10 min von Herzkreislaufstillstand bis zum Beginn der Herdruckmassage (No-Flow-Intervall) • Intervall von <60 min vom Beginn der Herzdruckmassage bis zum Wiedererlangen eines Spontankreislaufs (ROSC) (Low-Flow-Intervall) • Schockbarer Erstrhythmus (d.h. Kammerflimmern oder pulslose ventrikuläre Tachykardie) • Therapie mit TTM (32-34◦C) • ST-Hebungsinfarkt (STEMI, im EKG nach Wiedererlangen eines Spontankreislaufs) • Geplante perkutane Coronarintervention (PCI) • Geeignet für eine Therapie mit Standarddosen einer DAPT inkl. Acetylsalicylsäure und Prasugrel oder Ticagrelor
|
|
E.4 | Principal exclusion criteria |
• Pregnant or breast-feeding patients • Body weight <60kg • Response to verbal commands after ROSC (thus not eligible for TTM) • Cardiac arrest due to trauma, exsanguination, strangulation, smoke inhalation, drug overdose, electrocution, hanging or drowning, or intracranial hemorrhage • Patients not achieving ROSC or subjected to an extracorporeal circulatory assist device • Acute treatment with P2Y12r inhibitor other than prasugrel or ticagrelor • Active bleeding or increased risk of bleeding because of irreversible coagulation disorders or due to recent major surgery/trauma or uncontrolled severe hypertension • Known history of ischemic or hemorrhagic stroke or transient ischemic attack (TIA) • Known history of severe hepatic impairment (Child Pugh C) • Known history of severe renal impairment (creatinine clearance <30mL/min) • Hypersensitivity to the active substance or to any of the excipients • Terminal illness present before cardiac arrest • Thrombolysis therapy • Scheduled for coronary bypass surgery (CABG) • Prior P2Y12r inhibitor use in the past 7 days • Prior vitamin K antagonists/NOACs use in past 7 days • Patients with known allergic reaction to P2Y12r inhibitors
|
• Schwangerschaft / Stillzeit • Körpergewicht <60 kg • Reaktion auf verbale Befehle nach Wiedererlangen eines Spontankreislaufs (ungeeignet für TTM) • Herzstillstand infolge Trauma, Blutung, Strangulation, Rauchgasvergiftung, Medikamentenüberdosierung, Stromschläge, Erhängen, Ertrinken oder Hirnblutungen • Ausbleiben eines Spontankreislaufs oder Verwendung einer extrakorporalen Herzkreislaufunterstützung • Behandlung mit Clopidogrel • Eine aktive Blutung oder erhöhtes Risiko von Blutungen aufgrund von beeinträchtigter Hämostase und/oder irreversiblen Koagulationsstörungen oder kürzlich erfolgten großen chirurgischen Eingriffen/Traumata oder unkontrollierter schwer einstellbarer Hypertonie • Bekannte Anamnese eines ischämischen oder hämorrhagischen Schlaganfalls oder einer transitorischen ischämischen Attacke (TIA) • Bekannte Anamnese einer schweren Leberinsuffizienz (Child-Pugh C) • Bekannte Anamnese einer schweren Niereninsuffizienz (Kreatinin-Clearance <30 ml / min) • Allergie/Hypersensitivität gegenüber der aktiven Substanz bzw. der Arzneiträgerstoffe • Bekannte Anamnese einer terminalen unheilbaren (palliativen) Erkrankung • Thrombolyse-Therapie • Vorgesehene koronare Bypass-Operation (CABG) • P2Y12r Inhibitor Einnahme in den letzten 7 Tage • Vitamin-K-Antagonisten / NOACs Einnahme in den letzten 7 Tagen • Patienten mit bekannter Allergie auf P2Y12r-Inhibitoren |
|
E.5 End points |
E.5.1 | Primary end point(s) |
Platelet reactivity at the time of cardiac intervention (i.e. at the time of stent placement) measured by impedance aggregometry (Multiplate Analyzer, aggregation units/min, AU*min). |
ADP-abhängige Thrombozytenreaktivität zum Zeitpunkt des Coronarstentings gemessen mittels Multiplate Analyzer als Fläche unterhalb der Thrombozytenaggregationskurve angegeben als Aggregation Units (AU) * min |
|
E.5.1.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
at baseline, at the time of stent placement, 15minutes, 30minutes, 60minutes, 120minutes, 240minutes, 360minutes, 12hours and 24hours |
Zu Beginn der Studie, die zum Zeitpunkt der Stentimplantation , 15 Minuten, 30 Minuten, 60 Minuten, 120 Minuten 240 Minuten, 360 Minuten, 12 Stunden und 24 Stunden |
|
E.5.2 | Secondary end point(s) |
Platelet reactivity (ADP-dependent platelet inhibition) at baseline, at the time of stent placement, 15 minutes, 30 minutes, 60 minutes, 120 minutes, 240 minutes and 12 hours after study drug administration (Multiplate Analyzer, VASP assay, PFA-100).
Onset of ADP-dependent platelet inhibition (Multiplate Analyzer, VASP assay, PFA-100). 15 minutes and 30 minutes time points were chosen to exactly identify the onset of ADP-dependent platelet inhibition.
Pharmacokinetic profile of cangrelor, prasugrel and ticagrelor at the time of stent placement, 15 minutes, 30 minutes, 60 minutes, 120 minutes, 240 minutes and 12 hours after study drug administration.
Adverse events (minor and major bleeding, early definite stent thrombosis, stroke, revascularization procedure with PCI or coronary artery bypass grafting), ED/ICU mortality, laboratory safety parameters (CBC, chemistry including troponin, coagulation), time course of TTM (esophageal und urinary bladder temperature) |
Thrombozytenreaktivität zu Beginn der Studie, die zum Zeitpunkt der Stentimplantation, 15 Minuten, 30 Minuten, 60 Minuten, 120 Minuten 240 Minuten und 12 Stunden nach Verabreichung der Prüfsubstanz (Multiplate Analyzer, VASP-Assay, PFA-100 ).
Beginn Thrombozytenaggregationshemmung (Multiplate Analyzer, VASP-Assay, PFA-100). 15 Minuten und 30 Minuten Zeitpunkte wurden gewählt, um genau den Beginn der ADP-abhängige Blutplättchenhemmung identifizieren.
Pharmakokinetisches Profil von Cangrelor, Prasugrel und Ticagrelor zum Zeitpunkt der Stentimplantation, 15 Minuten, 30 Minuten, 60 Minuten, 120 Minuten 240 Minuten und 12 Stunden nach Verabreichung der Prüfsubstanz.
Unerwünschte Ereignisse (kleinere und größere Blutungen, frühe definitive Stentthrombose, Schlaganfall, Revaskularisation mittels PCI oder aortokoronarem Bypass), ED / ICU Mortalität, Laborsicherheitsparameter (Blutbild, Chemie, Koagulation), Zeitverlauf von TTM ( Ösophagus und Harnblase Temperatur) |
|
E.5.2.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
at baseline, at the time of stent placement, 15minutes, 30minutes, 60minutes, 120minutes, 240minutes, 360minutes, 12hours and 24hours |
zu Beginn der Studie, die zum Zeitpunkt der Stentimplantation , 15 Minuten, 30 Minuten, 60 Minuten, 120 Minuten 240 Minuten, 360 Minuten, 12 Stunden und 24 Stunden |
|
E.6 and E.7 Scope of the trial |
E.6 | Scope of the trial |
E.6.1 | Diagnosis | No |
E.6.2 | Prophylaxis | No |
E.6.3 | Therapy | No |
E.6.4 | Safety | No |
E.6.5 | Efficacy | No |
E.6.6 | Pharmacokinetic | Yes |
E.6.7 | Pharmacodynamic | Yes |
E.6.8 | Bioequivalence | No |
E.6.9 | Dose response | No |
E.6.10 | Pharmacogenetic | No |
E.6.11 | Pharmacogenomic | No |
E.6.12 | Pharmacoeconomic | No |
E.6.13 | Others | No |
E.7 | Trial type and phase |
E.7.1 | Human pharmacology (Phase I) | No |
E.7.1.1 | First administration to humans | No |
E.7.1.2 | Bioequivalence study | No |
E.7.1.3 | Other | No |
E.7.1.3.1 | Other trial type description | |
E.7.2 | Therapeutic exploratory (Phase II) | No |
E.7.3 | Therapeutic confirmatory (Phase III) | No |
E.7.4 | Therapeutic use (Phase IV) | Yes |
E.8 Design of the trial |
E.8.1 | Controlled | Yes |
E.8.1.1 | Randomised | Yes |
E.8.1.2 | Open | No |
E.8.1.3 | Single blind | No |
E.8.1.4 | Double blind | Yes |
E.8.1.5 | Parallel group | Yes |
E.8.1.6 | Cross over | No |
E.8.1.7 | Other | No |
E.8.2 | Comparator of controlled trial |
E.8.2.1 | Other medicinal product(s) | No |
E.8.2.2 | Placebo | Yes |
E.8.2.3 | Other | No |
E.8.2.4 | Number of treatment arms in the trial | 4 |
E.8.3 |
The trial involves single site in the Member State concerned
| Yes |
E.8.4 | The trial involves multiple sites in the Member State concerned | No |
E.8.5 | The trial involves multiple Member States | No |
E.8.6 Trial involving sites outside the EEA |
E.8.6.1 | Trial being conducted both within and outside the EEA | No |
E.8.6.2 | Trial being conducted completely outside of the EEA | No |
E.8.7 | Trial has a data monitoring committee | No |
E.8.8 |
Definition of the end of the trial and justification where it is not the last
visit of the last subject undergoing the trial
|
|
E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial |
E.8.9.1 | In the Member State concerned years | 3 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned months | 4 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned days | |