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    Summary
    EudraCT Number:2018-000816-96
    Sponsor's Protocol Code Number:P160924
    National Competent Authority:Germany - BfArM
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Ongoing
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2020-10-14
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - BfArM
    A.2EudraCT number2018-000816-96
    A.3Full title of the trial
    A reduced dose of thrombolytic treatment for patients with intermediate high-risk acute pulmonary embolism: a randomised placebo-controlled trial
    Intravenöse thrombolytische Behandlung in reduzierter Dosis für Patienten mit akuter Lungenembolie und intermediär-hohem Risiko: eine randomisierte Plazebo-kontrollierte Studie
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    A reduced dose of thrombolytic treatment for patients with intermediate high-risk acute pulmonary embolism
    Intravenöse thrombolytische Behandlung in reduzierter Dosis für Patienten mit akuter Lungenembolie und intermediär-hohem Risiko
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    PEITHO 3
    A.4.1Sponsor's protocol code numberP160924
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorAssistance Publique – Hôpitaux de Paris, Clinical Research and Innovation Direction (DRCI)
    B.1.3.4CountryFrance
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportASSISTANCE PUBLIQUE-HOPITAUX DE PARIS
    B.4.2CountryFrance
    B.4.1Name of organisation providing supportBoehringer Ingelheim
    B.4.2CountryFrance
    B.4.1Name of organisation providing supportGerman Research Foundation (Deutsche Forschungsgemeinschaft - DFG) 2019
    B.4.2CountryGermany
    B.4.1Name of organisation providing supportCanadian Institutes of Health Research (CIHR)
    B.4.2CountryCanada
    B.4.1Name of organisation providing supportInstituto De Salud Carlos III (ISCIII)
    B.4.2CountrySpain
    B.4.1Name of organisation providing supportInternational Network of VENous Thromboembolism Clinical Research Networks (INVENT)
    B.4.2CountryUnited Kingdom
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationUniversitätsmedizin der Johannes Gutenberg Universität, CTH
    B.5.2Functional name of contact pointProf. Dr. med. S. Konstantinides
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressLangenbeckstr. 1
    B.5.3.2Town/ cityMainz
    B.5.3.3Post code55131
    B.5.3.4CountryGermany
    B.5.4Telephone number+496131178382
    B.5.5Fax number+496131178461
    B.5.6E-mailstavros.konstantinides@unimedizin-mainz.de
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name ACTILYSE 50mg
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderBOEHRINGER INGELHEIM FRANCE
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationFrance
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Powder and solvent for solution for injection/infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNAlteplase
    D.3.9.3Other descriptive nameALTEPLASE FOR INJECTION
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB126952
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit IU/mg international unit(s)/milligram
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number580.000
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product Yes
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product Yes
    D.3.11.13.1Other medicinal product typerecombinant human tissue-type plasminogen activator
    D.8 Information on Placebo
    D.8 Placebo: 1
    D.8.1Is a Placebo used in this Trial?Yes
    D.8.3Pharmaceutical form of the placeboPowder and solvent for solution for injection/infusion
    D.8.4Route of administration of the placeboIntravenous use
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Intermediate high-risk acute pulmonary embolism
    akute Lungenembolie und intermediär-hohes Risiko
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Intermediate high-risk acute pulmonary embolism
    akute Lungenembolie und intermediär-hohes Risiko
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Cardiovascular Diseases [C14]
    MedDRA Classification
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    To assess the efficacy of reduced-dose thrombolytic therapy in patients with acute intermediate-high-risk pulmonary embolism at day 30.
    Beurteilung der Wirksamkeit einer thrombolytischen Therapie mit reduzierter Dosis bei Patienten mit akuter Lungenembolie mit intermediär-hohem Risiko an Tag 30.
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    •To assess the safety of reduced-dose thrombolytic therapy in patients with intermediate-high-risk acute pulmonary embolism
    •To assess the net clinical benefit of reduced-dose thrombolytic therapy in patients with intermediate-high-risk acute pulmonary embolism
    •To assess the effect of reduced-dose thrombolytic therapy on overall mortality of patients with intermediate-high-risk acute pulmonary embolism
    •To assess the effect of reduced-dose thrombolytic therapy on long-term mortality, functional impairment, residual right ventricular (RV) dysfunction and chronic thromboembolic pulmonary hypertension
    •To assess the effect of reduced-dose thrombolytic therapy on utilization of health care resources
    - Beurteilung der Sicherheit einer thrombolytischen Therapie mit reduzierter Dosis bei Patienten mit akuter Lungenembolie mit intermediär-hohem Risiko.
    - Beurteilung des klinischen Nutzens einer thrombolytischen Therapie mit reduzierter Dosis bei Patienten mit akuter Lungenembolie mit intermediär-hohem Risiko.
    - Beurteilung der Wirksamkeit der thrombolytischen Therapie mit reduzierter Dosis in Hinblick auf die Gesamtmortalität von Patienten mit akuter Lungenembolie mit intermediär-hohem Risiko.
    - Beurteilung der Wirksamkeit der thrombolytischen Therapie mit reduzierter Dosis in Hinblick auf die Langzeitmortalität, funktionelle Einschränkungen, fortbestehende rechts-ventrikuläre Dysfunktion und chronische thromboembolische pulmonale Hypertonie.
    - Beurteilung der Wirksamkeit der thrombolytischen Therapie in Hinblick auf die Nutzung von Gesundheitsleistungen.
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    • Age 18 years or older
    • Objectively confirmed acute PE with first symptoms occurring 2 weeks or less before randomization. Objective confirmation is based on at least one of the following criteria: (a) at least one segmental ventilation-perfusion mismatch on lung scanning; (b) a spiral computed tomography pulmonary angiography (CTPA) or selective pulmonary angiography showing a filling defect or an abrupt obstruction of a segmental or more proximal pulmonary artery
    • Acute PE confirmed within 24 hours prior to randomization;
    • Elevated risk of early death, or of hemodynamic collapse, or PE recurrence, indicated by at least one of the following criteria: (a) systolic blood pressure (SBP) ≤ 110 mm Hg over at least 15 minutes upon enrolment, (b) temporary need for fluid resuscitation and/or treatment with low dose catecholamines because of arterial hypotension at presentation, provided that the patient could be stabilized within 2 hours of admission and maintains SBP of ≥ 90 mmHg and adequate organ perfusion without catecholamine infusion; (c) respiratory rate > 20/min or SpO2 <90% (or partial arterial oxygen pressure < 60 mmHg) at rest while breathing room air, (d) documented history of chronic symptomatic heart failure defined as previous diagnosis of heart failure (i.e. heart failure with reduced, moderately reduced or preserved ejection fraction) or treatment for heart failure at any time during the past 12 months;
    • RV dysfunction indicated by RV/LV diameter ratio >1.0 on echocardiography apical four- chamber or subcostal four-chamber view or on CTPA (transverse plane);
    • Serum troponin I or T concentration above the upper limit of local normal using a high-sensitivity assay;
    • Ability to randomize the patient within 6 hours after the investigator receives the result of the second of the two criteria for RV dysfunction (RV/LV diameter ratio >1.0) and myocardial injury (serum troponin I or T concentration above the upper limit of local normal), whichever comes the latest.
    • Signed informed consent form
    • [France]: Patient insured under a social security system
    - Alter ≥18 Jahre;
    - Objektiv bestätigte, akute LE mit Symptombeginn maximal 2 Wochen vor Randomisierung. Die objektive Bestätigung basiert auf mindestens einem der folgenden Kriterien: (a) Diskrepanz zwischen Ventilation und Perfusion in mindestens einem Segment in der Ventilations-/Perfusionsszintigraphie; (b) Füllungsdefekt oder plötzlich auftretende Obstruktion einer segmentalen oder proximaleren Lungenarterie in der Spiral-Computertomographie-Pulmonalisangiographie (CTPA) oder der selektiven Pulmonalisangiographie;
    - Innerhalb von 24 Stunden vor Randomisierung bestätigte, akute LE;
    - Erhöhtes Risiko eines frühen Todes, oder eines hämodynamischen Kollapses oder eines LE-Rezidivs, welches durch mindestens eines der folgenden Kriterien festgestellt wird: (a) systolischer Blutdruck (SBP) ≤ 110 mmHg für mindestens 15 Minuten bei Aufnahme, (b) vorübergehender Bedarf einer Flüssigkeitssubstitution und/oder Behandlung mit niedrig dosierten Katecholaminen aufgrund arterieller Hypotonie bei Vorstellung; dies unter der Voraussetzung, dass der Patient innerhalb von 2 Stunden nach Aufnahme stabilisiert werden und einen SBP von ≥ 90 mmHg sowie eine ausreichende Organperfusion ohne Katecholamininfusion aufrechterhalten kann; (c) Atemfrequenz > 20 /min oder SpO2 < 90 % (oder partieller arterieller Sauerstoffdruck < 60 mmHg) in Ruhe unter Raumluftatmung, (d) dokumentierte chronische symptomatische Herzinsuffizienz in der Anamnese, d. h. frühere Diagnose einer Herzinsuffizienz (mit reduzierter, mäßig reduzierter oder erhaltener Ejektionsfraktion) oder Behandlung infolge einer Herzinsuffizienz (zu einem beliebigen Zeitpunkt) während der letzten 12 Monate;
    - Rechtsventrikuläre Dysfunktion, definiert als RV/LV-Verhältnis > 1.0 in der Echokardiographie (apikaler oder subkostaler Vierkammerblick) oder in der CTPA (transversale Ebene);
    - Erhöhung der Troponin-I- oder -T-Konzentration im Serum über den lokalen Grenzwert unter Verwendung eines hochempfindlichen Testverfahrens;
    - Randomisierung des Patienten innerhalb von 6 Stunden nach Erhalt des Ergebnisses für das zweite der beiden Kriterien einer rechtsventrikulären Dysfunktion (RV/LV-Verhältnis > 1.0) und eines Myokardschadens (Erhöhung der Serum-Troponin-I- oder -T-Konzentration über den lokalen Grenzwert), je nachdem, welches davon zuletzt erhalten wird;
    - unterzeichnete Einverständniserklärung
    - [Frankreich]: Patient ist im Rahmen eines Sozialversicherungssystems versichert.
    E.4Principal exclusion criteria
    • Hemodynamic instability, defined by at least one of the following criteria
    - cardiac arrest;
    - obstructive shock, defined as: (i) SBP <90 mmHg, or vasopressors required to achieve a SBP ≥90 mmHg despite an adequate filling status; and (ii) end-organ hypoperfusion (altered mental status; cold, clammy skin; oliguria/anuria; increased serum lactate);
    - isolated persistent hypotension (SBP <90 mmHg, or a systolic pressure drop ≥40 mmHg for >15 min), if not caused by new-onset arrhythmia, hypovolemia, or sepsis
    • Active bleeding
    • History of non-traumatic intracranial bleeding, any time
    • Acute ischemic stroke or transient ischemic attack (TIA) within the previous 6 months
    • Known central nervous system neoplasm/metastasis
    • Neurologic, ophthalmologic, abdominal, cardiac, thoracic, vascular or orthopedic surgery or trauma within the previous 3 weeks
    • Platelet count < 100 x 109/L
    • INR > 1.4 If INR not available: prothrombin time ratio < 60%. If both INR and prothrombin time ratio are measured, INR is relevant for the assessment of this criterion.
    • Treatment with antiplatelet agents other than (a) acetylsalicylic acid (ASA) ≤ 100 mg once daily or (b) clopidogrel 75 mg once daily or (c) a single loading dose of ASA or clopidogrel. Dual anti-platelet therapy (ASA + clopidogrel) is not allowed.
    • Any direct oral anticoagulant within 12 hours of inclusion
    • Uncontrolled hypertension defined as SBP > 180 mm Hg at the time of inclusion
    • Known pericarditis or endocarditis
    • Known significant bleeding risk according to the investigator’s judgement
    • Administration of thrombolytic agents within the previous 4 days
    • Vena cava filter insertion or pulmonary thrombectomy within the previous 4 days
    •[Italy and the Netherlands] Participation in another interventional clinical study within 30 days from the inclusion
    •[All countries except Italy and the Netherlands]
    • Current participation in another interventional clinical study
    • Previous enrolment in this study
    • Known hypersensitivity to alteplase, gentamicin (a residue of the Actilyse® manufacturing process present in trace amounts), any of the excipients of Actilyse®, or low-molecular weight heparin
    • Known previous immune heparin-induced thrombo-cytepenia
    • Known severe liver disease (grade ≥ 3) including liver failure, cirrhosis, portal hypertension (esophageal varices) and active hepatitis
    • Acute symptomatic pancreatitis
    • Gastrointestinal ulcers or esophageal varices, documented within the past 3 months
    • Known arterial aneurysm, arterial or venous malformations
    • Pregnancy or parturition within the previous 30 days or current breastfeeding.
    • Women of childbearing potential who do not have a negative pregnancy test at the inclusion visit and do not use one of the following methods of birth control: hormonal contraception or intrauterine device or bilateral tubal occlusion
    • Any other condition that the investigator feels would place the patient at increased risk upon start of the investigational treatment
    • Life expectancy of less than 6 months or inability to complete 6-month follow-up
    • Patient under legal protection.
    - Hämodynamische Instabilität, definiert durch mindestens eines der folgenden Kriterien
    - Herzstillstand;
    - obstruktiver Schock, definiert als: (i) SBP < 90 mmHg oder Notwendigkeit von Vasopressoren zum Erreichen eines SBP ≥ 90 mmHg trotz angemessener Füllungsdrucke; und (ii) Endorganhypoperfusion (veränderter Bewusstseinszustand; feuchtkalte Haut; Oligurie/Anurie; erhöhtes Serumlaktat);
    - isolierte persistierende Hypotonie (SBP < 90 mmHg oder systolischer Druckabfall ≥ 40 mmHg für > 15 min), falls nicht durch neu auftretende Arrhythmie, Hypovolämie oder Sepsis verursacht;
    - Akute Blutung
    - Nicht-traumatische intrakranielle Blutungen in der Anamnese
    - Akuter ischämischer Schlaganfall oder transitorische ischämische Attacke (TIA) in den letzten 6 Monaten
    - Bekannte Neoplasien/Metastasen des Zentralnervensystems;
    - Neurologische, ophthalmologische, abdominale, kardiale, thorakale, vaskuläre oder orthopädische Operationen oder Traumata innerhalb der letzten 3 Wochen
    - Thrombozytenzahl < 100 x 109/L
    - INR > 1.4 (Wenn INR nicht verfügbar: Prothrombinzeit < 60 %. Wenn sowohl INR als auch Prothrombinzeit gemessen werden, ist die INR für die Bewertung des Kriteriums relevant.);
    - Behandlung mit Thrombozytenaggregationshemmern außer (a) Acetylsalicylsäure (ASS) ≤ 100 mg/Tag oder (b) Clopidogrel 75 mg/Tag oder (c) einer einmaligen Sättigungsdosis ASS oder Clopidogrel. Eine duale Thrombozytenaggregationstherapie (ASS in Kombination mit Clopidogrel) ist nicht erlaubt;
    - Jedes direkte orale Antikoagulanz innerhalb der 12 Stunden vor Aufnahme;
    - Unbehandelte Hypertonie, systolischer Druck > 180 mmHg zum Zeitpunkt des Einschlusses;
    - Bekannte Perikarditis oder Endokarditis;
    - Bekanntes signifikantes Blutungsrisiko nach Einschätzung des Prüfarztes/der Prüfärztin;
    - Verabreichung von Thrombolytika im Verlauf der letzten 4 Tage;
    - Anwendung eines Vena-Cava-Filters oder Lungenthromb-ektomie im Verlauf der letzten 4 Tage;
    - Teilnahme an einer anderen interventionellen klinischen Studie;
    - Vorherige Teilnahme an dieser Studie;
    - Bekannte Überempfindlichkeit gegen Alteplase, Gentamicin (in Spuren auftretender Rückstand des Actilyse®-Herstellungsverfahrens), einen der sonstigen Actilyse®-Bestandteile, oder gegen niedermolekulares Heparin;
    - Bekannte frühere Heparin-induzierte Thrombozytopenie (HIT);
    - Bekannte schwere Lebererkrankung (Grad ≥ 3), einschließlich Leberversagen, Leberzirrhose, portale Hypertonie (Ösophagusvarizen) und aktive Hepatitis;
    - Akute symptomatische Pankreatitis;
    - Gastrointestinale Ulzera oder Ösophagusvarizen im Verlauf der letzten 3 Monate;
    - Bekannte arterielle Aneurysmen sowie arterielle oder venöse Fehlbildungen;
    - Schwangerschaft oder Geburt innerhalb der letzten 30 Tage oder Stillen zum Zeitpunkt des Einschlusses;
    - Frauen im gebärfähigen Alter ohne negativen Schwangerschaftstest und ohne Anwendung einer der folgenden Methoden zur Empfängnisverhütung: hormonelle Empfängnisverhütung oder Intrauterinpessar oder bilateraler Tubenverschluss;
    - Jede andere Erkrankung, die den Patienten nach Einschätzung des Prüfarztes/der Prüfärztin einem erhöhten Risiko aussetzt;
    - Lebenserwartung ˂ 6 Monate oder Unvermögen, den Kontrolltermin nach 6 Monaten wahrzunehmen.
    - Patient befindet sich unter rechtlicher Betreuung.
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    The primary outcome is the composite of (1) death from any cause or (2) hemodynamic decompensation or (3) objectively confirmed recurrent PE at day 30.
    Kombination aus (1) Tod jeglicher Ursache oder (2) hämodynamischer Dekompensation oder (3) objektiv bestätigter Diagnose eines LE-Rezidivs innerhalb von 30 Tagen.
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    day 30 ; day 180; 2 years
    Tag 30, Tag 180; 2 Jahre
    E.5.2Secondary end point(s)
    The following key secondary outcomes will be included in a hierarchical analysis:
    1) Fatal or GUSTO severe or life-threatening bleeding within 30 days
    2) Net clinical benefit defined as the composite of the primary efficacy outcome and GUSTO severe or life-threatening bleeding within 30 days
    3) All-cause mortality within 30 days
    The following secondary outcomes are not entered in the hierarchical analysis:
    4) PE related death within 30 days
    5) Hemodynamic decompensation within 30 days
    6) Need for rescue thrombolysis, catheter-directed treatment or surgical embolectomy within 30 days
    7) Recurrent PE within 30 days
    8) Ischemic or hemorrhagic stroke within 30 days
    9) Serious adverse events within 30 days
    10) All-cause mortality at two years
    11) Dyspnea assessed by the Medical Research Council scale at day 180 and at two years
    12) Functional outcome using the post-VTE functional scale at day 180 and at 2 years
    13) Persistent RV dysfunction at day 180 and at 2 years
    14) Confirmed chronic thromboembolic pulmonary hypertension at 2 years
    15) Utilization of health care resources within 30 days and 180 days post randomization.
    Die folgenden wichtigen sekundären Endpunkte werden in eine hierarchische Analyse einbezogen:
    1) Tödliche oder nach den GUSTO-Kriterien schwere oder lebensbedrohliche Blutung innerhalb von 30 Tagen
    2) Klinischer Nutzen unter Berücksichtigung der Kombination aus primärem Endpunkt und schwerer oder lebensbedrohlicher Blutung nach GUSTO innerhalb von 30 Tagen
    3) Tod jeglicher Ursache innerhalb von 30 Tagen
    Die folgenden sekundären Endpunkte werden nicht in die hierarchische Analyse einbezogen:
    4) LE-bedingter Tod innerhalb von 30 Tagen
    5) Hämodynamische Dekompensation innerhalb von 30 Tagen
    6) Notwendigkeit einer Notfallthrombolyse, einer kathetergesteuerten Behandlung oder einer chirurgischen Embolektomie innerhalb von 30 Tagen
    7) LE-Rezidiv innerhalb von 30 Tagen
    8) Ischämischer oder hämorrhagischer Schlaganfall innerhalb von 30 Tagen
    9) Schwerwiegende unerwünschte Ereignisse innerhalb von 30 Tagen
    10) Tod jeglicher Ursache nach 2 Jahren
    11) Dyspnoe gemäß der Skala des Medical Research Council nach 180 Tagen und nach 2 Jahren
    12) Funktionsstatus gemäß post-VTE functional scale nach 180 Tagen und nach 2 Jahren
    13) Anhaltende rechtsventrikuläre Dysfunktion nach 180 Tagen und nach 2 Jahren
    14) Bestätigte chronische thromboembolische pulmonale Hypertonie (CTEPH) nach 2 Jahren
    15) Nutzung von Gesundheitsleistungen innerhalb von 30 und 180 Tagen
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    2 years
    2 Jahre
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) No
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) Yes
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled Yes
    E.8.1.1Randomised Yes
    E.8.1.2Open No
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind Yes
    E.8.1.5Parallel group Yes
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) Yes
    E.8.2.2Placebo Yes
    E.8.2.3Other No
    E.8.2.4Number of treatment arms in the trial2
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned20
    E.8.5The trial involves multiple Member States Yes
    E.8.5.1Number of sites anticipated in the EEA90
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LVLS
    Letzter Visit letzter Patient
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years
    E.8.9.1In the Member State concerned months72
    E.8.9.1In the Member State concerned days
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months72
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 586
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 64
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Yes
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state240
    F.4.2 For a multinational trial
    F.4.2.1In the EEA 650
    F.4.2.2In the whole clinical trial 650
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    None
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2021-02-26
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2021-02-12
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusOngoing
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