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    The EU Clinical Trials Register currently displays   43861   clinical trials with a EudraCT protocol, of which   7284   are clinical trials conducted with subjects less than 18 years old.   The register also displays information on   18700   older paediatric trials (in scope of Article 45 of the Paediatric Regulation (EC) No 1901/2006).

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    Summary
    EudraCT Number:2020-001050-22
    Sponsor's Protocol Code Number:DOLPHIN
    National Competent Authority:Germany - PEI
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Ongoing
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2020-09-07
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - PEI
    A.2EudraCT number2020-001050-22
    A.3Full title of the trial
    A Phase II randomized Study to evaluate the efficacy and safety of Cisplatin or Carboplatin
    / Etoposide and concomitant Radiotherapy combined with Durvalumab followed by
    Maintenance Therapy with Durvalumab versus Cisplatin or Carboplatin / Etoposide and
    concomitant Radiotherapy in Patients with limited disease Small Cell Lung Cancer
    Eine randomisierte Phase II-Studie zur Bewertung der Wirksamkeit und Sicherheit von Cisplatin oder Carboplatin / Etoposid und begleitender Strahlentherapie in Kombination mit Durvalumab, gefolgt von einer Erhaltungstherapie mit Durvalumab verglichen mit Cisplatin oder Carboplatin / Etoposid und begleitender Strahlentherapie bei Patienten mit lokal begrenzter Erkrankung des kleinzelligen Lungenkrebses
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    A study on the efficacy and safety of cisplatin/etoposide and concomitant radiotherapy in combination with durvalumab, an immunotherapy, in patients with local limited small cell lung cancer.
    Eine Studie um die Wirksamkeit und Sicherheit von Cisplatin / Etoposid und begleitender Strahlentherapie in Kombination mit Durvalumab, einer Immuntherapie, bei Patienten mit lokal begrenzten kleinzelligen Lungenkrebs.
    A.4.1Sponsor's protocol code numberDOLPHIN
    A.5.2US NCT (ClinicalTrials.gov registry) numberNCT04602533
    A.5.4Other Identifiers
    Name:For.UM MainzNumber:19-00778
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorUniversitätsmedizin Mainz, Interdisziplinäres Zentrum klinische Studien
    B.1.3.4CountryGermany
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportAstraZeneca GmbH
    B.4.2CountryGermany
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationUniversitätsklinikum Gießen Marburg
    B.5.2Functional name of contact pointProf. Dr. med. Thomas Wehler
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressRudolf Buchheim-Str 8
    B.5.3.2Town/ cityGießen
    B.5.3.3Post code35392
    B.5.3.4CountryGermany
    B.5.4Telephone number+4915142510000
    B.5.5Fax number+496429854 1789
    B.5.6E-mailThomas.wehler@innere.med.uni-giessen.de
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name IMFINZI® 50 mg/ml
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderAstraZeneca AB
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationSweden
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Concentrate for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNDURVALUMAB
    D.3.9.3Other descriptive nameMEDI4736
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB176342
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit mg/ml milligram(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number50
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) Yes
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product Yes
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Limited Disease Small Cell Lung Cancer
    Lokal begrenzte Erkrankung des kleinzelligen Lungenkrebses
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Small Cell Lung Cancer
    Kleinzelliger Lungenkrebs
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Cancer [C04]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 21.1
    E.1.2Level PT
    E.1.2Classification code 10041069
    E.1.2Term Small cell lung cancer limited stage
    E.1.2System Organ Class 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps)
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    Superior efficacy in the Durvalumab treatment group versus control group measured by progression-free survival (PFS) after 18 months.
    Überlegene Wirksamkeit der Durvalumab-Behandlungsgruppe verglichen mit der Kontrollgruppe gemessen anhand des progressionsfreien Überlebens (PFS) nach 18 Monaten.
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    Superior efficacy in the Durvalumab treatment group versus control group by means of overall survival (OS), Quality of life (QoL), overall response rate (ORR), disease control rate (DCR), progression-free survival (PFS) at any other tumor assessments, Safety and Tolerability.
    Überlegene Wirksamkeit der Durvalumab-Behandlungsgruppe verglichen mit der Kontrollgruppe mit Hilfe von Gesamtüberleben (OS), Lebensqualität (LQ), Gesamtansprechrate (ORR), Krankheitskontrollrate (DCR), progressionsfreies Überleben (PFS) bei allen anderen Tumor-Beurteilungen, Sicherheit und Verträglichkeit.
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    Subjects meeting all of the following criteria will be considered for enrollment to the trial:
    1. Signed and dated informed consent of the subject must be available before start of any
    specific trial procedures
    2. Male or female ≥ 18 years
    3. Histological confirmed limited disease small cell lung cancer (stage 2 and 3; T2-4, N1-3,
    M0 according UICC8 criteria), if primarius is not eligible as RECIST1.1 target lesion (in
    cases with T1a and T1b) at least one lymph node must meet RECIST1.1 criteria for target
    lesion (≥15 mm short axis)
    4. Availability of tumor tissue or fresh tumor material for translational research by central lab
    testing
    5. ECOG PS 0 – 1
    6. At least one measurable lesion according RECIST 1.1
    7. Body weight > 30 kg
    8. Adequate normal organ function
    a. Hemoglobin ≥ 9.0 g/dL
    b. Absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1.5 x109/L
    c. Platelet count ≥ 100 x109/L
    d. AST (SGOT)/ALT (SGPT) ≤ 2.5 x institutional upper limit of normal
    e. Serum Bilirubin ≤ 1.5 x institutional upper limit of normal
    f. Estimated glomerular filtration rate (eGFR) ≥ 30 mL/min for Carboplatin, ≥60
    mL/min for Cisplatin, calculated by the Cockcroft-Gault formula
    9. Life expectancy of at least 12 weeks in the discretion of the investigator
    10. Ability of subject to understand nature, importance and individual consequences of clinical
    trial
    1. Die unterzeichnete und datierte Einwilligungserklärung des Patienten muss vor Beginn von studienspezifischen Maßnahmen vorliegen
    2. Männlich oder weiblich ≥ 18 Jahre
    3. Histologisch bestätigte lokal begrenzte Erkrankung (limited disease) des SCLC (Stadium 2 und 3; T2-T4, N1-3, M0 gemäß UICC8-Kriterien), wenn der Primarius nicht als RECIST1.1-Zielläsion in Frage kommt (bei Fällen mit T1a und T1b) muss mindestens ein Lymphknoten die RECIST1.1-Kriterien für eine Zielläsion erfüllen (≥15 mm kurze Achse)
    4. Verfügbarkeit von Tumorgewebe oder frischem Tumormaterial für die translationale Forschung durch ein Zentrallabor
    5. ECOG PS 0 – 1
    6. Mindestens eine messbare Läsion nach RECIST1.1
    7. Körpergewicht > 30 kg
    8. Adäquate normale Organfunktion:
    a. Hämoglobin ≥ 9.0 mg/dL
    b. Absolute Neutrophilenzahl (ANC) ≥ 1.5 x109/L
    c. Thrombozytenzahl ≥ 100 x109/L
    d. AST (SGOT)/ALT (SGPT) ≤ 2.5 x institutioneller oberer Normgrenze
    e. Serum Bilirubin ≤ 1.5 x institutioneller oberer Normgrenze
    f. Geschätzte glomeruläre Filtrationsrate (eGFR) ≥ 30 mL/min für Carboplatin, ≥ 60 mL/min für Cisplatin, berechnet nach der Cockcroft-Gault Formel
    9. Lebenserwartung von mindestens 12 Wochen im Ermessen des Prüfarztes
    10. Fähigkeit des Patienten, Wesen, Bedeutung und individuelle Konsequenzen der klinischen Prüfung zu verstehen
    E.4Principal exclusion criteria
    1. Extensive disease small cell lung cancer (Tx, Nx, M1; stage IV)
    2. Major surgical process within 28 day prior first dose of IMP and/or Radiochemotherapy
    3. History of allogenic organ transplantation
    4. Active or prior documented autoimmune or inflammatory disorder (including inflammatory bowel disease [e.g. colitis or Crohn’s disease], diverticulitis [with the exception of diverticulosis], systemic lupus erythematosus, Sarcoidosis syndrome or Wegener syndrome [granulomatosis with polyangiitis], Graves’ disease, rheumatoid arthritis, hypophysitis, uveitis, etc.). The following are exceptions to this criterion:
    a. Patients with vitiligo or alopecia
    b. Patients with hypothyroidism (e.g. following Hashimoto syndrome) stable on hormone replacement
    c. Patients with any chronic skin condition that not required systemic therapy
    d. Patients without active disease in the last 5 years may be included but only after consultation with the study physician
    e. Patients with celiac disease controlled by diet alone
    5. Uncontrolled intercurrent illness (i.e. active infection, symptomatic congestive heart failure, uncontrolled hypertension, unstable angina pectoris, interstitial lung disease, serious chronic gastrointestinal conditions (i.e. diarrhea), psychiatric illness)
    6. History of another primary malignancy in the last 5 years, except adequately treated non-melanoma skin cancer, adequately treated carcinoma in situ (without evidence of disease)
    7. History of leptomeningeal carcinomatosis, or brain metastases
    8. Known HIV positive and/or active infection including tuberculosis (clinical evaluation that includes clinical history, physical examination and radiographic findings, and TB testing in line with local practice), hepatitis B (known positive HBV surface antigen (HBsAg) result), hepatitis C. Patients with a past or resolved HBV infection (defined as the presence of hepatitis B core antibody [anti-HBc] and absence of HBsAg) are eligible. Patients positive for hepatitis C (HCV) antibody are eligible only if polymerase chain reaction is negative for HCV RNA.
    9. Current or prior use of immunosuppressive medication within 14 days before the first dose. The following are exceptions to this criterion:
    a. Intranasal, inhaled, topical steroids, or local steroid injections (e.g., intra articular injection)
    b. Systemic corticosteroids at physiologic doses not exceeding 10 mg/day of prednisone or its equivalent
    c. Steroids as premedication for hypersensitivity reactions (e.g., CT scan premedication)
    10. Receipt of live attenuated vaccine within 30 days prior to the first dose of IMP
    11. Participation in another clinical trial with an investigational product within the last 30 days (unless during follow-up period of an interventional study)
    12. Known hypersensitivity to one of the ingredients
    13. Medical or psychological conditions that would jeopardize an adequate and orderly completion of the trial
    14. Pregnancy, lactation and contraception
    a. Women who are pregnant, nursing or who plan to become pregnant while in the trial
    b. Women of child-bearing potential (WOCBP) and men who are able to father a child, unwilling to be abstinent or use highly effective methods of birth control that result in a low failure rate of less than 1% per year when used consistently and correctly beginning at informed consent, for the duration of drug treatment and for the drug out washout period (90 days after last dose of Durvalumab and/or 6 months after last dose of
    cisplatin and etoposide)).
    15. Patients who are legally institutionalized
    1. Metastasierte Erkrankung (extensive disease) des SCLC (Tx, Nx, M1, stage 4)
    2. Größerer chirurgischer Eingriff innerhalb von 28 Tagen vor der ersten Dosis des Studienmedikamentes und/oder Radiochemotherapie
    3. Vorgeschichte einer allogenen Organtransplantation
    4. Aktive oder früher dokumentierte Autoimmun- oder entzündliche Erkrankung (einschließlich entzündlicher Darmerkrankungen [z.B. Colitis oder Morbus Crohn], Divertikulitis [mit Ausnahme der Divertikulose], systemischer Lupus erythematodes, Sarkoidose-Syndrom oder Wegener-Syndrom [Granulomatose mit Polyangiitis], Morbus Basedow, rheumatoide Arthritis, Hypophysitis, Uveitis usw.]. Ausnahmen von diesem Kriterium sind die Folgenden:
    a. Patienten mit Vitiligo oder Alopezie
    b. Patienten mit Schulddrüsenunterfunktion (z.B. nach Hashimoto-Syndrom), die mit Hormonersatz stabil sind
    c. Jede chronische Hauterkrankung, die keine systemische Therapie erfordert
    d. Patienten ohne aktive Erkrankung in den letzten 5 Jahren können einbezogen werden, aber nur nach Rücksprache mit dem Studienarzt
    e. Patienten mit Zöliakie, die allein durch die Ernährung kontrolliert sind
    5. Unkontrollierte interkurrente Erkrankung (d.h. aktive Infektion, symptomatische Herzinsuffizienz, unkontrollierter Bluthochdruck, instabile Angina pectoris, interstitielle Lungenerkrankung, schwere chronische gastrointestinale Erkrankungen (z.B. Durchfall), psychiatrische Erkrankungen)
    6. Vorgeschichte eines weiteren primären Malignoms in den letzten 5 Jahren, mit Ausnahme von adäquat behandeltem Nicht-Melanom-Hautkrebs, adäquat behandeltem Carcinoma in situ (ohne Krankheitsnachweis)
    7. Vorgeschichte einer leptomeningealen Karzinomatose oder von Hirnmetastasen
    8. Bekannte HIV Infektion und/oder aktive Infektion einschließlich Tuberkulose (klinische Bewertung, welche die klinische Vorgeschichte, physische Untersuchung und radiologische Befunde sowie Tuberkulosetests entsprechend der lokalen Praxis umfaßt), Hepatitis B (bekanntermaßen positives Ergebnis des HBV-Oberflächenantigens (HBsAg), Hepatitis C. Patienten mit einer früheren oder ausgeheilten HBV-Infektion (Vorhandensein von Hepatits-B-Kernantikörpern [anti-Hbc] und das Fehlen von HBsAg) können eingeschlossen werden. Patienten, die positiv auf Hepatitis C (HCV)-Antikörper reagieren, kommen nur dann in Frage, wenn die Polymerase-Kettenreaktion negativ für HCV-RNA ist.
    9. Gegenwärtige oder frühere Einnahme von immunsuppressiven Medikamenten innerhalb von 14 Tagen vor der ersten Dosis. Die folgenden sind Ausnahmen von diesem Kriterium:
    a. Intranasale, inhalative, topische Steroide oder lokale Steroid-Injektionen (z.B. intra-artikuläre Injektion)
    b. Systemische Kortikosteroide in physiologischen Dosen von nicht mehr als 10 mg/day Prednison oder dessen Äquivalent
    c. Steroide als Premedikation für Überempfindlichkeitsreaktionen (z.B. CT-Scan Premedi¬kation)
    10. Erhalt eines attenuierten Lebendimpfstoffes innerhalb von 30 Tagen vor der ersten Dosis des IMP
    11. Teilnahme an einer anderen klinischen Studie mit einem Prüfpräparat innerhalb der letzten 30 Tage (außer während der Nachbeobachtungsphase einer interventionellen Studie)
    12. Bekannte Überempfindlichkeit gegen einen der Inhaltsstoffe
    13. Medizinische oder psychologische Bedingungen, die einen angemessenen und ordnungs¬gemäßen Abschluss der Studie gefährden würden
    14. Schwangerschaft, Stillzeit und Verhütung
    a. Frauen, die während der Studie schwanger sind, stillen oder planen, schwanger zu werden
    b. Frauen mit gebärfähigem Potential (WOCBP) und Männer, die in der Lage sind, ein Kind zu zeugen, die nicht bereit sind, abstinent zu sein oder hochwirksame Methoden der Empfängnisverhütung anzuwenden, die bei konsequenter und korrekter Anwendung, zu einer niedrigen Fehlerrate von weniger als 1% pro Jahr führen, beginnend mit der Einwilligungserklärung, während der Dauer der medikamentösen Behandlung und während der Auswaschphase (90 Tage nach der letzten Dosis Durvalumab und/oder 6 Monate nach der letzten Dosis von Cisplatin uund Etoposid). Für weitere Details siehe Anhang 1.
    15. Patienten, welche gesetzlich in einer Anstalt verwahrt sind
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Progression-free survival (PFS) after 18 months according to RECIST1.1 as well as iRECIST for Durvalumab group only.
    Progressionsfreies Überleben (PFS) nach 18 Monaten gemäß RECIST1.1 sowie iRECIST für die Durvalumab-Gruppe.
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    18 months after first dose
    18 Monate nach erster Gabe der Studientherapie
    E.5.2Secondary end point(s)
    Progression-free survival (PSF) after other assessments
    Overall survival (OS)
    Overall response rate (ORR)
    Disease control rate (DCR)
    Safety and Tolerability
    Symptom control assessed by patient-reported quality of life (QoL) with QLQ-C30, QLQ-LC13 and EQ-5D
    Progressionsfreies Überleben (PSF) bei allen anderen Tumor-Beurteilungen
    Gesamtüberleben (OS)
    Gesamtansprechrate (ORR)
    Krankheitskontrollrate (DCR)
    Sicherheit und Verträglichkeit
    Symptomkontrolle bewertet anhand der vom Patienten berichteten Lebensqualität (QoL) mittels QLQ-C30, QLQ-LC13 und EQ-5D
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    at different timepoints
    zu unterschiedlichen Zeitpunkten
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy No
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Yes
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled Yes
    E.8.1.1Randomised Yes
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group Yes
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) Yes
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other No
    E.8.2.4Number of treatment arms in the trial2
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned7
    E.8.5The trial involves multiple Member States No
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LVLS
    Letzter Besuch letzter Patient
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years
    E.8.9.1In the Member State concerned months30
    E.8.9.1In the Member State concerned days
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 52
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 53
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Yes
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state105
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    No study treatment is planned after induction phase in the control group as well as after induction
    and/or maintenance phase in Durvalumab group until disease progression. In case of disease
    progression, patients are treated according to standard of care 2nd line regimens (i.e. Topotecan).
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2020-09-16
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2020-08-31
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusOngoing
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