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    Summary
    EudraCT Number:2020-001349-37
    Sponsor's Protocol Code Number:COVID-19-HBO
    National Competent Authority:Germany - BfArM
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Completed
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2020-08-20
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - BfArM
    A.2EudraCT number2020-001349-37
    A.3Full title of the trial
    A Randomized, Controlled, Open Label, Multicentre Clinical Trial to explore
    Safety and Efficacy of Hyperbaric Oxygen for preventing ICU admission,
    Morbidity and Mortality in Adult Patients with COVID-19
    Randomisierte, kontrollierte, offene, multicenter Studie zur Untersuchung
    der Sicherheit und Wirksamkeit der Hyperbaren Sauerstofftherapie zur
    Verhinderung der Einweisung auf die Intensivstation, Morbidität und
    Mortalität bei erwachsenen Patienten mit COVID-19
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    Is hyperbaric Oxygen Safe and Effective for preventing ICU Admission,
    worsening of disease and death in severe cases of COVID-19? A scientific
    study conducted in several hospitals world wide.
    Ist hyperbarer Sauerstoff sicher und wirksam, um die Aufnahme auf die
    Intensivstation, die Verschlimmerung der Krankheit und den Tod in
    schweren Fällen von COVID-19 zu verhindern? Eine wissenschaftliche
    Studie, die in mehreren Krankenhäusern weltweit durchgeführt wird.
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    Safety and Efficacy of Hyperbaric oxygen for ARDS in patients with COVID19
    Sicherheit und Wirksamkeit der Hyperbaren Sauerstofftherapie für ARDS bei Patienten mit COVID-19
    A.4.1Sponsor's protocol code numberCOVID-19-HBO
    A.5.2US NCT (ClinicalTrials.gov registry) numberNCT04327505
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorKarolinska Institutet
    B.1.3.4CountrySweden
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportSwedish Research Cuncil
    B.4.2CountrySweden
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationCaritas-Krankenhauf St. Josef
    B.5.2Functional name of contact pointCA Dr. M. Pawlik
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressLandshuter Str. 65
    B.5.3.2Town/ cityRegensburg
    B.5.3.3Post code93053
    B.5.3.4CountryGermany
    B.5.4Telephone number+499417823610
    B.5.5Fax number+499417823615
    B.5.6E-mailmpawlik@caritasstjosef.de
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleComparator
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name CONOXIA GO2X
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderLinde
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationGermany
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameCONOXIA GO2X
    D.3.2Product code 6592207.00.00
    D.3.4Pharmaceutical form Medicinal gas, liquefied
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPInhalation use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNOXYGEN
    D.3.9.3Other descriptive nameCONOXIA GO2X
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB14733MIG
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit % percent
    D.3.10.3Concentration number100
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product Yes
    D.3.11.13.1Other medicinal product typeMedicinal Gas
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    COVID-19 (SARS-CoV-2)
    COVID-19 (SARS-CoV-2)
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    COVID-19
    COVID-19
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Respiratory Tract Diseases [C08]
    MedDRA Classification
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    To evaluate if HBO reduce the number of ICU admissions compared to
    Best practice for COVID-19
    Bewertung der Frage, ob HBO die Anzahl der ICU-Einweisungen im
    Vergleich zur bestmöglichen Standartbehandlung für COVID-19 reduziert
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    To evaluate if HBO:
     reduces mortality in severe cases of COVID-19.
     reduces morbidity associated with COVID-19.
     reduce the load on ICU resources in COVID-19.
     mitigate the inflammatory reaction in COVID-19
    Other secondary objectives
     Investigate how CPTU correlates with outcome in COVID-19.
     Investigate how changes in inflammatory profile in blood correlate
    with disease severity and Outcome.
    Beurteilung ob HBO:
    • die Mortalität in schweren Fällen von COVID-19 reduziert.
    • die Morbidität im Zusammenhang mit COVID-19 reduziert.
    • die Belastung der Intensivstationsressourcen bei COVID-19 reduziert.
    • die Entzündungsreaktion bei COVID-19 mildert.
    Andere sekundäre Ziele
    • Klärung, wie das CPTU mit dem Ergebnis von COVID-19 korreliert.
    • Klärung wie Veränderungen im Entzündungsprofil im Blut mit der
    Erkrankung korrelieren hinsichtlich Schweregrad und Ergebnis.
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    1) Aged 18-90 years
    2) PaO2/FiO2 (PFI) below 200 mmHg (26.7 kPa) (based on ABG
    measurement)
    3) Suspected or verified SARS-CoV-2 infection
    4) At least two risk factors for increased morbidity/mortality
    - Age above 50 years
    - Hypertension
    - Cardiovascular disease- Diabetes or pre-diabetes
    - Active or cured cancer
    - Asthma/COPD
    - Smoking
    - D-Dimer > 1.0
    - Auto-immune disease
    5) Documented informed consent according to ICH-GCP and national regulations
    1) Alter 18 bis 90 Jahre
    2) PaO2/FiO2 (PFI) unter 200 mmHg (26.7 kPa)
    3) vermutete oder verifizierte SARS-CoV-2 Infektion
    4) Mindestens zwei Risikofaktoren für erhöhte Morbidität/Mortalität
    • Alter über 50 Jahre
    • Hypertonie
    • Kardiovasculäre Erkrankung
    • Diabetes oder pre-diabetes
    • Aktiver oder geheilter Krebs
    • Asthma/COPD
    • Raucher
    • D-Dimer > 1.0
    • Autoimmune Erkrankung
    5) Dokumentierte Einwilligung nach Aufklärung gemäß ICH-GCP und nationalen Vorschriften
    E.4Principal exclusion criteria
    1) ARDS/pneumonia caused by other viral infections (positive for other
    virus)
    2) ARDS/pneumonia caused by other non-viral infections or trauma
    3) Known pregnancy or positive pregnancy test in women of
    childbearing age
    4) Patients with previous lung fibrosis more than 10%
    5) CT- or Spirometry-verified severe COPD with Emphysema
    6) Contraindication for HBO according to local guidelines
    7) Not likely to need ICU admission < 7 days of screening (Subjective
    criteria that may exclude any patients that fullfill the other inclusion
    criteria but where the treating physician suspect a spontaneous
    recovery)
    8) Mental inability, reluctance or language difficulties that result in
    difficulty understanding the meaning of study participation
    9) Prisoner (Exclusion criteria according to IRB at UCSD)
    10) Unable/riskt to move patient to Hyperbaric chamber
    1) ARDS/Pneumonie, verursacht durch andere Virusinfektionen (positiv getestet auf andere Viren)
    2) ARDS/Pneumonie, verursacht durch andere nicht-virale Infektionen oder Trauma
    3) Bekannte Schwangerschaft oder positiver Schwangerschaftstest bei Frauen im gebärfähigen Alter
    4) Patienten mit einer früheren Lungenfibrose von mehr als 10%
    5) CT- oder Spirometrie-verifizierte schwere COPD mit Emphysem
    6) Kontraindikation für HBO nach lokalen Richtlinien
    7) Es ist unwahrscheinlich, dass eine ICU-Einweisung erforderlich ist < 7 Tage Screening (Subjektive Kriterien, die alle Patienten
    ausschließen können, die die anderen Einschlusskriterien erfüllen, aber der behandelnde Arzt eine spontane Erholung vermutet)
    8) Geistige Unfähigkeit, Abneigung oder Sprachschwierigkeiten, die zu Schwierigkeiten beim Verständnis der Bedeutung einer Teilnahme an der
    Studiums führen
    9) Gefangener (Ausschlusskriterien nach IRB bei UCSD)
    10) Patient kann/will nicht in die Überdruckkammer verlegt werden
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Primary endpoint:
    The proportion of subjects admitted to ICU from day 1 to day 30, based on at least one of the following criteria:
    i) Rapid progression over hours
    ii) Lack of improvement on high flow oxygen >40L/min or non invasive ventilation with fraction of inspired oxygen (FiO2) > 0.6
    iii) Evolving Hypercapnia or increased work of breathing not responding to increased oxygen despite maximum standard of care available outside ICU
    iv) Hemodynamic instability or multi organ failure with Maximum standard of care available outside ICU
    Primärer Endpunkt:
    Der Anteil der Probanden, die von Tag 1 bis Tag 30 auf die
    Intensivstation aufgenommen werden, basierend auf mindestens einem
    der folgenden Kriterien:
    • Rasche Progression über Stunden
    • Fehlende Verbesserung bei Sauerstoff mit hohem Flow >40L/min oder nicht invasiver Beatmung mit einem Anteil von eingeatmetem Sauerstoff FiO2) > 0,6
    • Sich entwickelnde Hyperkapnoe oder erhöhte Atemarbeit, die trotz maximaler, außerhalb der Intensivstation verfügbarer Standardtherapie nicht auf erhöhten Sauerstoff reagiert
    • Hämodynamische Instabilität oder Multiorganversagen mit maximaler, außerhalb der Intensivstation verfügbarer Standardversorgung
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    30 days after randomization
    30 Tage nach Randomisierung
    E.5.2Secondary end point(s)
    Main Secondary Efficacy Endpoints
    V. Proportion of subjects with 30-day mortality, all-cause Mortality, from day 1 to day 30.
    VI. Time-to-Intubation, i.e. cumulative days free of invasive mechanical ventilation, from day 1 to day 30
    VII. Time-to-ICU, i.e. cumulative ICU free days, derived as the number of days from day 1 to ICU, where all ICU free subjects are censored at day 30.
    VIII. Mean change in inflammatory response from day 1 to day 30
    a. White cell count + differentiation
    b. Procalcitonin
    c. C-Reactive protein
    d. Cytokines (IL-6) (if available at local laboratory)
    e. Ferritin
    f. D-Dimer
    g. LDH
    VI. Overall Survival

    Other Efficacy Endpoints
    Hospital mortality of any cause, proportion of subjects, from day 1 to day 30.
    II. Proportion of subjects with ICU mortality, Mortality of any cause in ICU, from day 1 to day 30.
    III. Time-to-stop of intubation/invasive mechanical ventilation, from ICU admission to day 30.
    IV. Mean daily NEWS from day 1 to day 30.
    V. Mean change in PaO2/FiO2 (PFI), from day 1 to day 2, … to day 30
    VI. HBO Compliance
    a. Proportion of HBO treatments given vs planned.
    b. Proportion of subjects with HBO treatment administered within 24h after enrolment.
    VII. Time-to-discharge from hospital.

    Exploratory/Descriptive Endpoints
    I. Mean oxygen dose per day including HBO and cumulative pulmonary oxygen toxicity expressed as Units of oxygen pulmonary toxicity dose (UPTD) and Cumulative pulmonary toxicity dose (CPTD) from day 1 to day 30.
    II. Median number of HBO treatments and dose of HBO given, from day 1 to day 7.
    III. Change in expression of Micro RNA in plasma from day 1 to day 30.
    IV. Change in gene expression and Micro RNA interactions in Peripheral Blood Mononuclear Cells (PBMC) from day 1 to day 30
    V. Immunological response (20 subjects) from day 1 to day 30 in the following.
    a. Cytokines extended including (IL-1β, IL-2, IL-6, IL33 and TNFα)
    b. Lymphocyte profile
    c. Flowcytometry with identification of monocyte/lymphocyte subsets including but not limited to CD3+/CD4+/CD8+ and CD4+/CD8+ ratio
    d. FITMaN panel/Flow cytometry, Interleukins (IL-1β, IL-2, IL-6, IL33 and TNFα),
    e. T-reg cells (CD3+/CD4+/CD25+/CD127+)
    f. Monocyte proliferation markers, Ex vivo monocyte function
    VI. Mean change in routine biomarkers for organ dysfunction, from day 1 to day 30.
    VII. Viral load, from day 1 to day 30.
    VIII. Number of secondary infections, number of events and patients from day 1 to day 30.
    IX. Diagnosed PE needing treatment, number of events and patients from day 30.
    X. Changes on Pulmonary CT from day 1 to day 30.
    XI. Changes on Chest X-ray, from day 1 to day 30.
    XII. Changes in Lung ultrasound, from day 1 to day 30. Safety Endpoints
    VII. Number of subjects, proportion of subjects and number of events ofAE.
    VIII. Number of subjects, proportion of subjects and number of events of SAE
    IX. Number of subjects, proportion of subjects and number of events of SADR.
    X. Mean change in PaO2/FiO2 before and after HBO compared to mean variance in PaO2/FiO2 in control group during day 1 to day 7.
    XI. Mean change in NEWS before and after HBO compared to mean change in daily NEWS in control group during day 1-day 7.
    Wichtigste sekundäre Wirksamkeitsendpunkte
    I. Anteil der Probanden mit 30-Tage-Sterblichkeit, alle Ursachen der Mortalität, Anteil der Probanden, von Tag 1 bis Tag 30.
    II. Time-to-Intubation, d.h. kumulative Tage ohne invasive mechanische Beatmung, von Tag 1 bis Tag 30
    III. Zeit bis zur Intensivstation, d.h. kumulierte freie Tage auf der Intensivstation, abgeleitet als Anzahl der Tage aus Tag 1 auf die Intensivstation, wo alle ICU-freien Probanden an Tag 30 gezählt werden.
    IV. Mittlere Veränderung der Entzündungsreaktion von Tag 1 bis Tag 30 oder letztem Tag im Krankenhaus, wenn der Patient früher entlassen
    wird, oder bei Rücknahme der Studieneinwilligung durch den Probanden.
    a. Anzahl der weißen Blutkörperchen + Differenzierung
    b. Procalcitonin
    c. C-Reaktives Protein
    d. Zytokine (IL-6) (falls im örtlichen Labor verfügbar)
    e. Ferritin
    f. D-Dimer
    g. LDH
    V. Gesamtüberlebende

    Andere Wirksamkeitsendpunkte
    I. Krankenhaussterblichkeit jeglicher Ursache, Anteil der Probanden, von Tag 1 bis Tag 30.
    II. Anteil der Probanden mit Mortalität auf der Intensivstation, Mortalität jeder Ursache auf der Intensivstation, vom Tag 1 bis Tag 30.
    III. Zeit bis zum Stopp der Intubation/der invasiven mechanischen Beatmung, von der Aufnahme auf der Intensivstation bis Tag 30.
    IV. Mittlere tägliche NEWS von Tag 1 bis Tag 30.
    V. Mittlere Änderung in PaO2/FiO2 (PFI), von Tag 1 bis Tag 2, ... bis Tag 30 oder letztem Tag im Krankenhaus, wenn der Patient früher entlassen wird, oder bei Rücknahme der Studieneinwilligung durch den Probanden.
    VI. HBO-Konformität
    a. Anteil der durchgeführten HBO-Behandlungen im Vergleich zu den geplanten.
    b. Anteil der Probanden mit HBO-Behandlung, die innerhalb von 24 Stunden nach Einschreibung eingeschlossen wurden.
    VII. Zeit bis zur Entlassung aus dem Krankenhaus.

    Explorative/Deskriptive Endpunkte
    I. Mittlere Sauerstoffdosis pro Tag einschließlich HBO und kumulativem Lungensauerstoff Toxizität, ausgedrückt als Einheiten der Sauerstoff Lungentoxizitätsdosis (UPTD) und Kumulative Lungentoxizitätsdosis (CPTD) von Tag 1 bis Tag 30.
    II. Mediane Anzahl der HBO-Behandlungen und verabreichte Dosis der HBO von Tag 1 bis Tag 7.
    III. Veränderung der Expression von Mikro-RNA im Plasma von Tag 1 bis Tag 30.
    IV. Veränderung der Genexpression und Mikro-RNA-Interaktionen im peripheren Blut Mononukleare Zellen (PBMC) von Tag 1 bis Tag 30

    immunologische Antwort (20 Probanden) von Tag 1 bis Tag 30 im Folgenden.
    a. Zytokine erweitert einschließlich (IL-1β, IL-2, IL-6, IL33 und TNFα)
    b. Lymphozyten-Profil
    c. Durchflusszytometrie mit Identifizierung von Monozyten/Lymphozyten-Untermengen einschließlich, aber nicht beschränkt auf CD3+/CD4+/CD8+ und CD4+/CD8+ Verhältnis
    d. FITMaN-Panel/Flow-Zytometrie, Interleukine (IL-1β, IL-2, IL-6, IL33 und TNFα),
    e. T-reg Zellen (CD3+/CD4+/CD25+/CD127+)
    f. Monozytenproliferationsmarker, Ex-vivo-Monozytenfunktion
    V. Mittlere Veränderung der Routine-Biomarker für Organfunktionsstörungen, von Tag 1 bis Tag 30.
    VI. Viruslast, von Tag 1 bis Tag 30.
    VII. Sekundärinfektionen, Anzahl der Ereignisse von Tag 1 bis Tag 30.
    VIII. Diagnostizierte behandlungsbedürftige Lungenembolie, Anzahl der Ereignisse von Tag 1 bis Tag 30.
    IX. Veränderungen im Lungen-CT von Tag 1 bis Tag 30.
    X. Veränderungen auf dem Thorax-Röntgenbild, von Tag 1 bis Tag 30.
    XI. Veränderungen am Lungenultraschall, von Tag 1 bis Tag 30.

    Endpunkte zur Sicherheit
    I. Die Anzahl der Probanden, der Anteil der Probanden und die Anzahl der unerwünschten medizinischen Ereignisse (AE).
    II. Die Anzahl der Probanden, der Anteil der Probanden und die Anzahl der schwerwiegendes medizinisch unerwünschten Ereignisse (SAE)
    III. Die Anzahl der Probanden, der Anteil der Probanden und die Anzahl der schwerwiegende Nebenwirkungen (SAR).
    IV. Mittlere Veränderung von PaO2/FiO2 vor und nach der HBO im Vergleich zur mittleren Varianz in PaO2/FiO2 in der Kontrollgruppe während Tag 1 bis Tag 7.
    V. Mittlere Veränderung der NEWS vor und nach der HBO im Vergleich zur mittleren Veränderung der täglichen NEWS in der Kontrollgruppe während Tag 1-Tag 7.
    VI. Negative Ereignisse beim Personal im Zusammenhang mit der Behandlung der Probanden (z.B. Kontakt mit Aerosol vom Probanden), Anzahl der Ereignisse von Tag 1 bis Tag 30 oder letzter Tag im Krankenhaus, wenn der Patient früher entlassen wird, oder bei Rücknahme der Studieneinwilligung durch den Probanden.
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Timepoints as specified in respective endpoint
    Zeitpunkte wie im jeweiligen Endpunkt angegeben
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety No
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic Yes
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence Yes
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic Yes
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Yes
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled Yes
    E.8.1.1Randomised Yes
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group Yes
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other Yes
    E.8.2.3.1Comparator description
    bestmögliche Therapie
    best practice
    E.8.2.4Number of treatment arms in the trial2
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned Yes
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned1
    E.8.5The trial involves multiple Member States Yes
    E.8.5.1Number of sites anticipated in the EEA2
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA Yes
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.6.3If E.8.6.1 or E.8.6.2 are Yes, specify the regions in which trial sites are planned
    United States
    Germany
    Sweden
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LVLS
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years
    E.8.9.1In the Member State concerned months8
    E.8.9.1In the Member State concerned days
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months8
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 10
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 10
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations No
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception No
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others Yes
    F.3.3.7.1Details of other specific vulnerable populations
    a patient group with high mortality and no effective cure
    Eine patientengruppe mit hoher Sterblichkeit und keiner wirksamen Therapie
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state20
    F.4.2 For a multinational trial
    F.4.2.1In the EEA 100
    F.4.2.2In the whole clinical trial 200
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    the participants will be treted according to Routine clinical praxis
    Die Probanden werden gemäß der klinischen Routine behandelt
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2021-06-02
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2021-04-14
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusCompleted
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