E.1 Medical condition or disease under investigation |
E.1.1 | Medical condition(s) being investigated |
Acute Myocardial Infarction |
Akuter Myokardinfarkt |
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E.1.1.1 | Medical condition in easily understood language |
Myocardial infarction |
Herzinfarkt |
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E.1.1.2 | Therapeutic area | Diseases [C] - Cardiovascular Diseases [C14] |
MedDRA Classification |
E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 20.0 |
E.1.2 | Level | PT |
E.1.2 | Classification code | 10000891 |
E.1.2 | Term | Acute myocardial infarction |
E.1.2 | System Organ Class | 10007541 - Cardiac disorders |
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E.1.3 | Condition being studied is a rare disease | No |
E.2 Objective of the trial |
E.2.1 | Main objective of the trial |
The objective of this trial is to evaluate the safety and effectiveness of therapeutic hypothermia, using the ZOLL Proteus IVTM System, as an adjunctive therapy for patients presenting with acute anterior myocardial infarction (AMI) and undergoing percutaneous coronary intervention (PCI). |
Das Ziel dieser Studie ist es, die Beurteilung der Sicherheit und Wirksamkeit der therapeutischen Hypothermie unter Verwendung des ZOLL Proteus IVTM‐Systems als eine Begleittherapie für Patienten mit akutem anterioren Myokardinfarkt (AMI) und Intervention mit PCI zu bewerten. |
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E.2.2 | Secondary objectives of the trial |
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E.2.3 | Trial contains a sub-study | No |
E.3 | Principal inclusion criteria |
All Inclusion Criteria must be answered YES for subject to satisfy Inclusion Criteria: 1. The patient is ≥ 18 years of age 2. The patient must have symptoms consistent with AMI (i.e. chest pain, arm pain, etc.) and unresponsive to nitroglycerin, with symptoms beginning greater than 30 minutes but less than 6 hours prior to presentation at hospital. 3. Qualifying Infarct location: Evidence of Acute Anterior MI only with ST-segment elevation of ≥ 0,2 mV in two or more anterior contiguous precordial leads. 4. The patient is eligible for PCI. 5. The patient is willing to provide written informed consent to participate in this clinical trial. |
Alle Einschlusskriterien müssen mit JA beantwortet, damit ein Patient für den Studieneinschluss in Frage kommt. 1. Alter ≥ 18 Jahre. 2. Symptome, die auf einen akuten Myokardinfarkt (AMI) schließen lassen (d. h. Schmerzen im Thorax, Schmerzen im Arm usw.) und nicht reagierend auf Nitroglyzerin, und Einsetzen der Symptomatik mehr als 30 Minuten, aber weniger als 6 Stunden vor der Hospitalisierung. 3. Lokalisierung des Infarkts: Vorderwand‐MI mit einer ST‐Strecken‐ Hebung ≥ 0,2 mV in zwei oder mehr benachbarten präkordialen Ableitungen. 4. Der Patient kommt für eine PCI in Frage. 5. Der Patient ist einverstanden, eine schriftliche Einwilligungserklärung zur Teilnahme an dieser klinischen Studie abzugeben. |
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E.4 | Principal exclusion criteria |
All Exclusion Criteria must be answered NO for subject to satisfy Exclusion Criteria: 1. The patient has had a previous Myocardial Infarction. 2. The patient is experiencing cardiogenic shock (systolic blood pressure [SBP] <80 mmHg and non-responsive to fluids, or SBP <100 mmHg with vasopressors, or requirement for an intra-aortic balloon pump [IABP]). 3. The patient is presenting with resuscitated cardiac arrest, atrial fibrillation, or Killip risk stratification class II through IV. 4. The patient has an aortic dissection or requires an immediate surgical or procedural intervention other than PCI. 5. The patient has known history of Congestive Heart Failure (CHF), hepatic failure, end-stage kidney disease or severe renal failure (clearance< 30ml/min/l.73m2) . 6. The patient is febrile (temperature> 37.5 °C) or has experienced an infection with fever in the last 5 days. 7. The patient has a known previous CABG. 8. The patient has a known recent stroke within 90 days of admission. 9. Cardio-pulmonary decompensation that has occurred en route to the hospital or, in the opinion ofthe physician, that is imminent or likely to occur following presentation to the clinical site. 10. Contraindications to hypothermia, such as patients with known hematologic dyscrasias which affect thrombosis (e.g., cryoglobulinemia, sickle cell disease, serum cold agglutinins) or vasospastic disorders (such as Raynaud's or thromboangitis obliterans).The patient has a known hypersensitivity or contraindication to aspirin, heparin, or sensitivity to contrast media, which cannot be adequately pre-medicated. 11. Any contraindication to cardiac MRI, or any implant in the upper body which may cause artifacts on cardiac MRI imaging. 12. The patient has a known hypersensitivity or contraindication to aspirin, heparin, or sensitivity to contrast media, which cannot be adequately pre-medicated. 13. The patient has a known history ofbleeding diathesis, coagulopathy, cryoglobulinemia, sickle cell anemia, or will refuse blood transfusions. 14. The patient has a height of <1.5 meters (4 feet 11 inches). 15. The patient has a known hypersensitivity or contraindication to buspirone hydrochloride or Pethidine (Meperidine) and/or has been treated with a monoamine oxidase inhibitor in the past 14 days. 16. Patient has a known history of severe hepatic or renal impairment, untreated hypothyroidism, Addison's disease, benign prostatic hypertrophy, or urethral stricture that in the opinion ofthe physician would be incompatible with Pethidine administration. 17. The patient has an Inferior Vena Cava filter in place (IVC). 18.The patient has a pre-MI life expectancy of <1 year due to underlying medical conditions or pre-existing co-morbidities. 19. The patient has a known, unresolved history of drug use or alcohol dependency, or lacks the ability to comprehend or follow instructions. 20. The patient is currently enrolled in another investigational drug or device trial. 21. The patient is apprehensive about or unwilling to undergo the required MRI imaging at follow-up, has a documented or suspected diagnosis of claustrophobia, or has Gadolinium allergy, or is in permanent Atrial Fibrillation. 22. The patient has received thrombolytic therapy en route to the hospital. 23. The patient shows clinical evidence of spontaneous reperfusion as observed symptomatically and/ or from ECG findings (partial or complete ST resolution in ECG prior to informed consent and randomization). 24. The patient is a vulnerable subject, for instance, a person in detention (i.e., prisoner or ward ofthe state). 25. The patient is a female who is known to be pregnant. |
Alle Ausschlußkriterien müssen mit NEIN beantwortet werden. 1. Der Patient hatte bereits früher einen Myokardinfarkt. 2. Akuter kardiogener Schock (systolischer Blutdruck [RRsyst] < 80 mmHg und kein Ansprechen auf eine intravenöse Volumensubstitution oder RRsyst < 100 mmHg bei Anwendung von blutdrucksteigernden Mitteln oder Notwendigkeit der Durchführung eines intraaortalen Ballonverfahrens [IABP]). 3. Reanimationspflichtiger Herzstillstand, Vorhofflimmern oder Killip‐ Klasse zur Risikostratifizierung II–IV bei der Hospitalisierung. 4. Aortendissektion oder bestehende Notwendigkeit für einen notfallmäßigen chirurgischen Eingriff oder eine anderweitige Intervention außer der PCI. 5. Anamnestisch bekannte(s) dekompensierte Herzinsuffizienz, Leberinsuffizienz, terminale Niereninsuffizienz oder schweres Nierenversagen (Clearance < 30 ml/min/1,73 m2). 6. Fieber (Körpertemperatur > 37,5 °C) oder anamnestisch bekannte febrile Infektion in den vorangegangenen 5 Tagen. 7. Anamnestisch bekannter Koronararterien‐Bypass. 8. Anamnestisch bekannter Schlaganfall in den 90 Tagen vor der Hospitalisierung. 9. Auftreten einer kardiopulmonalen Dekompensation auf dem Weg in die Klinik oder nach Ansicht des Arztes unmittelbar bevorstehende kardiopulmonale Dekompensation oder nach Ansicht des Arztes große Wahrscheinlichkeit für das Auftreten einer kardiopulmonalen Dekompensation im Verlauf des Klinikaufenthalts. 10. Bestehen von Kontraindikationen zur therapeutischen Hypothermie, z. B. bekanntes Vorliegen einer hämatologischen Dyskrasie, die mit einer Störung der Blutgerinnung einhergeht (z. B. Kryoglobulinämie, Sichelzellenanämie, Vorliegen von Kälteagglutininen im Serum), oder vasospastische Störung (z. B. Raynaud‐Syndrom oder Endangiitis obliterans). 11. Jegliche Kontraindikation für ein kardiales MR (cMR) oder Implantate, welche Artefakte verursachen können. 12. Bekannte, nicht medikamentös vorbehandelbare Überempfindlichkeit oder Kontraindikation in Bezug auf ASS, Heparin oder Kontrastmittel. 13. Anamnestisch bekannte hämorrhagische Diathese, Koagulopathie, Kryoglobulinämie oder Sichelzellenanämie oder Verweigerung von Bluttransfusionen. 14. Körpergröße < 150 cm. 15. Bekannte Überempfindlichkeit oder Kontraindikation gegenüber Buspironhydrochlorid oder Pethidin und/oder Behandlung mit einem Monoaminoxidase‐Hemmer in den vorangegangenen 14 Tagen. 16. Anamnestisch bekannte schwere Leber‐ oder Nierenfunktionsstörung, unbehandelte Hypothyreose, Morbus Addison, benigne Prostata‐ hypertrophie oder Harnröhrenstriktur, die nach Ansicht des Arztes nicht mit einer Pethidin‐Gabe vereinbar wäre. 17. Implantierter Vena‐cava‐Filter (IVC). 18. Bereits vor dem MI bestehende Lebenserwartung < 1 Jahr aufgrund einer Vorerkrankung oder Komorbidität. 19. Anamnestisch bekannte und noch bestehende Abhängigkeit von Drogen, Arzneimitteln oder Alkohol, oder fehlende Fähigkeit, Anweisungen zu verstehen bzw. zu befolgen. 20. Aktuelle Teilnahme an einer anderen Studie, in der ein noch nicht zugelassenes Arzneimittel oder ein noch nicht zugelassenes Medizinprodukt geprüft wird. 21. Furcht vor der Durchführung oder fehlende Bereitschaft zur Durchführung der im Rahmen der Nachbeobachtung erforderlichen MRT, oder anamnestisch bekannte Klaustrophobie bzw. entsprechender Verdacht, oder Gadolinium‐Überempfindlichkeit, oder permanentes Vorhofflimmern. 22. Anwendung eines Thrombolytikums auf dem Weg in die Klinik. 23. Bei der Aufnahme vorliegende klinische Hinweise auf eine spontane Reperfusion, z. B. anhand der Symptomatik und/oder anhand der EKG‐ Befunde (partielle oder vollständige ST‐Rückbildung im EKG vor der Randomisierung). 24. Schutzbedürftigkeit des Patienten, z. B. Gefängnisinsassen oder unter Vormundschaft stehende Personen. 25. Bekannte Schwangerschaft. |
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E.5 End points |
E.5.1 | Primary end point(s) |
Relative reduction of 20% in mean anterior myocardial infarct size as determined by Cardiac Magnetic Resonance (cMR) imaging at 4-6 days post infarct in the Test Arm (cooling+ PCI) relative to the Control Arm (PCI only). |
Relative Reduktion um 20% der anterioren Myokardinfarktgröße, bestimmt durch cMR‐Bildgebung bei 4‐6 Tagen nach dem Infarkt in der Testgruppe (Kühlung+PCI) gegenüber der Kontrollgruppe (nur PCI). |
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E.5.1.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
During and at the end of the observation period (4-6 days post infarct). |
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E.5.2 | Secondary end point(s) |
Per-patient rate of composite endpoint of Major Adverse Cardiac Events (MACE) in randomized subjects, defined as Cardiac Death, all Myocardial Infarction and Clinically-Indicated Target Lesion Revascularization at 30 day follow-up period. |
Das Auftreten je Patient der Kombination unerwünschter schwerwiegender kardialer Ereignisse (Major Adverse Cardiac Events (MACE)) bei randomisierten Patienten definiert als Herztod (CD), alle Myokardinfarkte (all MI) und klinisch‐angezeigte Revaskularisierungen der Zielläsion (CI‐TLR) bei der Nachbeobachtung nach 30 Tagen; Nichtunterlegenheit gegenüber der Kontrollgruppe. |
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E.5.2.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
30 day follow-up |
Nachbeobachtung nach 30 Tagen |
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E.6 and E.7 Scope of the trial |
E.6 | Scope of the trial |
E.6.1 | Diagnosis | No |
E.6.2 | Prophylaxis | No |
E.6.3 | Therapy | Yes |
E.6.4 | Safety | No |
E.6.5 | Efficacy | No |
E.6.6 | Pharmacokinetic | No |
E.6.7 | Pharmacodynamic | No |
E.6.8 | Bioequivalence | No |
E.6.9 | Dose response | No |
E.6.10 | Pharmacogenetic | No |
E.6.11 | Pharmacogenomic | No |
E.6.12 | Pharmacoeconomic | No |
E.6.13 | Others | No |
E.7 | Trial type and phase |
E.7.1 | Human pharmacology (Phase I) | No |
E.7.1.1 | First administration to humans | No |
E.7.1.2 | Bioequivalence study | No |
E.7.1.3 | Other | No |
E.7.1.3.1 | Other trial type description | |
E.7.2 | Therapeutic exploratory (Phase II) | No |
E.7.3 | Therapeutic confirmatory (Phase III) | Yes |
E.7.4 | Therapeutic use (Phase IV) | No |
E.8 Design of the trial |
E.8.1 | Controlled | Yes |
E.8.1.1 | Randomised | Yes |
E.8.1.2 | Open | No |
E.8.1.3 | Single blind | No |
E.8.1.4 | Double blind | No |
E.8.1.5 | Parallel group | No |
E.8.1.6 | Cross over | No |
E.8.1.7 | Other | Yes |
E.8.1.7.1 | Other trial design description |
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E.8.2 | Comparator of controlled trial |
E.8.2.1 | Other medicinal product(s) | No |
E.8.2.2 | Placebo | No |
E.8.2.3 | Other | Yes |
E.8.2.3.1 | Comparator description |
conventional treatment with PCI |
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E.8.2.4 | Number of treatment arms in the trial | 2 |
E.8.3 |
The trial involves single site in the Member State concerned
| No |
E.8.4 | The trial involves multiple sites in the Member State concerned | Yes |
E.8.4.1 | Number of sites anticipated in Member State concerned | 15 |
E.8.5 | The trial involves multiple Member States | Yes |
E.8.5.1 | Number of sites anticipated in the EEA | 45 |
E.8.6 Trial involving sites outside the EEA |
E.8.6.1 | Trial being conducted both within and outside the EEA | Yes |
E.8.6.2 | Trial being conducted completely outside of the EEA | No |
E.8.6.3 | If E.8.6.1 or E.8.6.2 are Yes, specify the regions in which trial sites are planned |
Austria |
Bosnia and Herzegovina |
Bulgaria |
Croatia |
Czech Republic |
Denmark |
Estonia |
France |
Germany |
Greece |
Hungary |
Italy |
Latvia |
Macedonia, the former Yugoslav Republic of |
Poland |
Portugal |
Serbia |
Slovakia |
Slovenia |
Spain |
Sweden |
Switzerland |
United Kingdom |
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E.8.7 | Trial has a data monitoring committee | Yes |
E.8.8 |
Definition of the end of the trial and justification where it is not the last
visit of the last subject undergoing the trial
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E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial |
E.8.9.1 | In the Member State concerned years | 2 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned months | 6 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned days | 15 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial years | 3 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial months | 6 |