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    Summary
    EudraCT Number:2021-003650-23
    Sponsor's Protocol Code Number:KKSH178
    National Competent Authority:Germany - BfArM
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Ongoing
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2022-02-15
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - BfArM
    A.2EudraCT number2021-003650-23
    A.3Full title of the trial
    Fedratinib in Combination with CC-486, a Hypomethylating Agent, in Patients with Accelerated Phase Myelofibrosis
    Fedratinib in Kombination mit CC-486, einem Hypomethylierungsmittel, bei Patient*innen mit Myelofibrose in akzellerierter Phase
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    Study to evaluate the efficacy and safety of fedratinib in combination with CC-486 in patients suffering from myelofibrosis in acute phase.
    Studie zur Beurteilung der Wirksamkeit und Sicherheit von Fedratinib in Kombination mit CC-486 bei Patient*innen, die an einer Myelofibrose in beschleunigter Phase leiden.
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    FAMy
    FAMy
    A.4.1Sponsor's protocol code numberKKSH178
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorMartin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
    B.1.3.4CountryGermany
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportBristol-Myers Squibb
    B.4.2CountryUnited States
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationUniversitätsklinikum Halle
    B.5.2Functional name of contact pointCoordinating Investigator
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressErnst-Grube-Strasse 40
    B.5.3.2Town/ cityHalle (Saale)
    B.5.3.3Post code06120
    B.5.3.4CountryGermany
    B.5.4Telephone number+493455574909
    B.5.5Fax number+493455577720
    B.5.6E-mailfamy@uk-halle.de
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name Inrebic® 100 mg Hartkapseln
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderBristol-Myers Squibb Pharma EEIG
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationIreland
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Capsule, hard
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPOral use
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 2
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name Onureg® 200 mg Filmtabletten Onureg® 300 mg Filmtabletten
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderBristol-Myers Squibb Pharma EEIG
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationIreland
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Film-coated tablet
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPOral use
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Myeloproliferative neoplasm in accelerated phase (MPN-AP)
    Myeloproliferative Neoplasie in akzelerierter Phase (MPN-AP)
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Myeloproliferative neoplasm in accelerated phase (MPN-AP)
    Myeloproliferative Neoplasie in beschleunigter Phase (MPN-AP)
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Blood and lymphatic diseases [C15]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 20.0
    E.1.2Level PT
    E.1.2Classification code 10077465
    E.1.2Term Myeloproliferative neoplasm
    E.1.2System Organ Class 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps)
    E.1.3Condition being studied is a rare disease Yes
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    Phase I: To determine the safety and tolerability of the drug fedratinib in combination with CC-486
    Phase II: To determine the rate of best response [clinical improvement (CI), partial remission (PR), or complete remission (CR)] of the combination therapy of fedratinib and CC-486
    Phase I: Untersuchung der Sicherheit und Verträglichkeit des Medikaments Fedratinib in Kombination mit CC-486
    Phase II: Ermittlung der Rate des besten Ansprechens [klinische Verbesserung (CI), partielle Remission (PR) oder komplette Remission (CR)] der Kombinationstherapie aus Fedratinib und CC-486
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    - Determine the duration of best response (DOR), percentage of subjects with at least 50% reduction in MF-associated symptoms, durability of symptom response, percentage of subjects with a spleen response, time to spleen response, durability of spleen response, percentage of subjects that demonstrate an anemia response, progression free survival (PFS), overall survival (OS), proportion of subjects who transit to allogeneic SCT.
    - safety and tolerability of fedratinib in combination with CC-486.
    - effectiveness of the risk mitigation strategy for gastrointestinal events and Encephalopathy
    Health-Related Outcomes using specific questionnaires
    - Bestimmung der Dauer des besten Ansprechens (DOR), des Anteils der Probanden mit einer mindestens 50%igen Verringerung der MF-assoziierten Symptome, der Dauer des Ansprechens auf die Symptome, des Anteils der Probanden mit einem Ansprechen der Milz, der Zeit bis zum Ansprechen der Milz, der Dauer des Ansprechens der Milz, des Anteils der Probanden, die ein Ansprechen auf die Anämie zeigen, des progressionsfreien Überlebens (PFS), des Gesamtüberlebens (OS), des Prozentsatzes der Probanden, die zu einer allogenen SZT übergehen.
    - Sicherheit und Verträglichkeit von Fedratinib in Kombination mit CC-486.
    - Wirksamkeit der Risikominderungsstrategie für gastrointestinale Ereignisse und Enzephalopathie
    Gesundheitsbezogene Ergebnisse anhand spezifischer Fragebögen
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    - Males and females at least 18 years of age at the time of signing the informed consent form
    - Diagnosis of MPN-AP (defined by a blast count of 10%-19% peripherally or in the bone marrow) at the time of diagnosis or at any time during the course of a known primary myelofibrosis (PMF), post–polycythemia vera (PV) myelofibrosis (MF) or post–essential thrombocythemia (ET) MF
    - Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) Performance Score (PS) of 0, 1 or 2
    - Prior to Day 1 of study therapy, any treatment-related toxicities from prior therapy must have resolved to Grade 1 or pretreatment baseline of last therapy
    - Subject is willing and able to adhere to the study visit schedule and the protocol-specifiec procedures
    - Subject must understand and voluntarily sign an ICF prior to any study-related assessments/procedures being conducted
    - Männer und Frauen, die zum Zeitpunkt der Unterzeichnung der Einverständniserklärung mindestens 18 Jahre alt sind
    - Diagnose von MPN-AP (definiert durch eine Blastenzahl von 10 % bis 19 % peripher oder im Knochenmark) zum Zeitpunkt der Diagnose oder zu einem beliebigen Zeitpunkt im Verlauf einer bekannten primären Myelofibrose (PMF), Myelofibrose (MF) nach Polycythemia vera (PV) oder MF nach essentieller Thrombozythämie (ET)
    - Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) Performance Score (PS) von 0, 1 oder 2
    - Vor Tag 1 der Studientherapie müssen alle behandlungsbedingten Toxizitäten der vorherigen Therapie auf Grad 1 oder den Ausgangswert der letzten Therapie abgeklungen sein.
    - Der Proband ist bereit und in der Lage, den Zeitplan für die Studienbesuche und die protokollspezifischen Verfahren einzuhalten.
    - Der Proband muss die ICF verstehen und freiwillig unterschreiben, bevor studienbezogene Untersuchungen/Verfahren durchgeführt werden.
    E.4Principal exclusion criteria
    - Subject with thiamine deficiency, defined as thiamine levels in whole blood below normal range according to institutional standard and not demonstrated to be corrected prior to start of trial treatment
    - Known or suspected hypersensitivity to azacitidine, mannitol, or its constituents
    - Subjects who are known not to tolerate a daily dose of 400 mg of fedratinib
    - The following laboratory values within 14 days prior to first dose:
    - Platelet count <50 x 109/L
    - Absolute neutrophil count (ANC) < 1.0 x 109/L
    - White blood count (WBC) > 100 x 109/L
    - Myeloblasts ≥ 20 % in peripheral blood
    - Serum creatinine > 2.5 x upper limit of normal (ULN)
    - Serum amylase or lipase > 1.5 x ULN
    - Aspartate aminotransferase (AST) or alanine aminotransferase (ALT) > 2.5 x ULN
    - Total bilirubin > 1.5 x ULN, subject’s total bilirubin between 1.5 – 3.0 x ULN are eligible if the direct bilirubin fraction is < 25 % of the total bilirubin.
    - Subject with prior history of Encephalopathy, including WE
    - Subject with signs or symptoms of Encephalopathy, including WE (eg, severe ataxia, ocular paralysis or cerebellar signs)
    - Subject with concomitant treatment with or use of pharmaceutical, herbal agents or food known to be strong inducers of cytochrome P450 3A4 (CYP3A4), or dual CYP2C19 and CYP3A4 inhibitors
    - Subject on any ongoing chemotherapy, hypomethylating agent (HMA), immunomodulatory drug therapy (eg, thalidomide, interferon-alpha), anagrelide, immunosuppressive therapy, systemic corticosteroids > 10 mg/day prednisone or equivalent.
    - Subject on treatment with aspirin with doses > 150 mg daily
    - Subject with diagnosis of active liver disease (eg, chronic alcoholic liver disease, autoimmune hepatitis, sclerosing cholangitis, primary biliary cirrhosis, hemochromatosis, non-alcoholic steatohepatitis)
    - Subject with prior malignancy other than the disease under study unless the subject has not required treatment for the malignancy for at least 3 years prior to enrollment.
    - Significant active cardiac disease within the previous 6 months, including:
    a. New York Heart Association (NYHA) class IV congestive heart failure;
    b. Unstable angina or angina requiring surgical or medical intervention; and/or
    c. Myocardial infarction
    - Subject with presence of any significant gastric or other disorder that would inhibit absorption of oral medication
    - Subject who is unable to swallow capsule
    - Subject is pregnant or lactating female
    - Probanden mit Thiaminmangel, definiert als Thiaminspiegel im Vollblut unterhalb des Normalbereichs nach institutionellem Standard und nicht nachweislich korrigiert vor Beginn der Studienbehandlung
    - Bekannte oder vermutete Überempfindlichkeit gegenüber Azacitidin, Mannitol oder seinen Bestandteilen
    - Probanden, die bekanntermaßen eine Tagesdosis von 400 mg Fedratinib nicht vertragen
    - Probanden mit folgenden Laborwerten innerhalb von 14 Tagen vor der ersten Dosis:
    - Thrombozytenzahl <50 x 109/L
    - Absolute Neutrophilenzahl (ANC) < 1,0 x 109/L L
    - Weißes Blutbild (WBC) > 100 x 109/L L
    - Myeloblasten ≥ 20 % im peripheren Blut
    - Serumkreatinin > 2,5 x obere Grenze der Norm (ULN)
    - Amylase oder Lipase im Serum > 1,5 x ULN
    - Aspartat-Aminotransferase (AST) oder Alanin- Aminotransferase (ALT) > 2,5 x ULN
    - Gesamtbilirubin > 1,5 x ULN, Probanden mit einem Gesamtbilirubin zwischen 1,5 - 3,0 x ULN sind teilnahmeberechtigt, wenn der direkte
    Bilirubinanteil < 25 % des Gesamtbilirubins beträgt.
    - Probanden mit einer Vorgeschichte von Enzephalopathie, einschließlich WE
    - Proband mit Anzeichen oder Symptomen einer Enzephalopathie, einschließlich WE (z. B. schwere Ataxie, Augenlähmung oder zerebelläre Anzeichen)
    - Probanden mit gleichzeitiger Behandlung oder Verwendung von Arzneimitteln, pflanzlichen Wirkstoffen oder Nahrungsmitteln, die bekanntermaßen starke Induktoren von Cytochrom P450 3A4 (CYP3A4) sind, oder duale CYP2C19- und CYP3A4-Inhibitoren
    - Patienten mit laufender Chemotherapie, hypomethylierenden Mitteln (HMA), immunmodulatorischer Arzneimitteltherapie (z. B. Thalidomid, Interferon-alpha), Anagrelid, immunsuppressiver Therapie, systemische Kortikosteroide > 10 mg/Tag Prednison oder Äquivalent.
    - Personen, die mit einer täglichen Dosierung von > 150 mg Aspirin behandelt werden
    - Diagnose einer aktiven Lebererkrankung (z. B. chronische alkoholische Lebererkrankung, Autoimmunhepatitis, sklerosierende Cholangitis, primär biliäre Zirrhose, Hämochromatose, nichtalkoholische Steatohepatitis)
    - Probanden mit einer früheren bösartigen Erkrankung, die nicht die in der Studie untersuchte Krankheit ist, es sei denn, der Proband hat seit mindestens 3 Jahren vor der Aufnahme in die Studie keine Behandlung wegen der bösartigen Erkrankung benötigt.
    - Signifikante aktive Herzerkrankung innerhalb der letzten 6 Monate, einschließlich:
    a. New York Heart Association (NYHA) Klasse IV kongestive Herzinsuffizienz
    b. Instabile Angina pectoris oder Angina pectoris, die eine chirurgische oder medizinische Intervention erfordert; und/oder
    c. Myokardinfarkt
    - Probanden mit Magenerkrankungen oder anderen Störungen, die die Absorption von oralen Medikamenten hemmen würden
    - Probanden, die nicht in der Lage sind, die Kapsel zu schlucken
    - Die Versuchsperson ist schwanger oder stillend
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Phase I:
    - Safety endpoints will include the following measurements or assessments: physical examinations, laboratory tests, adverse events (AEs), serious AEs (SAEs), electrocardiograms (ECGs), and vital signs.
    - DLTs as defined under “Treatment Details” section will be used to establish the MTD of fedratinib in combination with CC-486. The SRC will determine the RP2D and schedule based on safety data of the combination of fedratinib and CC-486.

    Phase II:
    - Best response to the combination therapy at week 24 according to the IWG-MRT and the ELN consensus report. This includes clinical improvement (CI), partial remission (PR), and complete remission (CR)
    Phase I:
    - Bestimmung der Sicherheit und Verträglichkeit von Fedratinib in Kombination mit CC-486
    - Bestimmung der maximal verträglichen Dosis (MTD) von Fedratinib und der empfohlenen Phase-2-Dosis (RP2D) in Kombination mit CC-486.

    Phase II:
    - Bestimmung der Rate des besten Ansprechens [klinische Verbesserung (CI), partielle Remission (PR) und komplette Remission (CR)] in Woche 24 der Kombinationsbehandlung.
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Phase I: until Dose Limiting Toxicity is reached
    Phase II: Week 24
    Phase I: bis zum Erreichen der Dosislimitierenden Toxizität
    Phase II: Woche 24
    E.5.2Secondary end point(s)
    - duration of response
    - Change in MF-associated symptoms of the combination treatment from baseline as measured by the Myelofibrosis Symptom Assessment Form (MFSAF)
    - Time from the first observation of best symptom response to first documented loss of symptom response
    - Spleen response by palpation as defined by the IWG-MRT and ELN consensus report of the combination treatment as compared to baseline
    - Time from the first treatment dose to disease progression, relapse or death
    - proportion of subjects who transit to allogeneic SCT
    - proportion of subjects that demonstrate an anemia response according to the IWG-MRT and ELN consensus report criteria
    - Analysis of incidence of subjects with a CTCAE Grade ≥3 of nausea, diarrhea, vomiting or occurrence of Encephalopathy
    - Thiamine levels during the study
    - Change in Health-Related Quality of Life (HRQoL) and Patient-Reported Outcomes (PRO) from baseline by EORTCQLQ-C30 and EQ-5D-5L Questionnaires
    - Dauer des Ansprechens auf die Therapie
    - Veränderung der MF-assoziierten Symptome unter der Kombinationsbehandlung gegenüber dem Ausgangswert, gemessen mit dem Myelofibrose-Symptom-Bewertungsbogen (MFSAF)
    - Zeit von der ersten Beobachtung des besten Ansprechens auf die Symptome bis zum ersten dokumentierten Verlust des Ansprechens auf die Symptome
    - Ansprechen der Milz durch Abtasten gemäß der Definition des IWG-MRT- und ELN-Konsensberichts für die Kombinationsbehandlung im Vergleich zum Ausgangswert
    - Zeit von der ersten Behandlungsdosis bis zur Progression, Rückfall oder Tod
    - Anteil der Probanden, die zu einer allogenen Stammzelltransplantation übergehen
    - Anteil der Probanden, die nach den Kriterien des IWG-MRT- und des ELN-Konsensberichts eine Anämie-Reaktion zeigen
    - CTCAE-Grad ≥3 von Übelkeit, Durchfall oder Erbrechen oder Auftreten von Enzephalopathie
    - Thiaminspiegel während der Studie
    - Veränderung der HRQoL und PRO gegenüber dem Ausgangswert über die Fragebögen EORTCQLQ-C30 und EQ-5D-5L
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    - Time from first observation of response to first documented loss of symptom response, relapse or death
    - Change in MF-associated symptoms and spleen response by week 24
    - Time from the first treatment dose to disease progression, relapse or death
    - Transition to allogeneic SCT and anemia response max. within 24 months
    - CTCAE Grade ≥3 of nausea, diarrhea, or vomiting, or occurrence of Encephalopathy within max. 24 months
    - Thiamine levels at screening, on Day 1 of the first 3 cycles, every third cycle thereafter, and at the EOT
    - Change in HRQoL and PRO from baseline measured monthly
    - Zeit von der ersten Beobachtung des Ansprechens bis zum ersten dokumentierten Verlust des Ansprechens auf die Symptome, Rückfall oder Tod
    - Veränderung der MF-assoziierten Symptome und des Ansprechens der Milz bis Woche 24
    - Zeit von der ersten Behandlungsdosis bis zur Progression, Rückfall oder Tod
    - Übergang zu allogener SZT und Anämie-Reaktionen innerhalb von max. 24 Monaten
    - CTCAE-Grad ≥3 von Übelkeit, Durchfall oder Erbrechen oder Auftreten einer Enzephalopathie innerhalb von max. 24 Monaten
    - Thiaminspiegel beim Screening, an Tag 1 der ersten 3 Zyklen, bei jedem dritten Zyklus danach und bei EOT
    - Veränderung der HRQoL und PRO gegenüber dem Ausgangswert monatlich bestimmt
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response Yes
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Yes
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled No
    E.8.1.1Randomised No
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group No
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other No
    E.8.2.4Number of treatment arms in the trial1
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned10
    E.8.5The trial involves multiple Member States No
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    Date of the last visit of the last subject to complete the Survival Follow-up or the date of receipt of the last data point from the last subject that is required for analysis, whichever is the later date.
    Datum der letzten Visite des letzten Prüfungsteilnehmers, der das Follow up abgeschlossen hat, oder das Datum des Eingangs der letzten Daten des letzten Prüfungsteilnehmers, die für die Analyse erforderlich sind, je nachdem, welcher Zeitpunkt der spätere ist.
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years4
    E.8.9.1In the Member State concerned months0
    E.8.9.1In the Member State concerned days0
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 22
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 20
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Yes
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state44
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    After end of the study, the further treatment and therapy will be
    performed according to the German treatment guidelines / clinical
    routine and is left to the investigator's discretion.
    Nach Beendigung der Studie erfolgt die weitere Behandlung und
    Therapie entsprechend der deutschen Behandlungsrichtlinien /
    klinischen Routine und liegt im Ermessen des Prüfarztes.
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2022-05-25
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2022-07-29
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusOngoing
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