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    Summary
    EudraCT Number:2021-002073-26
    Sponsor's Protocol Code Number:1125-ECIR
    National Competent Authority:Germany - BfArM
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Ongoing
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2022-02-10
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - BfArM
    A.2EudraCT number2021-002073-26
    A.3Full title of the trial
    Phase 1/2 Trial to determine the safety and efficacy of Extracorporeal photopheresis as treatment for steroid-refractory immune related adverse events after immune checkpoint inhibitor therapy
    Phase 1/2-Studie zur Bestimmung der Sicherheit und Wirksamkeit der extrakorporalen Photopherese (ECP) zur Behandlung steroidrefraktärer immunvermittelter unerwünschter Ereignisse (irAE) nach einer Therapie mit Immun-Checkpoint-Inhibitoren
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    Extracorporeal photopheresis as treatment for immune related adverse events after immunotherapy
    Extrakorporale Photopherese zur Behandlung von immunvermittelten unerwünschten Ereignissen nach einer Immuntherapie
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    ECIR (ECP for irAE)
    A.4.1Sponsor's protocol code number1125-ECIR
    A.5.4Other Identifiers
    Name:DRKSNumber:DRKS00025078
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorMedical Center - University of Freiburg
    B.1.3.4CountryGermany
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportUniversity of Freiburg, Faculty of Medicine
    B.4.2CountryGermany
    B.4.1Name of organisation providing supportTherakos EMEA Ltd
    B.4.2CountryGermany
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationMedical Center - University of Freiburg
    B.5.2Functional name of contact pointDepartment for Medicine I
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressHugstetter Str. 55
    B.5.3.2Town/ cityFreiburg
    B.5.3.3Post code79106
    B.5.3.4CountryGermany
    B.5.4Telephone number+4976127032902
    B.5.5Fax number+497612709632482
    B.5.6E-mailmatthias.weiss@uniklinik-freiburg.de
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name UVADEX
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderTherakos, Inc., a Mallinckrodt company
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationGermany
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameUVADEX
    D.3.4Pharmaceutical form Sterile concentrate
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPExtracorporeal use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNMethoxsalen
    D.3.9.1CAS number 298-81-7
    D.3.9.3Other descriptive nameMETHOXSALEN
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB14541MIG
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit mg/ml milligram(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number20
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy Yes
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Immune related adverse events induced by treatment with immune checkpoint inhibitors (monoclocanl antibodies against PD-1, PD-L1 or CTLA-4)
    Immunvermittelte unerwünschte Ereignisse, die durch eine Behandlung mit Immun-Checkpoint-Inhibitoren (monoklonale Antikörper gegen PD-1, PD-L1 oder CTLA-4) induziert wurden
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Immune related adverse events induced by treatment with immunotherapy
    Immunvermittelte unerwünschte Ereignisse durch eine Behandlung mit einer Immuntherapie
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Cancer [C04]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 21.1
    E.1.2Level LLT
    E.1.2Classification code 10043408
    E.1.2Term Therapeutic agent toxicity
    E.1.2System Organ Class 10022117 - Injury, poisoning and procedural complications
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 26.1
    E.1.2Level LLT
    E.1.2Classification code 10067033
    E.1.2Term Drug side effect
    E.1.2System Organ Class 10018065 - General disorders and administration site conditions
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 24.0
    E.1.2Level PT
    E.1.2Classification code 10061623
    E.1.2Term Adverse drug reaction
    E.1.2System Organ Class 10018065 - General disorders and administration site conditions
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    Our preliminary data demonstrate that irAEs induced by immune checkpoint blockade can be successfully treated with ECP (Apostolova et al. NEJM 2020). We therefore intend to launch a clinical phase 1/2 trial to validate this finding in a prospective trial. The primary objective is evaluation of safety of ECP treatment in patients with irAEs.
    Unsere vorläufigen Daten zeigen, dass durch Immun-Checkpoint-Blockade induzierte irAEs erfolgreich mit ECP behandelt werden können (Apostolova et al. NEJM 2020). Wir beabsichtigen daher, eine klinische Phase 1/2-Studie zu starten, um dieses Ergebnis in einer prospektiven Studie zu validieren. Das primäre Ziel ist die Bewertung der Sicherheit der ECP-Behandlung bei Patienten mit irAE.
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    • As a secondary objective, we will determine the efficacy of ECP as a treatment for immune-related adverse events and its effect on tumor progression.
    • To evaluate the investigator-assessed objective response rate (ORR) to treatment after 6 and 12 weeks of ECP therapy The response criteria for each organ are described in chapter 6.2.
    • To assess time to response
    • To assess the duration of investigator-assessed clinical response
    • To assess overall survival (OS) at 1 year after end of ECP treatment
    • To measure the time to complete discontinuation of other immunosuppressive therapy
    • To assess changes in immune cell phenotype and metabolism during treatment
    • To assess the relapse rates of irAEs upon discontinuation of ECP and rechallenge with an immune checkpoint inhibitor
    • To assess the incidence of tumor progression or relapse
    • Als sekundäres Ziel werden wir die Wirksamkeit von ECP als Behandlung von immunvermittelten unerwünschten Ereignissen und ihren Einfluss auf die Tumorprogression bestimmen.
    • Bewertung der vom Prüfarzt bewerteten objektiven Ansprechrate (ORR) auf die Behandlung nach 6 und 12 Wochen ECP-Therapie. Die Ansprechkriterien für jedes Organ sind in Kapitel 6.1 beschrieben.
    • Beurteilung der Ansprechrate
    • Beurteilung der Dauer des vom Prüfarzt beurteilten klinischen Ansprechens
    • Gesamtüberleben (OS) 1 Jahr nach Ende der ECP-Behandlung
    • Zeitraum bis zum vollständigen Absetzen einer anderen immunsuppressiven Therapie
    • Beurteilung von Veränderungen des Phänotyps und des Metabolismus der Immunzellen während der Behandlung
    • Bewertung der Rückfallquote von irAEs nach Absetzen von ECP und erneuter Exposition mit einem Immun-Checkpoint-Inhibitor
    • Beurteilung der Häufigkeit von Tumorprogression oder -rezidiv
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    1. Male and female patients aged ≥18 years with adequate German written and oral language skills
    2. Written informed consent:
    • Subjects must have signed and dated an IRB/IEC approved written informed consent form in accordance with regulatory and institutional guidelines.
    • Subjects must be able to understand and willing to comply with scheduled visits, treatment schedule, laboratory tests and mandatory collection of blood, and other requirements of the study.
    • Subject Re-enrollment: This trial permits the re-enrollment of a subject that has discontinued the study as a screening failure. If re-enrolled, the subject must be re-consented.
    3. Target population
    • Patients who have received treatment with an anti-PD-1, anti-PD-L1 or an anti-CTLA-4 antibody or any combination of these for any type of malignancy in the last 24 months before screening. 30% of the patients that will be included should have non-skin cancer.
    • Patients should have clinical and/or histological evidence of immune-related adverse events as follows:
    o Colitis
     Diarrhea with increase of ≥4 stools over baseline
     No improvement after 72h treatment with at least 1 mg/kg BW/day prednisolone equivalent
    o o Hepatitis
     Alanine aminotransferase and/or aspartate aminotransferase ≥3x ULN if baseline was normal; or ≥3x baseline if baseline was abnormal and/or total bilirubin >1.5 ULN.
     No improvement after 72h treatment with at least 1 mg/kg BW/day prednisolone equivalent
    o Pneumonitis
     Radiographic changes that involve more than one lobe of the lung or ≥25% of lung parenchyma and new symptoms such as cough, dyspnea or chest painor new oxygen therapy
     No improvement after 72h treatment with 1 mg/kg BW/day prednisolone equivalent
    o Dermatitis
     Skin erythema, maculopapular or pustulopapular rRash covering >≥30% of the body surface area and moderate or severe symptoms
     No improvement after 72h treatment with at least 1 mg/kg BW/day prednisolone equivalent
    4. Maximum of one additional (second line) therapy after Steroid treatment before ECP starts (e.g. infliximab for colitis)
    5. Women of childbearing potential (WOCBP) must have a negative serum pregnancy test (minimum sensitivity 25 IU/L or equivalent units of HCG) within 1 week prior to the start of study drug. Males who are sexually active with WOCBP must use during the duration of the study and up to 5 months afterwards a latex or synthetic condom during any sexual contact with females of reproductive potential, even if they have undergone a successful vasectomy (see also 10.9). Patients must abstain from donating blood, semen, or sperm during participation in the study
    6. Women must not be breastfeeding.
    7. ECOG performance status 0, 1, or 2


    1. Männliche und weibliche Patienten im Alter von ≥18 Jahren mit ausreichenden schriftlichen und mündlichen Deutschkenntnissen
    2. Schriftliche Einwilligung nach Aufklärung:
    - Die Probanden müssen eine vom IRB/IEC genehmigte schriftliche Einverständniserklärung in Übereinstimmung mit den behördlichen und institutionellen Richtlinien unterzeichnet und datiert haben.
    - Die Probanden müssen in der Lage sein, die geplanten Besuche, den Behandlungsplan, die Labortests und die obligatorische Blutentnahme sowie andere Anforderungen der Studie zu verstehen, und sie müssen bereit sein, diese einzuhalten.
    - Wiedereinschreibung von Probanden: Diese Studie erlaubt die Wiederaufnahme eines Probanden, der die Studie aufgrund eines nicht bestandenen Screenings abgebrochen hat. Bei einer erneuten Teilnahme muss der Proband erneut seine Zustimmung geben.
    3. Zielpopulation
    - Patienten, die in den letzten 24 Monaten vor dem Screening eine Behandlung mit einem Anti-PD-1-, Anti-PD-L1- oder Anti-CTLA-4-Antikörper oder einer beliebigen Kombination dieser Antikörper gegen eine beliebige Art von Malignität erhalten haben. 30 % der eingeschlossenen Patienten sollen kein Hautkrebs haben.
    - Die Patienten sollten klinische und/oder histologische Hinweise auf immunbedingte unerwünschte Ereignisse wie folgt aufweisen:
    o Kolitis
    Durchfall mit einer Zunahme von ≥4 Stuhlgängen gegenüber dem Ausgangswert
    Keine Besserung nach 72-stündiger Behandlung mit mindestens 1 mg/kg KG/Tag Prednisolonäquivalent
    o Hepatitis
    Alanin-Aminotransferase und/oder Aspartat-Aminotransferase ≥3x ULN, wenn der Ausgangswert normal war; oder ≥3x Ausgangswert, wenn der Ausgangswert abnormal war und/ oder Bilirubin >1.5 ULN
    Keine Besserung nach 72-stündiger Behandlung mit mindestens 1 mg/kg KG/Tag Prednisolonäquivalent
    o Pneumonitis
    Röntgenveränderungen die mehr als 25 % des Lungengewebes befallen haben und neue Symptome wie Husten, Dyspnoe oder neue Sauerstoffbehandlung.
    Keine Besserung nach 72-stündiger Behandlung mit 1 mg/kg KG/Tag Prednisolonäquivalent
    o Dermatitis
    Ausschlag, der ≥30% der Körperoberfläche bedeckt und moderate bis schwere Symptome
    Keine Besserung nach 72-stündiger Behandlung mit mindestens 1 mg/kg KG/Tag Prednisolonäquivalent
    4. Maximal eine zusätzliche (Zweitlinien-)Therapie nach der Steroidbehandlung vor Beginn der ECP (z. B. Infliximab bei Colitis)
    5. Frauen im gebärfähigen Alter (WOCBP) müssen einen negativen Serumschwangerschaftstest (Mindestsensitivität 25 IU/L oder äquivalente HCG-Einheiten) innerhalb einer Woche vor Beginn des Studienmedikaments vorweisen. Männer, die mit WOCBP sexuell aktiv sind, müssen während der Dauer der Studie und bis zu 5 Monate danach bei jedem sexuellen Kontakt mit Frauen im fortpflanzungsfähigen Alter ein Latex- oder synthetisches Kondom verwenden, auch wenn sie sich einer erfolgreichen Vasektomie unterzogen haben (siehe auch 10.9). Die Patienten müssen während der Teilnahme an der Studie auf Blut-, Samen- oder Spermaspenden verzichten.
    6. Frauen dürfen nicht stillen.
    7. ECOG-Leistungsstatus 0, 1 oder 2
    E.4Principal exclusion criteria
    1. Active treatment in a clinical study of any investigational agent within 14 days prior day 0 or within 5 half-lives of the study treatment, whichever is greater.
    2. Positive result for HIV.
    3. Active COVID-19-infection or non-compliance with the prevailing hygiene measures regarding the COVID-19 pandemic
    4. Prior allogeneic bone marrow transplantation or prior solid organ transplantation.
    5. Patients who require vasopressors, and/or have NYHA class III or IV heart failure.
    6. Uncontrolled hypertension or ventricular arrhythmias.
    7. Previous or concurrent malignancies within the last 3 years of enrollment other than the disease for which checkpoint-inhibitor blockade was applied. Exceptions are adequately treated basal or squamous cell skin cancer, or any other cancer from which the subject has been disease-free for more than 3 years.
    8. Any condition that would, in the investigator's judgment, interfere with full participation in the study, including administration of study drug and attending required study visits; pose a significant risk to the subject; or interfere with interpretation of study data
    9. Known allergies, hypersensitivity, or intolerance of methoxypsoralen, excipients, or similar compounds, acid-citrate-dextrose or similar compounds
    10. Aphakia
    11. Sexually active men and female patients of child-bearing potential who are not willing to use highly effective methods of contraception during the trial and at least 5 months after the last ECP procedure (see also 10.9
    12. Inability to tolerate extracorporeal volume loss
    13. Previous splenectomy
    14. Pregnancy and lactation
    1. Aktive Behandlung in einer klinischen Studie mit einem Prüfpräparat innerhalb von 14 Tagen vor Tag 0 oder innerhalb von 5 Halbwertszeiten der Studienbehandlung, je nachdem, was größer ist.
    2. Positives Ergebnis für HIV.
    3. Aktive COVID-19-Infektion oder Nichteinhaltung der geltenden Hygienemaßnahmen bezüglich der COVID-19-Pandemie
    4. Vorherige allogene Knochenmarktransplantation oder vorherige Transplantation eines festen Organs.
    5. Patienten, die Vasopressoren benötigen und/oder eine Herzinsuffizienz der NYHA-Klasse III oder IV aufweisen.
    6. Unkontrollierter Bluthochdruck oder ventrikuläre Herzrhythmusstörungen.
    7. Vorangegangene oder gleichzeitige bösartige Erkrankungen innerhalb der letzten 3 Jahre vor der Aufnahme in die Studie, mit Ausnahme der Erkrankung, für die die Checkpoint-Inhibitor-Blockade angewendet wurde. Ausnahmen sind adäquat behandelter Basal- oder Plattenepithelkarzinom-Hautkrebs oder jede andere Krebserkrankung, von der der Proband seit mehr als 3 Jahren krankheitsfrei ist.
    8. Jeder Zustand, der nach dem Urteil des Prüfers die vollständige Teilnahme an der Studie, einschließlich der Verabreichung des Studienmedikaments und der Teilnahme an den erforderlichen Studienbesuchen, beeinträchtigen würde, ein erhebliches Risiko für den Probanden darstellt oder die Auswertung der Studiendaten beeinträchtigt
    9. Bekannte Allergien, Überempfindlichkeiten oder Unverträglichkeiten gegen Methoxypsoralen, Hilfsstoffe oder ähnliche Verbindungen, Säure-Citrat-Dextrose oder ähnliche Verbindungen
    10. Aphakie
    11. Sexuell aktive Männer und Weibliche Patienten im gebärfähigen Alter, die nicht bereit sind, während der Studie und mindestens 5 Monate nach der ECP-Behandlung hochwirksame Methoden der Empfängnisverhütung anzuwenden (siehe auch 10.9).
    12. Unfähigkeit, extrakorporalen Volumenverlust zu tolerieren
    13. Vorherige Splenektomie
    14. Schwangerschaft und Laktation
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    To evaluate the rate of treatment-related adverse events (AEs) and serious adverse events (SAEs) in patients treated with ECP for immune-checkpoint inhibitor-induced colitis, pneumonitis, hepatitis or dermatitis. A positive result from the study is defined as ≤50% of the patients developing a treatment-related SAE.
    Bewertung der Rate behandlungsbedingter unerwünschter Ereignisse (UE) und schwerer unerwünschter Ereignisse (SAEs) bei Patienten, die mit ECP aufgrund einer durch Immun-Checkpoint-Inhibitoren induzierten Kolitis, Pneumonitis, Hepatitis oder Dermatitis behandelt wurden. Ein positives Ergebnis der Studie ist definiert, wenn ≤50 % der Patienten eine behandlungsbedingte SAE entwickeln.
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Adverse events and serious adverse events will be registered and reported according to the guideline of ICH/GCP. Rates of adverse events and of serious adverse events will be calculated with corresponding 95% confidence intervals. efficacy analyses will be based on the full analysis set and will be considered as descriptive results.
    Interim safety analysis: After the first 14 patients have completed study treatment or reached month 3 after treatment start (whichever occurs first).
    A positive result from study is defined as ≤50% of the patients developing a treatment-related SAE
    Unerwünschte Ereignisse (UE) und schwerwiegende unerwünschte Ereignisse werden gemäß ICH/GCP registriert und gemeldet. Die Häufigkeiten von unerwünschten Ereignissen und schwerwiegenden unerwünschten Ereignissen werden mit entsprechenden 95-%-Konfidenzintervallen berechnet. Wirksamkeitsanalysen basieren auf dem Full Analysis Set und gelten als deskriptive Ergebnisse.
    Zwischenanalyse zur Sicherheit: Nachdem 14 Patienten die Studienbehandlung abgeschlossen oder Monat 3 nach Behandlungsbeginn erreicht haben (je nachdem, was zuerst eintritt). Ein positives Ergebnis der Studie ist definiert, wenn ≤50 % der Patienten eine behandlungsbedingte SAE entwickeln.

    E.5.2Secondary end point(s)
    Key secondary endpoints:
    • To evaluate the investigator-assessed objective response rate (ORR) to treatment after 6 and 12 weeks of ECP therapy The response criteria for each organ are described in chapter 6.2.
    • To assess time to response
    • To assess the duration of investigator-assessed clinical response
    • To assess overall survival (OS) at 1 year after end of ECP treatment
    • To measure the time to complete discontinuation of other immunosuppressive therapy
    • To assess changes in immune cell phenotype and metabolism during treatment
    • To assess the relapse rates of irAEs upon discontinuation of ECP and rechallenge with an immune checkpoint inhibitor
    • To assess the incidence of tumor progression or relapse

    • Bewertung der vom Prüfarzt bewerteten objektiven Ansprechrate (ORR) auf die Behandlung nach 6 und 12 Wochen ECP-Therapie. Die Ansprechkriterien für jedes Organ sind in Kapitel 6.1 beschrieben.
    • Beurteilung der Ansprechrate
    • Beurteilung der Dauer des vom Prüfarzt beurteilten klinischen Ansprechens
    • Gesamtüberleben (OS) 1 Jahr nach Ende der ECP-Behandlung
    • Zeitraum bis zum vollständigen Absetzen einer anderen immunsuppressiven Therapie
    • Beurteilung von Veränderungen des Phänotyps und des Metabolismus der Immunzellen während der Behandlung
    • Bewertung der Rückfallquote von irAEs nach Absetzen von ECP und erneuter Exposition mit einem Immun-Checkpoint-Inhibitor
    • Beurteilung der Häufigkeit von Tumorprogression oder -rezidiv


    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Secondary endpoints:
    Descriptive analyses of the secondary endpoints will be performed. OS probabilities will be estimated and displayed using the Kaplan Meier method. The analysis of secondary time-to-event endpoints with competing risks will be performed by means of the Aalen Johanson estimator for the calculation of cumulative incidence rates. As this is a phase 1/2 trial without the intention of a confirmatory proof of efficacy, no formal sample size calculation is performed. The initial determination to include 14 evaluable patients is mainly based on feasibility considerations. It is expected that only few SAEs will occur. If the probability of any ECP-related SAE for a patient is 20% (p=0.2), the probability to observe at least one patient with a treatment-related SAE is 0.897.
    Deskriptive Analysen der sekundären Endpunkte. OS-Wahrscheinlichkeiten werden mit Kaplan-Meier-Methode berechnet und angezeigt. Analyse sekundärer Time-to-Event-Endpunkte mit konkurrierenden Risiken wird mit dem Aalen-Johanson-Schätzer zur Berechnung der kumulativen Inzidenzraten durchgeführt. Da es eine Phase 1/2-Studie ohne Absicht eines bestätigenden Wirksamkeitsnachweises ist, keine formale Berechnung der Stichprobengröße. Die initiale Festlegung 14 auswertbare Patienten einzuschließen, basiert auf Machbarkeitsüberlegungen. Es wird erwartet, dass nur wenige SUE auftreten werden. Wenn die Wahrscheinlichkeit eines ECP-bedingten SUE für einen Patienten 20 % beträgt (p = 0,2), beträgt die Wahrscheinlichkeit, mind. einen Patienten mit einem behandlungsbedingten SUE zu beobachten, 0,897.
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) Yes
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other Yes
    E.7.1.3.1Other trial type description
    safety and efficacy
    Sicherheit und Wirksamkeit
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Yes
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled No
    E.8.1.1Randomised No
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group No
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other No
    E.8.2.4Number of treatment arms in the trial1
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned4
    E.8.5The trial involves multiple Member States No
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LSLV
    LSLV
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years4
    E.8.9.1In the Member State concerned months
    E.8.9.1In the Member State concerned days
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 8
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 6
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations No
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception No
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally Information not present in EudraCT
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state30
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    After end of the trial, the therapy of the given indications will be performed according to investigators choice.
    Nach Abschluss der Studie wird die Therapie der angegebenen Indikationen nach Wahl des Prüfarztes durchgeführt.
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2022-04-28
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusOngoing
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