E.1 Medical condition or disease under investigation |
E.1.1 | Medical condition(s) being investigated |
Localized ER+ breast cancer |
Örtlich begrenzter ER+ / HER2- Brustkrebs |
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E.1.1.1 | Medical condition in easily understood language |
Localized breast cancer that is also found to be sensitive to anti-hormonal therapy. Before inclusion in the study; tumor should have been recently and completely removed surgically. |
Örtlich begrenzter Brustkrebs welcher auf die anti-hormonelle Therapie anspricht. Auf die vollständige und komplette Tumorentfernung folgt unmittelbar der Studieneinschluss. |
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E.1.1.2 | Therapeutic area | Diseases [C] - Cancer [C04] |
MedDRA Classification |
E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 23.0 |
E.1.2 | Level | LLT |
E.1.2 | Classification code | 10070575 |
E.1.2 | Term | Estrogen receptor positive breast cancer |
E.1.2 | System Organ Class | 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) |
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E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 23.0 |
E.1.2 | Level | LLT |
E.1.2 | Classification code | 10070577 |
E.1.2 | Term | Oestrogen receptor positive breast cancer |
E.1.2 | System Organ Class | 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) |
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E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 20.0 |
E.1.2 | Level | HLT |
E.1.2 | Classification code | 10006290 |
E.1.2 | Term | Breast and nipple neoplasms malignant |
E.1.2 | System Organ Class | 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) |
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E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 20.0 |
E.1.2 | Level | HLGT |
E.1.2 | Classification code | 10006291 |
E.1.2 | Term | Breast neoplasms malignant and unspecified (incl nipple) |
E.1.2 | System Organ Class | 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) |
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E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 20.0 |
E.1.2 | Level | SOC |
E.1.2 | Classification code | 10029104 |
E.1.2 | Term | Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) |
E.1.2 | System Organ Class | 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps) |
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E.1.3 | Condition being studied is a rare disease | No |
E.2 Objective of the trial |
E.2.1 | Main objective of the trial |
The primary objective of this trial is to assess the efficacy of the combination of at least 5 year endocrine therapy and 2 year-palbociclib as adjuvant systemic treatment instead of adjuvant chemotherapy followed by endocrine therapy in older patients with pathologic stage II-III ER+/HER2- early breast cancer. |
Die primäre Zielsetzung dieser Studie ist die Untersuchung der Wirksamkeit der Kombination aus einer mindestens 5-jährigen endokrinen Therapie und einer 2-jährigen Behandlung mit Palbociclib als adjuvante systemische Behandlung anstelle einer adjuvanten Chemotherapie, gefolgt von einer endokrinen Therapie bei älteren Patienten mit frühem ER+/HER2-.Brustkrebs mit pathologischem Stadium II-III. |
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E.2.2 | Secondary objectives of the trial |
- To evaluate the efficacy with respect to different time-to-event endpoints (distant recurrence-free interval (DRFI), breast cancer specific survival (BCSS), OS) at 3, 6 and 10 years in both arms - To evaluate toxicity in both arms - To evaluate the treatment discontinuation and dose reduction rates in both arms - To assess the reasons for treatment discontinuation - To evaluate completion of oral therapy in the experimental arm - To assess the evolution of Health-Related Quality of Life (HRQoL) in both arms - To assess the evolution, prognostic and predictive effects of geriatric assessment in both arms
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• Beurteilung der Wirksamkeit hinsichtlich der verschiedenen Zeit-bis-Ereignis-Endpunkte (fernrezidivfreies Intervall [distant recurrence-free interval, DRFI], brustkrebsspezifisches Überleben [BCSS], Gesamtüberleben [OS]) nach 3, 6 und 10 Jahren in beiden Armen • Beurteilung der Toxizität in beiden Armen • Beurteilung der Behandlungsabbruch- und Dosisreduktionsraten in beiden Armen • Untersuchung der Gründe für einen Behandlungsabbruch • Beurteilung des Abschlusses der oralen Therapie im experimentellen Arm • Beurteilung der Entwicklung der gesundheitsbezogenen Lebensqualität (HRQoL) in beiden Armen • Beurteilung der Entwicklung, Prognose- und Vorhersagekraft der geriatrischen Untersuchung in beiden Armen
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E.2.3 | Trial contains a sub-study | No |
E.3 | Principal inclusion criteria |
- Women or men with pathologic stage II or stage III, early invasive breast cancer according to the UICC 8th edition for TNM classification - Histologically confirmed ER+ , HER-2 negative, early invasive breast cancer based on results of local pathology. Testing may be performed on diagnostic core biopsy or resection specimen. - In patients with multicentric, multifocal and/or bilateral breast cancer, all histopathologically examined invasive tumors must meet pathologic criteria regarding ER and HER2-status described above. - Adjuvant chemotherapy indicated and feasible according to treating physician and patient, based on standard clinicopathological parameters (tumor size, lymph node involvement, general health status, proliferation marker, patient wish) and gene expression profile if available. - Adjuvant chemotherapy with both anthracycline and taxanes (in combination or in sequence) considered not indicated or not feasible according to treating physician. - Age ≥70 years - WHO Performance status 0-2 - Completed G8 geriatric assessment within 3 weeks of randomization. - Participation in translational research is mandatory and therefore patient must consent for it. Patient should allow sequential sampling of blood during the course of the trial - Patient must have undergone breast +/- axillary surgery with curative intent for the current malignancy ≤8 weeks before randomization. The final primary tumor surgical specimen must have R0 margins free from tumor. - Patients must have sufficient resolution of any surgical side effects from the last surgery per physician assessment, with no active wound healing complications at the time of randomization. - Incentive to undergo adjuvant radiation therapy when indicated per local institutional guidelines. Note: For patients in the palbociclib arm, radiation therapy when indicated has to start ≤13 weeks after last surgery. The endocrine therapy can be initiated during or after the radiation therapy but not later than 4 weeks after the last radiotherapy. Palbociclib has to start ≤4 weeks after the last radiotherapy. When radiation therapy is not indicated, endocrine therapy and palbociclib have to be initiated ≤13 weeks after last surgery. Note: For patients in the chemotherapy arm, chemotherapy has to be the first adjuvant treatment and has to start ≤13 weeks after the last surgery. When radiation therapy is indicated, this treatment has to start ≤9 weeks after the last chemotherapy administration. Adjuvant endocrine therapy can be initiated during or after the radiation therapy but not later than 4 weeks after the last radiotherapy. When radiation therapy is not indicated, endocrine therapy has to be initiated ≤6 weeks after last chemotherapy administration. - Adequate baseline organ function, evidenced by the following laboratory results within 3 weeks of randomization: - Hemoglobin ≥ 9 g/dL - Absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1500/mm3 - Platelet count ≥ 100,000/mm3 - Total bilirubin ≤ 1.5 upper limit of normal (ULN), or total bilirubin ≤ 3.0 × ULN in patients with documented Gilbert's Syndrome. - Glomerular Filtration Rate (GFR) ≥ 30 ml/min according to MDRD formula or CKD-EPI formula or Cockcroft and Gault formula - SGOT (AST), SGPT (ALT) and alkaline phosphatase ≤ 2.5 × ULN - Patients must be able and willing to swallow and retain oral medication without a condition that would interfere with enteric absorption. - For men participating in the trial: • As fertility may be affected permanently with protocol treatment, we advise offering to patient sperm preservation prior to treatment. • With female partners of childbearing potential, men must remain abstinent or use a condom plus an additional contraceptive** method that together result in a failure rate of <1% per year during the treatment period and for 6 months after the last dose of chemotherapies or 3 months and half (14 weeks) after the last dose of palbociclib. Men must refrain from donating sperm during the same period. • With pregnant female partners, men must remain abstinent or use a condom during the treatment period and for 6 months after the last dose of chemotherapies or 3 months and half (14 weeks) after last dose of palbociclib to avoid exposing the embryo. ** For female partner, a highly effective method of birth control includes: • Combined (estrogen and progestogen containing) hormonal contraception associated with inhibition of ovulation (oral, intravaginal, transdermal) • Progestogen-only hormonal contraception associated with inhibition of ovulation (oral, injectable, implantable) • Intrauterine device (IUD) • Intrauterine hormone-releasing system (IUS) • Bilateral tubal occlusion • Vasectomized partner • Sexual abstinence
- Signed, written informed consent. |
• Frauen oder Männer mit invasivem Brustkrebs pathologisches Stadium II oder Stadium III, gemäß der 8. Fassung für TNM-Klassifikation der Union for International Cancer Control (UICC) • Histologisch bestätigter ER+ (mindestens 10 % der Zellen färben sich positiv für ER), HER-2-negativer, früher invasiver Brustkrebs basierend auf den Ergebnissen der lokalen Pathologie. Tests können an diagnostischen Kernbiopsien oder Resektionsproben durchgeführt werden • Bei Patienten mit multizentrischem, multifokalem und/oder bilateralem Brustkrebs müssen alle histopathologisch untersuchten invasiven Tumoren die oben beschriebenen pathologischen Kriterien hinsichtlich ER und HER2-Status erfüllen • Adjuvante Chemotherapie indiziert und gemäß behandelndem Arzt und Patienten praktikabel, basierend auf klinisch-pathologischen Standardparametern (Tumorgröße, Beteiligung der Lymphknoten, allgemeiner Gesundheitszustand, Proliferationsmarker, Wunsch des Patienten) und Genexpressionsprofil, falls verfügbar • Adjuvante Chemotherapie mit sowohl Anthracyclin als auch Taxanen (in Kombination oder sequentiell), die gemäß dem behandelnden Arzt als nicht indiziert oder nicht praktikabel eingestuft wird • Alter ≥ 70 Jahre • WHO-Leistungsstatus 0–2 • Abschluss der geriatrischen Beurteilung G8 innerhalb von 3 Wochen vor der Randomisierung • Die Teilnahme an translationaler Forschung ist obligatorisch, sodass die Einwilligung des Patienten dazu erforderlich ist. Der Patient sollte sequenzielle Blutprobenahme während des Verlaufs der Studie erlauben • Der Patient muss sich ≤ 8 Wochen vor der Randomisierung einer Brust- +/- axillären Operation mit kurativer Absicht für die aktuelle Malignität unterzogen haben. Die endgültige, primäre, chirurgische Tumorprobe muss Tumor-freie R0-Ränder aufweisen • Bei den Patienten müssen alle operationsbezogenen Nebenwirkungen von der letzten Operation nach Einschätzung des Arztes ausreichend abgeklungen sein, ohne dass zum Zeitpunkt der Randomisierung Komplikationen bei der aktiven Wundheilung vorliegen • Motivation zum Durchlaufen einer adjuvanten Strahlentherapie, wenn gemäß den lokalen Leitlinien der Institution angezeigt • Hinweis: Bei Patienten im Palbociclib-Arm muss die Strahlentherapie, wenn diese indiziert ist, ≤ 13 Wochen nach der letzten Operation beginnen. Die endokrine Therapie kann während oder nach der Strahlentherapie, aber nicht später als 4 Wochen nach der letzten Strahlentherapie eingeleitet werden. Palbociclib muss ≤ 4 Wochen nach der letzten Strahlentherapie beginnen. Wenn keine Strahlentherapie indiziert ist, müssen die endokrine Therapie und Palbociclib ≤ 13 Wochen nach der letzten Operation eingeleitet werden. • Hinweis: Bei Patienten im Chemotherapie-Arm muss die Chemotherapie die erste adjuvante Behandlung sein und ≤ 13 Wochen nach der letzten Operation beginnen. Wenn eine Strahlentherapie indiziert ist, muss diese Behandlung ≤ 9 Wochen nach der letzten Verabreichung der Chemotherapie beginnen. Die adjuvante endokrine Therapie kann während oder nach der Strahlentherapie, aber nicht später als 4 Wochen nach der letzten Strahlentherapie eingeleitet werden. Wenn keine Strahlentherapie indiziert ist, muss die endokrine Therapie ≤ 6 Wochen nach der letzten Verabreichung der Chemotherapie eingeleitet werden. • Ausreichende Baseline-Organfunktion, nachgewiesen durch die folgenden Laborergebnisse innerhalb von 3 Wochen vor der Randomisierung: • Hämoglobin ≥ 9 g/dl • Absolute Neutrophilenzahl (ANZ) > 1.500/mm3 • Thrombozytenzahl ≥ 100.000/mm3 • Gesamtbilirubin ≤ 1,5 der oberen Normgrenze (ONG) oder Gesamtbilirubin ≤ 3,0 x ONG bei Patienten mit dokumentiertem Gilbert-Syndrom • Glomeruläre Filtrationsrate (GFR) ≥ 30 ml/min gemäß MDRD-Formel oder CKD-EPI-Formel oder Cockcroft-Gault-Formel • SGOT (AST), SGPT (ALT) und alkalische Phosphatase ≤ 2,5 x ONG • Die Patienten müssen in der Lage und bereit sein, orale Medikamente ohne eine Erkrankung, die enterale Resorption beeinträchtigen würde, zu schlucken und bei sich zu behalten • Männliche Studienteilnehmer:
Mit weiblichen und geburtsfähigen Partnern müssen Sie entweder auf Sex verzichten oder ein Kondom kombiniert mit einer weiteren Verhütungsmethode* nutzen. Die Ausfallrate beider Methoden kombiniert beträgt weniger als 1% pro Jahr für die Dauer der Studienbehandlung und für 6 Monate nach Erhalt der letzten Chemotherapie-Dosis oder 3,5 Monate (14 Wochen) nach Erhalt der letzten Palbociclib-Dosis. Hinweis: *Für weibliche Partner beinhaltet eine hochwirksame Methode der Empfängnisverhütung: • Kombinierte (Östrogen und Progesteron) hormonelle Verhütungsmethode, welche den Eisprung hemmt (Oral, intravaginal, transdermal) • Progesteron basierte Verhütungsmethode, welche den Eisprung hemmt (Oral, intravaginal, transdermal) • Intrauterinpessare • Intrauterinsystem (IUS) • Bilaterale tubale Okklusion • Vasektomie • Sexuelle Abstinenz • Unterzeichnete, schriftliche Einwilligungserklärung.
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E.4 | Principal exclusion criteria |
- Evidence of macroscopic distant metastases, investigated according to local institutional guidelines. - Previous history of invasive breast cancer - Patients who received treatment with live vaccines within 30 days prior the first dose of study medication. - Systemic anticancer therapy prior to the breast cancer surgery - Prior therapy with any CDK4/6 inhibitor - Concurrent investigational agent within 28 days of randomization or five elimination half-lives, whichever is longer - Concomitant anticancer treatment with the exception of bone antiresorptive agents or LHRH agonists in male patients treated with an aromatase-inhibitor - History of allergic reactions attributed to compounds of chemical or biological composition similar to palbociclib or to chemotherapy components - Patients with rare hereditary problems of galactose intolerance, total lactase deficiency, or glucose-galactose malabsorption - Medications or substances that are potent inhibitors or inducers of CYP3A isoenzymes within 7 days of randomization - History of extensive disseminated/bilateral or known presence of interstitial fibrosis or interstitial lung disease, including a history of pneumonitis, hypersensitivity pneumonitis, interstitial pneumonia, interstitial lung disease, obliterative bronchiolitis, and pulmonary fibrosis, but not history of prior radiation pneumonitis. - Uncontrolled intercurrent illness including, but not limited to, ongoing or active infection (including known HIV, active hepatitis B and/or hepatitis C infection), symptomatic congestive heart failure, unstable angina pectoris, uncontrolled cardiac arrhythmia, or uncontrolled diabetes. Note: For patients for whom doxorubicin or epirubicin is planned, an adequate baseline cardiac function (left ventricular ejection fraction ≥ 50%) should have been proven no more than 1 year before treatment start. - Any psychological, familial, sociological or geographical condition potentially hampering compliance with the study protocol and follow-up schedule; those conditions should be discussed with the patient before registration in the trial - Other malignancy within the last 5 years except: adequately treated non-metastatic non-melanoma skin cancer, or successfully treated in situ carcinoma for examples curatively treated in situ cancer of the cervix, ductal carcinoma in situ of the breast. |
• Nachweis von makroskopischen Fernmetastasen, untersucht gemäß den lokalen Leitlinien der Institution • Vorgeschichte eines invasiven Brustkrebses • Patienten, die innerhalb von 30 Tagen vor der ersten Dosis des Prüfpräparats mit Lebendimpfstoffen behandelt wurden • Systemische Krebstherapie vor der Brustkrebsoperation • Vorherige Therapie mit einem CDK4/6-Inhibitor • Begleitende Prüfsubstanz innerhalb von 28 Tagen vor der Randomisierung oder fünf Eliminierungshalbwertszeiten, je nachdem was länger ist • Begleitende Krebstherapie mit Ausnahme von antiresorptiven Wirkstoffen für die Knochen oder LHRH-Agonisten bei mit einem Aromataseinhibitor behandelten männlichen Patienten • Vorgeschichte allergischer Reaktionen, die Präparaten mit ähnlicher chemischer oder biologischer Zusammensetzung wie Palbociclib oder chemotherapeutischen Komponenten zugeschrieben wurden • Patienten mit seltenen Erbkrankheiten von Galaktoseintoleranz, der totalen Laktase-Defizienz oder der Glucose-Galactose-Malabsorption • Medikamente oder Substanzen, die potente Inhibitoren oder Induktoren von CYP3A-Isoenzymen sind, innerhalb von 7 Tagen vor der Randomisierung • Vorgeschichte einer extensiven disseminierten/bilateralen oder bekanntes Vorliegen einer interstitiellen Fibrose oder interstitiellen Lungenkrankheit, bzw. eine Vorgeschichte einer Pneumonitis, allergischen Pneumonitis, interstitiellen Pneumonie, interstitiellen Lungenkrankheit, obliterienden Bronchitis, und Lungenfibrose, aber nicht eine Vorgeschichte einer vorangegangen Strahlenpneumonitis • Unkontrollierte interkurrente Erkrankung, unter anderem andauernde oder aktive Infektion (einschließlich bekannter HIV-, aktiver Hepatitis-B- und/oder Hepatitis-C-Infektion), symptomatische kongestive Herzinsuffizienz, instabile Angina pectoris, unkontrollierte kardiale Arrhythmien oder nicht kontrollierte Diabetes • Hinweis: Bei Patienten, bei denen Doxorubicin oder Epirubicin geplant ist, sollte eine adäquate Baseline-Herzfunktion (linksventrikuläre Ejektionsfraktion > 50 %) nicht mehr als 1 Jahr vor Behandlungsbeginn nachgewiesen werden. • Vorliegen psychologischer, familiärer, soziologischer oder geografischer Gegebenheiten, welche die Compliance mit dem Prüfplan und dem Nachbeobachtungsplan gefährden könnten; solche Gegebenheiten sollten mit dem Patienten vor der Registrierung für die Studie besprochen werden • Andere Malignität in den letzten 5 Jahren, außer: angemessen behandeltes, nicht-metastasiertes, nicht -Melanom Hautkarzinom, oder erfolgreich behandeltes in situ Karzinom wie z.B. kurativ behandelter in situ Zervixkrebs, duktales Karzinom in situ der Brust
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E.5 End points |
E.5.1 | Primary end point(s) |
The primary endpoint in this study is the 3-year distant recurrence-free interval rate in the experimental arm. |
Der primäre Endpunkt in dieser Studie stellt die 3-Jahres-Rate des fernrezidivfreien Intervalls (DRFI) im experimentellen Arm dar. |
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E.5.1.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
3 years (main analysis), 6 and 10 years (long-term analyses) |
Drei (3) Jahre (Hauptanalyse), sechs (6) und zehn (10) Jahre (Langzeit-Analyse) |
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E.5.2 | Secondary end point(s) |
- Distant recurrence-free interval at 3 years in the control arm and at 6 and 10 years in both arms. - Breast cancer specific survival at 3, 6, and 10 years in both arms. - Overall survival at 3, 6 and 10 years in both arms. - Adverse events according to CTCAE v5.0 recorded at every patient visit in both arms. - Treatment discontinuation and dose reduction rates in both arms. - Reason for treatment discontinuation. - HRQoL questionnaires (modified QLQ-C30, ELD-14, and selected items from the BR45 module) at 3 months, 6 months, 1 year, 2 years, and 3 years in both arms. - Geriatric assessment tools (G8, iADL, ADL, Gait speed, CCI, social situation) at 3 months, 6 months, 1 year, 2 years, and 3 years in both arms.
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- Fernrezidivfreier Intervall (DRFI) nach drei (3) Jahren im Kontrollarm und nach sechs (6) und zehn (10) Jahren in beiden Armen. - Brustkrebsspezifisches Überleben nach drei (3), sechs (6) und zehn (10) Jahren in beiden Armen. - Gesamtüberleben nach drei (3), sechs (6) und zehn (10) Jahren in beiden Armen. - Aufnahme von Nebenwirkungen nach CTCAE v5.0 bei jeder Patientenvisite in jedem Arm. - Behandlungsabbruch und Dosisreduktion in beiden Armen - Grund für Behandlungsabbruch - HRQoL Fragebögen (modifizierter QLQ-C30, ELD-14, and ausgewählte Inhalte aus dem BR45 Modul) nach drei (3) Monaten, sechs (6) Monaten, einem (1) Jahr, zwei (2) Jahren und drei (3) jahren in beiden Armen. - Geriatrische Untersuchungsmethoden (G8, iADL, ADL, Gait Speed, CCI, Soziale Situation) nach drei (3) Monaten, sechs (6) Monaten, einem (1) Jahr, zwei (2) Jahren und drei (3) jahren in beiden Armen. |
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E.5.2.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
3 years (main analysis), 6 and 10 years (long-term analyses) |
Drei (3) Jahre (Hauptanalyse), sechs (6) und zehn (10) Jahre (Langzeit-Analyse) |
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E.6 and E.7 Scope of the trial |
E.6 | Scope of the trial |
E.6.1 | Diagnosis | No |
E.6.2 | Prophylaxis | No |
E.6.3 | Therapy | Yes |
E.6.4 | Safety | Yes |
E.6.5 | Efficacy | Yes |
E.6.6 | Pharmacokinetic | No |
E.6.7 | Pharmacodynamic | No |
E.6.8 | Bioequivalence | No |
E.6.9 | Dose response | No |
E.6.10 | Pharmacogenetic | No |
E.6.11 | Pharmacogenomic | No |
E.6.12 | Pharmacoeconomic | No |
E.6.13 | Others | No |
E.7 | Trial type and phase |
E.7.1 | Human pharmacology (Phase I) | No |
E.7.1.1 | First administration to humans | No |
E.7.1.2 | Bioequivalence study | No |
E.7.1.3 | Other | No |
E.7.1.3.1 | Other trial type description | |
E.7.2 | Therapeutic exploratory (Phase II) | Yes |
E.7.3 | Therapeutic confirmatory (Phase III) | No |
E.7.4 | Therapeutic use (Phase IV) | No |
E.8 Design of the trial |
E.8.1 | Controlled | Yes |
E.8.1.1 | Randomised | Yes |
E.8.1.2 | Open | Yes |
E.8.1.3 | Single blind | No |
E.8.1.4 | Double blind | No |
E.8.1.5 | Parallel group | No |
E.8.1.6 | Cross over | No |
E.8.1.7 | Other | No |
E.8.2 | Comparator of controlled trial |
E.8.2.1 | Other medicinal product(s) | Yes |
E.8.2.2 | Placebo | No |
E.8.2.3 | Other | No |
E.8.2.4 | Number of treatment arms in the trial | 2 |
E.8.3 |
The trial involves single site in the Member State concerned
| No |
E.8.4 | The trial involves multiple sites in the Member State concerned | Yes |
E.8.4.1 | Number of sites anticipated in Member State concerned | 10 |
E.8.5 | The trial involves multiple Member States | Yes |
E.8.5.1 | Number of sites anticipated in the EEA | 79 |
E.8.6 Trial involving sites outside the EEA |
E.8.6.1 | Trial being conducted both within and outside the EEA | Yes |
E.8.6.2 | Trial being conducted completely outside of the EEA | No |
E.8.6.3 | If E.8.6.1 or E.8.6.2 are Yes, specify the regions in which trial sites are planned |
Jordan |
United Kingdom |
France |
Germany |
Italy |
Poland |
Portugal |
Spain |
Sweden |
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E.8.7 | Trial has a data monitoring committee | Yes |
E.8.8 |
Definition of the end of the trial and justification where it is not the last
visit of the last subject undergoing the trial
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End of study occurs when all of the following criteria have been satisfied: 1. Thirty days after all patients have stopped protocol treatment (palbociclib or chemotherapy) 2. The trial is mature for the analysis of the primary endpoint as defined in the protocol 3. The database has been fully cleaned and frozen for this analysis
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Ende der Studie tritt ein, wenn alle der folgenden Kriterien erreicht sind: 1. Dreißig (30) Tage nach dem alle Patienten die Behandlung (Palbociclib oder Chemotherapie) laut Protokoll beendet haben 2. Die Studie ist soweit, dass der primäre Endpunkt wie im Prtokoll definiert ist ausgewertet werden kann. 3. Die Datenbank ist für diese Analyse gesäubert und geschlossen worden |
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E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial |
E.8.9.1 | In the Member State concerned years | 12 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned months | 0 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned days | 0 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial years | 12 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial months | 0 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial days | 0 |