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    Summary
    EudraCT Number:2020-005933-34
    Sponsor's Protocol Code Number:SFHI01
    National Competent Authority:Austria - BASG
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Ongoing
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2021-03-01
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedAustria - BASG
    A.2EudraCT number2020-005933-34
    A.3Full title of the trial
    Evaluation of a modified Anti-Platelet Therapy associated with low-dose rapamycin DES Firehawk in Acute Myocardial Infarction Patients treated with complete revascularization strategy
    Bewertung einer modifizierten Anti-Thrombozyten-Therapie in Verbindung mit niedrig dosiertem Rapamycin Firehawk DES bei Patienten mit akutem Myokardinfarkt, die einer Strategie der vollständigen Revaskularisierung folgend behandelt wurden
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    A study designed to evaluate a modified Anti-Platelet Therapy (drugs that prevent blood platelets from clotting) after implantation of a Firehawk drug-eluting stent (metallic tube, which is covered with a drug and inserted into stenosed blood vessels of the heart in order to keep them open) in patients who have experienced a heart attack and were treated with complete revascularisation (the lesion related to the heart attack and all other significant lesions were treated)
    Studie zur Bewertung einer geänderten Antithrombozytentherapie (Medikamente, die das Verklumpen von Blutplättchen verhindern) nach Implantation eines medikamentenfreisetzenden Firehawk-Stents (Metallröhrchen, das mit einem Medikament bedeckt ist und in in verengte Blutgefäße des Herzens eingeführt wird um, sie offen zu halten) bei Patienten mit Herzinfarkt, nach vollständiger Revaskularisation (die mit dem Herzinfarkt verbundene Läsion und alle anderen signifikanten Läsionen wurden behandelt).
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    TARGET FIRST
    TARGET FIRST
    A.4.1Sponsor's protocol code numberSFHI01
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorSorin CRM SAS (Microport CRM)
    B.1.3.4CountryFrance
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorCommercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportSorin CRM SAS (Microport CRM)
    B.4.2CountryFrance
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationSorin CRM SAS (Microport CRM)
    B.5.2Functional name of contact pointClinical Affairs
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street Address4 Avenue Reaumur
    B.5.3.2Town/ cityClamart
    B.5.3.3Post code92140
    B.5.3.4CountryFrance
    B.5.4Telephone number+330146013409
    B.5.5Fax number+330146013333
    B.5.6E-mailyann.poezevara@crm.microport.com
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationEuropean Union
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Tablet
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPOral use
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 2
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationEuropean Union
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Tablet
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPOral use
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 3
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationAustria
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Tablet
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPOral use
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 4
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationEuropean Union
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Tablet
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPOral use
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Patients with clinically stable, low to moderate complexity acute Myocardial Infarction (MI; troponine-positive Non-ST-Elevation MI or ST-Elevation MI) requiring primary Percutaneous Coronary Intervention. Subjects will be enrolled after having undergone successful complete revascularization with the study stent (Firehawk). Shortened DAPT of 1 month followed by 11 months P2Y12-Inhibitor only is compared to the current guideline-recommended 12-months DAPT.
    Patienten mit klinisch stabilem akutem Myokardinfarkt von geringer bis mittlerer Komplexität (MI; Troponin-positiver MI ohne ST-Elevation oder MI mit ST-Elevation), die eine primäre perkutane Koronarintervention benötigen. Die Probanden werden nach erfolgreicher vollständiger Revaskularisierung mit dem Studienstent (Firehawk) aufgenommen. Eine verkürzte DAPT von 1 Monat, gefolgt von nur 11 Monaten P2Y12-Inhibitor, wird mit der derzeit von den Richtlinien empfohlenen 12-monatigen DAPT verglichen.
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Patients in the setting of heart attack related to a narrowing in one or more coronary artery who have received an invasive procedure to treat these narrowing(s) with (a) coronary stent(s).
    Patienten mit Herzinfarkt aufgrund einer Verengung in einer oder mehreren Koronararterie(n), die in einem invasiven Verfahrenn mit einem oder mehreren Koronarstent(s) behandelt wurden.
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Cardiovascular Diseases [C14]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 20.0
    E.1.2Level SOC
    E.1.2Classification code 10007541
    E.1.2Term Cardiac disorders
    E.1.2System Organ Class 10007541 - Cardiac disorders
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    The primary objective is to evaluate a modified Anti-Platelet Therapy, associated with low-dose rapamycin DES Firehawk in Acute Myocardial Infarction Patients treated with complete revascularization strategy, in reaching non inferior NACE (among clinically stable, low to moderate complexity acute MI patients).

    Das Hauptziel ist die Bewertung einer geänderten Anti-Thrombozyten-Therapie im Zusammenhang mit niedrig dosiertem Rapamycin Firehawk DES bei Patienten mit akutem Myokardinfarkt, die mit einer vollständigen Revaskularisierungsstrategie behandelt wurden, um eine nicht unterlegene NACE zu erreichen (bei klinisch stabilen Patienten mit akutem MI von geringer bis mittlerer Komplexität).
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    The secondary objective is to evaluate a modified Anti-Platelet Therapy, associated with low-dose rapamycin DES Firehawk in Acute Myocardial Infarction patients treated with complete revascularization strategy, in reducing bleeding events (among clinically stable, low to moderate complexity acute MI patients).

    Das sekundäre Ziel ist die Bewertung einer modifizierten Anti-Thrombozyten-Therapie im Zusammenhang mit niedrig dosiertem Rapamycin Firehawk DES bei Patienten mit akutem Myokardinfarkt, die mit einer vollständigen Revaskularisierungsstrategie behandelt wurden, um Blutungsereignisse zu reduzieren (bei klinisch stabilen Patienten mit akutem MI mit geringer bis mittlerer Komplexität).
    .
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    Subjects must meet all of the following criteria to be eligible for enrolment:
    Clinical
    • Subject is ≥ 18 years old
    •Subject has been hospitalised for troponin-positive Non-ST-Elevation MI, requiring early invasive treatment (PCI), or ST-Elevation MI requiring primary PCI, and this PCI occurred within the last 7 days
    •Subject is eligible for per-protocol antiplatelet treatments
    •Subject understands and agrees with the trial requirements and procedures, and provides written informed consent before any trial-specific tests or procedures are performed
    •Subject is willing to comply with all protocol requirements including antiplatelet treatment strategies and follow-up visits

    Procedural/angiographic (related to the treatment of the (N)STEMI
    •Successful revascularization:
    -Successful delivery and deployment of the Firehawk stent(s), with final residual stenosis of <30% (visually) for all target lesions
    -No occurrence of significant event (such as MI, unplanned revascularisation, stent thrombosis, stroke, major vascular complication/bleeding).
    •All the treated lesions:
    -In native coronary arteries only,
    -In vessels with visual reference diameter ≥2.25 mm and ≤ 4.00 mm
    -Implanted with the study device
    -Maximum 3 lesions treated (*)
    -Maximum total stent length ≤ 80 mm.
    •Complete revascularization (**) performed when more than 1 significant lesion, during the index procedure or in staged procedure(s) occurring within 7 days from the index procedure. Physiologic assessment highly recommended for lesions with stenosis between 50% and 69%.
    (*) in 1 to 3 vessels.
    (**) Complete revascularization performed according to site routine practice and according to the European Society of Cardiology (ESC) guidelines.
    Die Probanden müssen alle folgenden Kriterien erfüllen, um für die Aufnahme in Frage zu kommen:
    Klinisch
    •Der Proband ist ≥ 18 Jahre alt
    •Der Proband wurde ins Krankenhaus eingeliefert wegen eines Troponin-positiven MI ohne ST-Hebung, der eine frühe invasive Behandlung (PCI) erforderte, oder wegen eines MI mit ST-Hebung, der eine primäre PCI erforderte, und diese PCI erfolgte innerhalb der letzten 7 Tage
    •Proband kommt für Thrombozytenaggregationshemmer in Frage
    •Der Proband versteht die Anforderungen und Verfahren der Studie, stimmt ihnen zu und erteilt vor der Durchführung studienspezifischer Tests oder Verfahren seine schriftliche Einwilligung nach Aufklärung
    •Der Proband erklärt sich dazu bereit, alle Anforderungen des Protokolls zu erfüllen, einschließlich Behandlungsstrategien mit Thrombozytenaggregationshemmern und Nachuntersuchungen

    Prozedur/Angiographie (im Zusammenhang mit der Behandlung des (N)STEMI)
    •Erfolgreiche Revaskularisation:
    -Erfolgreiche Platzierung und Entfaltung des/der Firehawk-Stent(s) mit einer finalen Reststenose von < 30 % (visuell) für alle Zielläsionen
    -Kein Auftreten eines signifikanten Ereignisses (wie MI, ungeplante Revaskularisation, Stentthrombose, Schlaganfall, größere vaskuläre Komplikationen/Blutungen).
    •Alle behandelten Läsionen:
    -Nur in nativen Koronararterien
    -In Gefäßen mit visuellem Referenzdurchmesser ≥ 2,25 mm und ≤ 4,00 mm
    -Mit dem Studiengerät implantiert
    -Maximal 3 behandelte Läsionen (*)
    -Maximale Gesamtlänge des Stents ≤ 80 mm.
    •Vollständige Revaskularisation (**) durchgeführt, wenn mehr als 1 signifikante Läsion während der Indexprozedur oder in stufenweisem Verfahren innerhalb von 7 Tagen nach der Indexprozedur. Physiologische Beurteilung dringend empfohlen bei Läsionen mit Stenosen zwischen 50 % und 69 %.
    (*) in 1 bis 3 Gefäßen.
    (**) Vollständige Revaskularisation gemäß der Routinepraxis vor Ort und gemäß den Leitlinien der Europäischen Gesellschaft für Kardiologie (ESC) durchgeführt.
    E.4Principal exclusion criteria
    Patients fulfilling any of the following criteria are not eligible:
    •Subjects with prior STEMI or prior PCI within 12 months before index admission
    •Prior Coronary Artery Bypass Graft (CABG) Surgery
    •Cardiogenic shock
    •Secondary PCI
    •Fibrinolysis
    •Prior stent thrombosis
    •Planned PCI, CABG, or surgery within 12 months after the enrolment
    •Need for Oral Anti-Coagulation medications (or NOAC)
    •Ischemic stroke or intracerebral hemorrhage (spontaneous or traumatic) within 12 months prior to index procedure
    •eGFR <30 mL/min/1.73 m2 or dialysis
    •Active bleeding at time of inclusion or high risk for major bleeding
    •History of bleeding diathesis or coagulopathy or subject refuse blood transfusions
    •Stage B or C liver cirrhosis or active cancer within 12 months prior to index procedure (or currently receiving chemotherapy or planned to receive chemotherapy)
    •Baseline haemoglobin <13 g/dL (12g/dL for women) or anaemia requiring transfusion in the 4 weeks prior to index procedure
    •Moderate or severe thrombocytopenia (<100,000/µL)
    •Expected non-adherence to study protocol (such as current problems with substance abuse, severe impairment of cognitive skills, …)
    •Estimated life expectancy ≤12 months
    •Known hypersensitivity or contraindication to any medication used in the study or any of the study stent’s components/compounds (e.g., cobalt chromium alloy, rapamycin, or structurally related compounds, polymer or individual components, P2Y12 inhibitors, or aspirin).
    •Subject participates in another interventional (device or drug) clinical trial within 12 months after the index procedure
    •Subject is a woman who is pregnant, nursing or with known intention to procreate within 12 months after the index procedure (woman of child-bearing potential who is sexually active must agree to use a reliable method of contraception from the time of screening through 12 months after the index procedure)). Investigator may require a pregnancy test to be performed within 7 days prior to the enrolment in women of child-bearing potential)

    Angiographic:
    •Any of :
    -In-stent restenosis or thrombosis
    -Chronic total occlusion
    -Severe calcification
    -True bifurcation disease (Medina class x,x,1) and side branch diameter ≥ 2mm (visual reference visual diameter) or bifurcation treated with 2 stents
    -Left main coronary artery lesion
    -Residual untreated dissection ≥ C
    -Implantation of a non-study stent
    •Extent and severity of disease is such that patient is deemed to receive preferentially CABG within 1 year (based on current ESC guidelines)
    Patienten, die eines der folgenden Kriterien erfüllen, sind nicht teilnahmeberechtigt:
    •Probanden mit vorherigem STEMI oder PCI innerhalb von 12 Monaten vor der Indexaufnahme
    •Vorherige koronararterielle Bypass-Operation (CABG)
    •Kardiogener Schock
    •Sekundäre PCI
    •Fibrinolyse
    •Vorherige Stentthrombose
    •Geplante PCI, CABG oder Operation innerhalb von 12 Monaten nach der Aufnahme in die Studie
    •Bedarf an oralen Antikoagulanzien (oder NOAK)
    •Ischämischer Schlaganfall oder intrazerebrale Blutung (spontan oder traumatisch) innerhalb der letzten 12 Monate vor der Indexprozedur
    •eGFR < 30 ml/min/1,73 m2 oder Dialyse
    •Aktive Blutung zum Zeitpunkt der Aufnahme oder hohes Risiko für größere Blutungen
    •Anamnese von hämorrhagischer Diathese oder Koagulopathie oder Verweigerung von Bluttransfusionen
    •Leberzirrhose im Stadium B oder C oder aktiver Krebs in den letzten 12 Monaten vor der Indexprozedur (oder derzeit unter Chemotherapie oder geplante Chemotherapie)
    •Baseline Hämoglobin < 13 g/dl (12 g/dl bei Frauen) oder Anämie, die in den letzten 4 Wochen vor der Indexprozedur eine Transfusion erforderte
    •Mittlere oder schwere Thrombozytopenie (< 100.000/µl)
    •Erwartete Nichteinhaltung des Studienprotokolls (wie z. B. aktuelle Probleme mit Substanzmissbrauch, schwere Beeinträchtigung der kognitiven Fähigkeiten etc.)
    •Voraussichtliche Lebenserwartung ≤ 12 Monate
    •Bekannte Hypersensibilität oder Kontraindikation gegenüber einem der in der Studie verwendeten Medikamente oder einer der Komponenten/Verbindungen des Studienstents (z. B. Kobalt-Chrom-Legierung, Rapamycin oder strukturell verwandte Verbindungen, Polymer oder einzelne Komponenten, P2Y12-Inhibitoren oder Aspirin).
    •Der Proband nimmt innerhalb von 12 Monaten nach der Indexprozedur an einer weiteren interventionellen klinischen Studie (Gerät oder Medikament) teil
    •Die Probandin ist eine schwangere oder stillende Frau oder eine Frau mit bekannter Absicht, innerhalb von 12 Monaten nach der Indexprozedur schwanger zu werden (Frauen im gebärfähigen Alter, die sexuell aktiv sind, müssen sich bereit erklären, ab dem Zeitpunkt des Screenings bis 12 Monate nach der Indexprozedur eine zuverlässige Verhütungsmethode anzuwenden). Der Prüfarzt kann verlangen, dass innerhalb von 7 Tagen vor der Aufnahme in die Studie bei Frauen im gebärfähigen Alter ein Schwangerschaftstest durchgeführt wird.

    Angiographisch:
    •Jede Art von:
    -In-Stent-Restenose oder Thrombose
    -Chronische Totalokklusion
    -Schwere Verkalkung
    -Echte Bifurkationserkrankung (Medina-Klasse x,x,1) und Seitenastdurchmesser ≥ 2 mm (visueller Referenzdurchmesser) oder Bifurkation mit 2 Stents behandelt
    -Läsion des Hauptstammes der linken Koronararterie
    -Residuale unbehandelte Dissektion ≥ C
    -Implantation eines studienfremden Stents
    •Ausmaß und Schwere der Erkrankung sind derart, dass davon ausgegangen wird, dass der Patient innerhalb eines Jahres eine CABG erhält (basierend auf den aktuellen ESC-Richtlinien)


    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Net Adverse Clinical and Cerebral Events (NACCE) defined as a composite of all cause death, non-fatal myocardial infarction, definite/probable stent thrombosis, stroke, or Bleeding Academic Research Consortium (BARC) type 3 or 5 bleeding at 11 months post randomization (12 months post index procedure).
    Net Adverse Clinical and Cerebral Events (NACCE), definiert als Kombination von Tod aller Ursachen, nicht-tödlicher Myokardinfarkte, definitiver/wahrscheinlicher Stentthrombosen, Schlaganfälle oder Blutungen vom Typ 3 oder 5 des Bleeding Academic Research Consortium (BARC) 11 Monate nach der Randomisierung (12 Monate nach der Indexprozedur).
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    11 months after randomization
    11 Monate nach der Randomisierung
    E.5.2Secondary end point(s)
    The main secondary endpoint (powered) is BARC type 2, 3 or 5 bleeding events at 11 months post-randomization.

    Other secondary endpoints (exploratory) are clinical endpoints at 1 month, 6 months and 12 months:
    •All-cause death, non-fatal myocardial infarction, definite/probable stent thrombosis, or stroke
    •BARC 3 and 5 bleeding events
    •All-cause death or non-fatal myocardial infarction
    •Patient-oriented composite of major adverse cardiac and cerebral events (MACCE) including all-cause death, myocardial infarction, definite/probable stent thrombosis, any stroke, any Ischemia driven repeat revascularization,, or BARC bleeding events (type 2, 3, or 5)
    •Device oriented composite endpoint of Target Lesion Failure (cardiac death, target vessel related myocardial infarction, target lesion Ischemia Driven-revascularization)
    •MACE (cardiovascular death, myocardial infarction, Ischemia Driven-revascularization)
    •Definite or probable stent thrombosis
    •BARC 3 events
    •BARC 5 events
    •BARC 2 events
    •Cardiovascular death
    •Cardiac death
    •Non-cardiac death
    •Myocardial infarction
    •Cardiac death or non-fatal myocardial infarction
    •Cardiac death, myocardial infarction, or definite/probable stent thrombosis
    •Cardiovascular death, myocardial infarction, definite/probable stent thrombosis, or ischemic stroke
    •Ischemic stroke
    •Haemorrhagic stroke
    •Ischemia-driven target lesion revascularization
    •Ischemia-driven target vessel revascularization
    •Cardiovascular death, myocardial infarction, or ischemic stroke
    and each of the components of the primary and main secondary endpoints
    Sekundärer Endpunkt (Teststärke): BARC Typ 2, 3 oder 5 Blutungsereignisse 11 Monate nach der Randomisierung.

    Andere sekundäre Endpunkte (explorativ) sind klinische Endpunkte nach 1 Monat, 6 Monaten und 12 Monaten:
    •Tod aller Ursachen, nicht-tödlicher Myokardinfarkt, definitive/wahrscheinliche Stentthrombose oder Schlaganfall
    •BARC 3 und 5 Blutungsereignisse
    •Tod aller Ursachen oder nicht-tödlicher Myokardinfarkt
    •Patientenorientierte kombinierte schwere kardiale und zerebrovaskuläre Komplikationen (MACCE), bestehend aus Tod aller Ursachen, Myokardinfarkt, definitiver/wahrscheinlicher Stentthrombose, Schlaganfall, jede Ischämie-gesteuerte wiederholte Revaskularisation oder BARC-Blutungsereignisse (Typ 2, 3 oder 5)
    •Geräteorientierter kombinierter Endpunkt Zielläsion-Versagens (Herztod, zielgefäßbedingter Myokardinfarkt, Ischämie-gesteuerte Revaskularisation der Zielläsion)
    •MACE (kardiovaskulärer Tod, Myokardinfarkt, Ischämie-gesteuerte Revaskularisation)
    •Definitive oder wahrscheinliche Stentthrombose
    •BARC 3 Ereignisse
    •BARC 5 Ereignisse
    •BARC 2 Ereignisse
    •Kardiovaskulärer Tod
    •Herztod
    •Nicht kardialer Tod
    •Myokardinfarkt
    •Herztod oder nicht-tödlicher Myokardinfarkt
    •Herztod, Myokardinfarkt oder definitive/wahrscheinliche Stentthrombose
    •Kardiovaskulärer Tod, Myokardinfarkt, definitive/wahrscheinliche Stentthrombose oder ischämischer Schlaganfall
    •Ischämischer Schlaganfall
    •Hämorrhagischer Schlaganfall
    •Ischämie-gesteuerte Revaskularisation der Zielläsion
    •Ischämie-gesteuerte Revaskularisation des Zielgefäßes
    •Kardiovaskulärer Tod, Myokardinfarkt oder ischämischer Schlaganfall
    und alle Komponenten der primären und wichtigsten sekundären Endpunkte
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Main secondary Endpoint 11 months post randomization. Other secondary endpoints at 1 month, 6 months and 12 months.
    Hauptsekundärer Endpoint 11 Monate nach der Randomisierung. Andere sekundäre Endpunkte nach 1 Monat, 6 Monaten und 12 Monaten
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) No
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) Yes
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled Yes
    E.8.1.1Randomised Yes
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group Yes
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other Yes
    E.8.1.7.1Other trial design description
    1 Monat DAPT gefolgt von einer Monotherapie mit einem P2Y12-Inhibitor
    1 month of DAPT followed by monotherapy with a P2Y12 inhibitor
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other Yes
    E.8.2.3.1Comparator description
    12 Monate DAPT (entsprechend der aktuellen Richtlinien für ACS-Patienten)
    12 months of DAPT (as per current guidelines for ACS patients)
    E.8.2.4Number of treatment arms in the trial2
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned2
    E.8.5The trial involves multiple Member States Yes
    E.8.5.1Number of sites anticipated in the EEA48
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA Yes
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.6.3If E.8.6.1 or E.8.6.2 are Yes, specify the regions in which trial sites are planned
    Austria
    Belgium
    Italy
    Netherlands
    Portugal
    Spain
    Switzerland
    France
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LVLS
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years3
    E.8.9.1In the Member State concerned months2
    E.8.9.1In the Member State concerned days0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial years3
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months2
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial days0
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 800
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 1446
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Yes
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state100
    F.4.2 For a multinational trial
    F.4.2.1In the EEA 2126
    F.4.2.2In the whole clinical trial 2246
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    none: at the end of the trial, patients will be followed according to current care practice
    keine: nach Beendigungder Studie werden die Patienten entsprechend der Routine weiterbehandelt
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2021-06-13
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2021-08-09
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusOngoing
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