E.1 Medical condition or disease under investigation |
E.1.1 | Medical condition(s) being investigated |
SCID pediatric patients (n=12 for analysis) requiring an HLA partially compatible allogeneic HSCT. |
Pädiatrische SCID Patienten (N=12), die eine teilweise HLA-kompatible (haploidente), allogene HSZT benötigen |
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E.1.1.1 | Medical condition in easily understood language |
severe combined immunodeficiency (SCID) |
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E.1.1.2 | Therapeutic area | Diseases [C] - Immune System Diseases [C20] |
MedDRA Classification |
E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 20.0 |
E.1.2 | Level | PT |
E.1.2 | Classification code | 10010099 |
E.1.2 | Term | Combined immunodeficiency |
E.1.2 | System Organ Class | 10010331 - Congenital, familial and genetic disorders |
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E.1.3 | Condition being studied is a rare disease | No |
E.2 Objective of the trial |
E.2.1 | Main objective of the trial |
The main objective is to assess the procedure's efficacy and safety:
1. (≥ 300/µL total CD3+ TCRαβ+ T cells at 3 months) 2. • Dose-limiting toxicity (DLT), including graft versus host disease (GvHD) grade III-IV and Immune reconstitution inflammatory syndrome (IRIS) |
Um die Sicherheit und Wirksamkeit des Verfahrens zu bewerten, werden nach 3 Monaten 2 ko-primäre Endpunkte gemessen: - Wirksamkeit (≥ 300/µL CD3+ TCRαβ+ T-Zellen) - Dosislimitierende Toxizität (DLT), einschließlich akuter Graft- versus Host Disease (GvHD) Grad III-IV und Immunrekonstitutionsentzündungssyndrom (IRIS) |
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E.2.2 | Secondary objectives of the trial |
" Time course of reconstitution of the different T cell subpopulations (numbers, functions and repertoires), thymic output and diversity of the T cell receptor repertoire by immunophenotyping, proliferation assays in the presence of mitogens and antigens, TCR repertoire analysis and TRECs values. A complete immunological assessment will be performed at 3, 6, 12 and 24 months and as soon as the number of CD3+ TCR αβ cells in the blood reaches > 300/µl with particular attention to the time necessary to reach a normal number of naïve CD4 and CD8 T cells for the patient according to age " Cumulative incidence of opportunistic infections at 3, 6 and 12 months " Cumulative incidence of acute and chronic episodes of GVHD and their grade (at 3, 6, 12 and 24 months post-transplantation) according to Glucksgber GVHD staging " Overall survival at 2 years and EFS
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- Verlauf der Rekonstitution der verschiedenen TZell-Subpopulationen (Anzahl, Funktion und Repertoir), Thymusfunktion und Vielfalt des TZell-Repertoires (Immunphänotypisierung), proliferative Reaktion der T-Zellen auf Mitogene und Antigene, Analyse des TCR-Repertoires und Werte der Recent Thymic-Emigrants (TRECs). Eine vollständige immunologische Bewertung erfolgt nach 3, 6, 12 und 24 Monaten und sobald die Gesamtzahl der CD3+ TCRαβ+-Zellen im Blut >300/µl erreicht, wobei ein besonderes Augenmerk auf die benötigte Zeitspanne der Entwicklung einer altersgerechten Anzahl an naiven CD4+ und CD8+ αβ+ T Zellen liegt . - Die kumulative Inzidenz von opportunistischen Infektionen nach 3, 6 und 12 Monaten - Die kumulative Inzidenz von akuten und chronischen GvHD-Episoden und deren Grad (3, 6, 12 und 24 Monate nach der Transplantation) gemäß der Glucksgberg GvHD-Einteilung - Gesamtüberleben (OS) und ereignisfreies 2-Jahres-Überleben (EFS) |
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E.2.3 | Trial contains a sub-study | No |
E.3 | Principal inclusion criteria |
• Pediatric patients affected by any type of SCID confirmed by clinical, immunological and/or molecular diagnosis and eligible for an allogeneic HSCT • Absence of a matched sibling donor or a matched unrelated donor (MUD) 10/10 • Clinical conditions incompatible with the search of a MUD • Written, informed consent of parents/ legal representative (child) • Age ≤ 2 years at the time of screening • No prior therapy with allogeneic stem cell transplantation • No treatment with another investigational drug within one month before inclusion • Injection occurs 7 days prior to HSCT with CD34+ selected graft if all inclusion criteria are met • Patient affiliated to social security
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- Pädiatrische Patienten, die an einer beliebigen Art von SCID erkrankt sind, welche durch eine klinische, immunologische und/oder molekulare Diagnose bestätigt wurde und für eine allogene HSZT in Frage kommt - Fehlen eines passenden Geschwisterspenders oder eines passenden unverwandten Spenders (MUD) 10/10 - Klinische Bedingungen, die mit der Suche nach einem MUD unvereinbar sind - Schriftliche, Einverständniserklärung der Eltern/des gesetzlichen Vertreters (Kind) - Alter ≤ 2 Jahre zum Zeitpunkt des Screenings - Keine vorangegangene, allogene Stammzelltransplantation - Keine Behandlung mit einem anderen Prüfpräparat innerhalb eines Monats vor Einschluss - Der Patient ist sozialversichert
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E.4 | Principal exclusion criteria |
" Presence of an HLA genoidentical donor " Absence of written parental consent " Treatment with another investigational drug within one month before inclusion " Positive for HIV infection by genome PCR " Contra-indication to allogeneic transplantation or conditioning therapy (except SCID patients with DNA repair deficiency)
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- Vorhandensein eines HLA-identen Familienspenders - Fehlen einer schriftlichen Einverständniserklärung - Behandlung mit einem anderen Prüfpräparat innerhalb eines Monats vor Einschluss - Positiver Nachweis einer HIV-Infektion durch PCR - Kontraindikation gegen eine allogene Transplantation oder eine Konditionierungstherapie (außer SCIDPatienten mit DNA-Reparaturdefekt) |
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E.5 End points |
E.5.1 | Primary end point(s) |
- Efficacy (≥ 300/μL total CD3+ TCRαβ+ T cells) - Dose limiting toxicity (DLT), including graft versus host disease (GvHD) grade III/IV and Immune reconstitution inflammatory syndrome (IRIS) |
- Wirksamkeit (≥ 300/µL CD3+ TCRαβ+ T-Zellen) - Dosislimitierende Toxizität (DLT), einschließlich akuter Graft- versus Host Disease (GvHD) Grad III-IV und Immunrekonstitutionsentzündungssyndrom (IRIS) |
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E.5.1.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
coprimary endpoints measured at 3 months |
Koprimäre Endpunkte, gemessen nach 3 Monaten |
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E.5.2 | Secondary end point(s) |
" Time course of reconstitution of the different T cell subpopulations (numbers, functions and repertoires), thymic output and diversity of the T cell receptor repertoire by immunophenotyping, proliferation assays in the presence of mitogens and antigens, TCR repertoire analysis and TRECs values. A complete immunological assessment will be performed at 3, 6, 12 and 24 months and as soon as the number of CD3+ TCR αβ cells in the blood reaches > 300/µl with particular attention to the time necessary to reach a normal number of naïve CD4 and CD8 T cells for the patient according to age " Cumulative incidence of opportunistic infections at 3, 6 and 12 months " Cumulative incidence of acute and chronic episodes of GVHD and their grade (at 3, 6, 12 and 24 months post-transplantation) according to Glucksgber GVHD staging " Overall survival at 2 years and EFS |
- Verlauf der Rekonstitution der verschiedenen TZell-Subpopulationen (Anzahl, Funktion und Repertoir), Thymusfunktion und Vielfalt des TZell-Repertoires (Immunphänotypisierung), proliferative Reaktion der T-Zellen auf Mitogene und Antigene, Analyse des TCR-Repertoires und Werte der Recent Thymic-Emigrants (TRECs). Eine vollständige immunologische Bewertung erfolgt nach 3, 6, 12 und 24 Monaten und sobald die Gesamtzahl der CD3+ TCRαβ+-Zellen im Blut >300/µl erreicht, wobei ein besonderes Augenmerk auf die benötigte Zeitspanne der Entwicklung einer altersgerechten Anzahl an naiven CD4+ und CD8+ αβ+ T Zellen liegt . - Die kumulative Inzidenz von opportunistischen Infektionen nach 3, 6 und 12 Monaten - Die kumulative Inzidenz von akuten und chronischen GvHD-Episoden und deren Grad (3, 6, 12 und 24 Monate nach der Transplantation) gemäß der Glucksgberg GvHD-Einteilung - Gesamtüberleben (OS) und ereignisfreies 2-Jahres-Überleben (EFS) |
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E.5.2.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
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E.6 and E.7 Scope of the trial |
E.6 | Scope of the trial |
E.6.1 | Diagnosis | No |
E.6.2 | Prophylaxis | No |
E.6.3 | Therapy | Yes |
E.6.4 | Safety | No |
E.6.5 | Efficacy | No |
E.6.6 | Pharmacokinetic | No |
E.6.7 | Pharmacodynamic | No |
E.6.8 | Bioequivalence | No |
E.6.9 | Dose response | No |
E.6.10 | Pharmacogenetic | No |
E.6.11 | Pharmacogenomic | No |
E.6.12 | Pharmacoeconomic | No |
E.6.13 | Others | No |
E.7 | Trial type and phase |
E.7.1 | Human pharmacology (Phase I) | Yes |
E.7.1.1 | First administration to humans | Yes |
E.7.1.2 | Bioequivalence study | No |
E.7.1.3 | Other | No |
E.7.1.3.1 | Other trial type description | |
E.7.2 | Therapeutic exploratory (Phase II) | Yes |
E.7.3 | Therapeutic confirmatory (Phase III) | No |
E.7.4 | Therapeutic use (Phase IV) | No |
E.8 Design of the trial |
E.8.1 | Controlled | No |
E.8.1.1 | Randomised | No |
E.8.1.2 | Open | Yes |
E.8.1.3 | Single blind | No |
E.8.1.4 | Double blind | No |
E.8.1.5 | Parallel group | No |
E.8.1.6 | Cross over | No |
E.8.1.7 | Other | Yes |
E.8.1.7.1 | Other trial design description |
Das Protokoll ist als Dosis-Eskalationsstudie konzipiert und umfasst 6 Dosen des zellulären HTLP-Pro |
The protocol is designed as a dose-escalation study comprising 6 doses of the HTLP cellular product |
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E.8.2 | Comparator of controlled trial |
E.8.2.1 | Other medicinal product(s) | No |
E.8.2.2 | Placebo | No |
E.8.2.3 | Other | No |
E.8.3 |
The trial involves single site in the Member State concerned
| Yes |
E.8.4 | The trial involves multiple sites in the Member State concerned | No |
E.8.5 | The trial involves multiple Member States | Yes |
E.8.5.1 | Number of sites anticipated in the EEA | 3 |
E.8.6 Trial involving sites outside the EEA |
E.8.6.1 | Trial being conducted both within and outside the EEA | No |
E.8.6.2 | Trial being conducted completely outside of the EEA | No |
E.8.7 | Trial has a data monitoring committee | No |
E.8.8 |
Definition of the end of the trial and justification where it is not the last
visit of the last subject undergoing the trial
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E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial |
E.8.9.1 | In the Member State concerned years | 5 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned months | 4 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned days | 0 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial years | 7 |