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    Summary
    EudraCT Number:2021-004411-11
    Sponsor's Protocol Code Number:NeoTreme
    National Competent Authority:Germany - PEI
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Ongoing
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2022-11-28
    Trial results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - PEI
    A.2EudraCT number2021-004411-11
    A.3Full title of the trial
    Phase 2 Study of Preoperative Gemcitabine Plus Cisplatin with Durvalumab (MEDI4736) and Tremelimumab in intrahepatic cholangiocarcinoma (NeoTreme)
    Phase-2-Studie über präoperatives Gemcitabin plus Cisplatin mit Durvalumab (MEDI4736) und Tremelimumab bei intrahepatischem Cholangiokarzinom (NeoTreme)
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    To investigate the efficacy and safety of neoadjuvant (preceding surgical removal) treatment with two cytostatic agents (gemcitabine, cisplatin) in combination with two monoclonal antibodies (durvalumab, tremelimumab) in patients with a specific type of malignant liver cancer.
    Untersuchung der Wirksamkeit und Sicherheit einer neoadjvanten (der operativen Entfernung vorgelagerten) Behandlung mit zwei Zytostatika (Gemcitabin, Cisplatin) in Kombination mit zwei monoklonalen Antikörpern (Durvalumab, Tremelimumab) bei Patienten mit einer bestimmten Form von bösartigem Leberkrebs
    A.4.1Sponsor's protocol code numberNeoTreme
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of Sponsor University Hospital Schleswig-Holstein, Campus Lübeck
    B.1.3.4CountryGermany
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportAstraZeneca GmbH
    B.4.2CountryGermany
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisation University Hospital Schleswig-Holstein, Campus Lübeck
    B.5.2Functional name of contact pointMedical Clinic I
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressRatzeburger Allee 160
    B.5.3.2Town/ cityLübeck
    B.5.3.3Post code23528
    B.5.3.4CountryGermany
    B.5.4Telephone number+4945150044101
    B.5.5Fax number+4945150044104
    B.5.6E-mailneotreme.luebeck@uksh.de
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name IMFINZI
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderAstraZeneca AB
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationGermany
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Concentrate for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNDurvalumab
    D.3.9.2Current sponsor codeDurvalumab
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB176342
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit mg/ml milligram(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number50
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product Yes
    D.3.11.13.1Other medicinal product typeDurvalumab (laboratory code MEDI4736) is a human IgG1κ mAb selected from a panel of hybridomas secreting human antibodies recognizing human PD-L1.
    D.IMP: 2
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation No
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameTremelimumab
    D.3.4Pharmaceutical form Concentrate for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNTremelimumab
    D.3.9.1CAS number 745013-59-6
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB37101
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit mg/ml milligram(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number20
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product Yes
    D.3.11.13.1Other medicinal product typeTremelimumab is an anti-CTLA-4 human mAb
    D.IMP: 3
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Powder for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNGemcitabine
    D.3.9.3Other descriptive nameGemcitabine hydrochloride
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB02324MIG
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit mg milligram(s)
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number1140
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 4
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.4Pharmaceutical form Concentrate for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNCisplatin
    D.3.9.1CAS number 15663-27-1
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB07483MIG
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit mg milligram(s)
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number25
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin Yes
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Intrahepatic cholangiocarcinoma
    Intrahepatisches Cholangiokarzinom
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Cancer that occurs in the parts of the bile ducts that are within the liver
    Krebs, der in den Teilen der Gallengänge auftritt, die sich innerhalb der Leber befinden
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Cancer [C04]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 27.0
    E.1.2Level LLT
    E.1.2Classification code 10073077
    E.1.2Term Intrahepatic cholangiocarcinoma
    E.1.2System Organ Class 10029104 - Neoplasms benign, malignant and unspecified (incl cysts and polyps)
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    To demonstrate safety and feasibility of neoadjuvant Gemcitabine plus Cisplatin with Durvalumab and Tremelimumab in intrahepatic Cholangiocarcinoma by a R0/R1 resection rate > 65%.
    Nachweis der Sicherheit und Durchführbarkeit von neoadjuvantem Gemcitabin plus Cisplatin mit Durvalumab und Tremelimumab bei intrahepatischem Cholangiokarzinom mit einer R0/R1-Resektionsrate von > 65%.
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    Secondary objectives include:
    the pathological response rates
    impact on radiological resectability
    radiological response
    safety and toxicity
    90-day perioperative morbidity and mortality
    quality of life
    Zu den sekundären Zielen gehören:
    die pathologischen Ansprechraten
    Auswirkungen auf die radiologische Resektabilität
    radiologisches Ansprechen
    Sicherheit und Toxizität
    90-tägige perioperative Morbidität und Mortalität
    Lebensqualität
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    For inclusion in the study, patients should fulfill the following criteria:
    1. Must have a life expectancy of at least 12 weeks.
    2. Ability of patient to understand nature, importance and individual consequences of clinical trial.
    3. Sufficient language skills to comprehend verbal and written information and capable of giving signed informed consent which includes compliance with the requirements and restrictions listed in the informed consent form (ICF) and in this protocol.
    4. Age >18 years.
    5. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status (PS) of 0 or 1.
    6. At least 1 lesion, not previously treated, that qualifies as a RECIST 1.1 target lesion (TL) at baseline. Tumor assessment by computed tomography (CT) scan or magnetic resonance imaging (MRI) must be performed within 28 days prior to treatment start
    7. Histologically confirmed diagnosis of iCCA and available tumor tissue for translational research.
    8. Technical resectability of the primary tumor.
    9. No prior systemic or local therapy and no prior partial or complete tumor resection for iCCA.
    10. Body weight >30 kg
    11. Adequate normal organ and marrow function as defined below:
    a. Absolute neutrophil count (ANC ≥1.5 × 109 /L)
    b. Hemoglobin ≥9 g/dL (transfusion permitted within 30 days of study entry).
    c. Platelet count ≥100 × 109/L
    d. Serum bilirubin ≤2.0 x institutional upper limit of normal (ULN).
    e. Aspartate aminotransferase (AST) and alanine aminotransferase (ALT) ≤3x ULN
    f. Creatinine normal for age: if serum creatinine is abnormal for age the patient must have a calculated creatinine clearance ≥50 mL/min using the CKD-EPI formula.
    g. Quick ≥70% or International normalized ratio (INR) ≤ 1.2 x ULN
    12. Women post-menopausal for more than two years can participate in the trial. Women with childbearing potential can only participate, if they are surgically sterile or a negative pregnancy test (serum) is available within 7 days before trial and they are willing to either be totally sexually abstinent OR practice at least one highly effective and medically accepted contraception method during trial (see chapter 7.1). They should have been stable on their chosen method of birth control for a minimum of 3 months before entering the study and continue to use it throughout the total duration of the drug treatment and the drug washout period (180 days after the last dose of durvalumab + tremelimumab and Gemcitabine/Cisplatin combination therapy).
    13. Men must agree to remain abstinent or use contraceptive measures, and agree to refrain from donating sperm, as defined: With female partners of childbearing potential or pregnant female partners, men must remain abstinent or use a condom plus an additional contraceptive method that together result in a failure rate of 1% per year during the treatment period and for at least 180 days after the last dose of study treatment to avoid exposing the embryo. Vasectomised males are considered fertile and should still use a male condom plus spermicide as indicated above during the clinical study.

    Um in die Studie aufgenommen zu werden, sollten die Patienten die folgenden Kriterien erfüllen:
    1. Sie müssen eine Lebenserwartung von mindestens 12 Wochen haben.
    2. Der Patient muss in der Lage sein, Art, Bedeutung und individuelle Folgen der klinischen Studie zu verstehen.
    3. Ausreichende Sprachkenntnisse, um mündliche und schriftliche Informationen zu verstehen und in der Lage zu sein, eine unterzeichnete Einwilligung nach Aufklärung zu erteilen, die die Einhaltung der im Formular für die Einwilligung nach Aufklärung (ICF) und in diesem Prüfplan aufgeführten Anforderungen und Einschränkungen beinhaltet.
    4. Alter >18 Jahre.
    5. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) Leistungsstatus (PS) von 0 oder 1.
    6. Mindestens eine nicht vorbehandelte Läsion, die bei Studienbeginn als RECIST 1.1-Zielläsion (TL) eingestuft wird. Die Tumorbeurteilung mittels Computertomographie (CT) oder Magnetresonanztomographie (MRT) muss innerhalb von 28 Tagen vor Beginn der Behandlung durchgeführt werden.
    7. Histologisch bestätigte Diagnose von iCCA und verfügbares Tumorgewebe für die translationale Forschung.
    8. Technische Resektabilität des Primärtumors.
    9. Keine vorherige systemische oder lokale Therapie und keine vorherige partielle oder vollständige Tumorresektion bei iCCA.
    10. Körpergewicht >30 kg
    11. Angemessene normale Organ- und Knochenmarkfunktion wie unten definiert:
    a. Absolute Neutrophilenzahl (ANC ≥1,5 × 109 /L)
    b. Hämoglobin ≥9 g/dL (Transfusion innerhalb von 30 Tagen vor Studienbeginn erlaubt).
    c. Thrombozytenzahl ≥100 × 109/L
    d. Serumbilirubin ≤2,0 x institutionelle obere Grenze der Norm (ULN).
    e. Aspartat-Aminotransferase (AST) und Alanin-Aminotransferase (ALT) ≤3x ULN
    f. Kreatinin normal für das Alter: Wenn das Serumkreatinin für das Alter abnormal ist, muss der Patient eine berechnete Kreatinin-Clearance ≥50 ml/min unter Verwendung der CKD-EPI-Formel haben.
    g. Quick ≥70% oder International normalized ratio (INR) ≤ 1,2 x ULN
    12. Frauen, die seit mehr als zwei Jahren post-menopausal sind, können an der Studie teilnehmen. Frauen im gebärfähigen Alter können nur teilnehmen, wenn sie chirurgisch steril sind oder innerhalb von 7 Tagen vor der Studie ein negativer Schwangerschaftstest (Serum) vorliegt und sie bereit sind, entweder völlig sexuell abstinent zu sein ODER während der Studie mindestens eine hochwirksame und medizinisch akzeptierte Verhütungsmethode anzuwenden (siehe Kapitel 7.1). Sie sollten die von ihnen gewählte Verhütungsmethode seit mindestens 3 Monaten vor Beginn der Studie stabil anwenden und sie während der gesamten Dauer der medikamentösen Behandlung und der Auswaschphase (180 Tage nach der letzten Dosis von Durvalumab + Tremelimumab und der Gemcitabin/Cisplatin-Kombinationstherapie) weiter anwenden.
    13. Männer müssen sich verpflichten, abstinent zu bleiben oder empfängnisverhütende Maßnahmen zu ergreifen, und sich verpflichten, auf Samenspenden zu verzichten: Bei weiblichen Partnern im gebärfähigen Alter oder schwangeren weiblichen Partnern müssen die Männer abstinent bleiben oder ein Kondom und eine zusätzliche Verhütungsmethode verwenden, die zusammen eine Versagerquote von 1 % pro Jahr während des Behandlungszeitraums und für mindestens 180 Tage nach der letzten Dosis der Studienbehandlung ergeben, um eine Exposition des Embryos zu vermeiden. Vasektomierte Männer gelten als fruchtbar und sollten während der klinischen Studie weiterhin ein Kondom plus Spermizid verwenden, wie oben angegeben.
    E.4Principal exclusion criteria
    1. Concurrent enrolment in another clinical study, unless it is an observational (non-interventional) clinical study prior to inclusion and during the study.
    2. Medical or psychological conditions that would jeopardize an adequate and orderly completion of the trial.
    3. Prior immunotherapy or use of other investigational agents
    4. Any other concurrent antineoplastic treatment including chemotherapy, biologic or hormonal therapy or irradiation
    a. Any hormonal therapy directed at the malignant tumor must be discontinued at least one week prior to study entry. Concurrent use of hormonal therapy for non-cancer related conditions is acceptable.
    5. Any unresolved toxicity NCI CTCAE (V5.0) Grade ≥2 from previous anticancer therapy with the exception of alopecia, vitiligo, and the laboratory values defined in the inclusion criteria
    a. Patients with Grade ≥2 neuropathy will be evaluated on a case-by-case basis after consultation with the medical monitor.
    b. Patients with irreversible toxicity not reasonably expected to be exacerbated by treatment with durvalumab or tremelimumab may be included only after consultation with the medical monitor.
    6. Major surgical procedures, open biopsy or significant traumatic injury within 4 weeks prior to treatment start
    7. Prior radiation therapy within 14 days prior to study entry.
    8. History of allogenic organ transplantation.
    9. History of autologous/allogenic bone marrow transplant.
    10. Active or prior documented autoimmune or inflammatory disorders (for exceptions see Protocol)
    11. Uncontrolled intercurrent illness, including but not limited to, symptomatic congestive heart failure, uncontrolled hypertension, unstable angina pectoris, cardiac arrhythmia, interstitial lung disease, serious chronic gastrointestinal conditions associated with diarrhea, or psychiatric illness/social situations that would limit compliance with study requirement, substantially increase risk of incurring AEs or compromise the ability of the patient to give written informed consent or could compromise protocol objectives in the opinion of the Investigator and/or Sponsor.
    12. Any arterial thromboembolic events, including but not limited to myocardial infarction, transient ischemic attack, cerebrovascular accident, or unstable angina, within 6 months prior to enrollment. History of deep vein thrombosis, pulmonary embolism, or any other significant thromboembolism within 3 months of enrollment.
    13. Have Fridericia-corrected QT interval (QTcF) >470 msec (female) or >450 msec (male), or history of congenital long QT syndrome. Any ECG abnormality that in the opinion of the Investigator would preclude safe participation in the study; patients with pacemakers where QTc is not a reliable measure will require an evaluation by a cardiologist to exclude co-existing cardiac conditions which would prohibit safe participation in the study.
    14. Cirrhosis at a level of Child-Pugh B (or worse) or cirrhosis (any degree) and a history of hepatic encephalopathy or ascites.
    15. History of another primary malignancy (for exceptions see protocol)
    16. History of leptomeningeal carcinomatosis
    17. History of active primary immunodeficiency
    18. Active, uncontrolled bacterial, viral, or fungal infections, within 7 days of study entry requiring systemic therapy.
    19. Active infection including tuberculosis. Patients with a past or resolved HBV infection are eligible. Patients positive for hepatitis C (HCV) antibody are eligible only if polymerase chain reaction is negative for HCV RNA.
    20. Current or prior use of immunosuppressive medication within 14 days before the first dose of durvalumab or tremelimumab. For exceptions see protocol
    21. Receipt of live attenuated vaccine within 30 days prior to the first dose of IMP. Note: Patients, if enrolled, should not receive live vaccine whilst receiving IMP and up to 30 days after the last dose of IMP.
    22. Female patients who are pregnant or breastfeeding.
    23. Known allergy or hypersensitivity to any of the study drugs or any of the study drug excipients.
    24. Distant metastases by CT or MRI of abdomen, pelvis, and thorax, bone scan or MRI (if bone metastases are suspected due to clinical signs). Infiltration of any adjacent organs or structures by CT or MRI, indicating an unresectable situation.
    25. Brain metastases or spinal cord compression. Patients with suspected brain metastases at screening should have a CT/ MRI of the brain prior to study entry.
    26. Any co-existing medical condition that in the investigator’s judgement will substantially increase the risk associated with the patient’s participation in the study.
    27. Preexisting hearing impairment
    See Protocol for a detailed description
    1. Gleichzeitige Teilnahme an anderen klinischen Studien (außer nicht-interventionelle) vor Aufnahme und während der Studie.
    2. Medizinische oder psychologische Zustände, die ordnungsgemäße Durchführung der Studie gefährden.
    3. Frühere Immuntherapie oder Verwendung anderer Prüfpräparate
    4. Jede andere gleichzeitige antineoplastische Behandlung
    a. Jede gegen den bösartigen Tumor gerichtete Hormontherapie muss mindestens eine Woche vor Beginn der Studie abgesetzt werden. Gleichzeitige Anwendung einer Hormontherapie für nicht krebsbedingte Erkrankungen ist zulässig.
    5. Jegliche ungelöste Toxizität NCI CTCAE (V5.0) Grad ≥2 aus einer früheren Krebstherapie mit Ausnahme von Alopezie, Vitiligo und den in den Einschlusskriterien definierten Laborwerten
    a. Pat. mit Neuropathie Grad ≥2 nur nach Rücksprache mit dem medizinischen Betreuer.
    b. Pat. mit irreversibler Toxizität, bei denen nicht zu erwarten ist, dass sie durch die Behandlung mit Durvalumab oder Tremelimumab verschlimmert werden, nur nach Rücksprache mit dem medizinischen Betreue.
    6. Größere chirurgische Eingriffe, offene Biopsien oder erhebliche traumatische Verletzungen innerhalb von 4 Wochen vor Behandlungsbeginn
    7. Strahlentherapie innerhalb von 14 Tagen vor Beginn der Studie.
    8. Vorgeschichte einer allogenen Organtransplantation.
    9. Vorgeschichte einer autologen/allogenen Knochenmarktransplantation.
    10. Aktive oder frühere dokumentierte Autoimmun- oder Entzündungserkrankungen (Ausnahmen siehe Protokoll)
    11. Unkontrollierte interkurrente Erkrankungen, einschließlich symptomatische kongestive Herzinsuffizienz, unkontrollierter Bluthochdruck, instabile Angina pectoris, Herzrhythmusstörungen, interstitielle Lungenerkrankungen, schwere chronische gastrointestinale Erkrankungen, psychiatrische Erkrankungen/soziale Situationen, die die Einhaltung der Studienanforderungen einschränken, das Risiko des Auftretens von unerwünschten Wirkungen erheblich erhöhen oder die Fähigkeit des Patienten beeinträchtigen würden, eine schriftliche Einwilligung nach Aufklärung zu erteilen, oder die nach Ansicht des Prüfers und/oder des Sponsors die Ziele des Protokolls gefährden könnten.
    12. Arterielle thromboembolische Ereignisse, einschließlich, aber nicht beschränkt auf Myokardinfarkt, transitorische ischämische Attacke, zerebrovaskulärer Unfall oder instabile Angina pectoris innerhalb der letzten 6 Monate vor der Aufnahme in die Studie. Anamnese einer tiefen Venenthrombose, einer Lungenembolie oder einer anderen signifikanten Thromboembolie innerhalb von 3 Monaten vor der Aufnahme in die Studie.
    13. Fridericia-korrigiertes QT-Intervall (QTcF) >470 msec (weiblich) oder >450 msec (männlich) oder Vorgeschichte eines angeborenen langen QT-Syndroms. Jede EKG-Anomalie, die nach Ansicht des Prüfers eine sichere Teilnahme an der Studie ausschließen würde; bei Patienten mit Herzschrittmachern, bei denen QTc kein zuverlässiges Maß ist, ist eine Untersuchung durch einen Kardiologen erforderlich
    14. Zirrhose (level Child-Pugh B (oder schlechter)) oder Zirrhose (jeglicher Grad) und eine Vorgeschichte von hepatischer Enzephalopathie oder Aszites.
    15. Vorgeschichte eines anderen primären Malignoms (Ausnahmen siehe Protokoll)
    16. Vorgeschichte einer leptomeningealen Karzinomatose
    17. Aktive primäre Immundefizienz in der Vorgeschichte
    18. Aktive, unkontrollierte bakterielle, virale oder Pilzinfektionen innerhalb von 7 Tagen vor Studienbeginn, die eine systemische Therapie erfordern.
    19. Aktive Infektion, einschließlich Tuberkulose (zurückliegenden oder überwundenen HBV-Infektion sind zugelassen). Bei postivem Hepatitis-C-Antikörper (HCV) Test, sind nur muss die Polymerase-Kettenreaktion negativ auf HCV-RNA sein.
    20. Derzeitige oder frühere Einnahme von immunsuppressiven Medikamenten innerhalb von 14 Tagen vor der ersten Dosis von Durvalumab/Tremelimumab. Ausnahmen siehe Protokoll.
    21. Erhalt eines abgeschwächten Lebendimpfstoffs innerhalb 30 Tagen vor erster IMP-Dosis. Während der Behandlung mit IMP und bis zu 30 Tage nach der letzten IMP-Dosis keine Verabreichung von Lebendimpfstoff.
    22. Weibliche Patienten, die schwanger sind oder stillen.
    23. Bekannte Allergie oder Überempfindlichkeit gegen eines der Studienmedikamente oder gegen einen der Hilfsstoffe des Studienmedikaments.
    24. Fernmetastasen im CT oder MRT (Abdomen, Becken, Thorax, Knochenscan, wenn aufgrund klinischer Anzeichen der Verdacht auf Knochenmetastasen besteht). Infiltration von benachbarten Organen oder Strukturen durch CT oder MRT, was auf eine inoperable Situation hinweist.
    25. Hirnmetastasen oder Rückenmarkskompression. Bei Patienten, bei denen der Verdacht auf Hirnmetastasen besteht, sollte vor Beginn der Studie eine CT/MRT-Untersuchung des Gehirns durchgeführt werden.
    26. Jede koexistierende Erkrankung, die nach Einschätzung des Prüfarztes das Risiko durch Studienteilnahme wesentlich erhöhen würde.
    27. Vorberstehende Hörbehinderung
    Siehe Protokoll für eine detaillierte Beschreibung
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    R0/R1-resection rates
    R0/R1-Resektionsraten
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Pathological response will be evaluated after surgery by pathological assessment
    Das pathologische Ansprechen wird nach der Operation durch eine pathologische Untersuchung bewertet.
    E.5.2Secondary end point(s)
    Pathological response rates, radiological resectability and response, safety and toxicity, 90-day perioperative morbidity, mortality and QoL
    Pathologische Ansprechraten, radiologische Resektabilität und Ansprechen, Sicherheit und Toxizität, perioperative 90-Tage-Morbidität, Mortalität und Lebensqualität
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    See protocol "SCHEDULE OF STUDY ASSESSMENTS"
    Siehe Protokoll "SCHEDULE OF STUDY ASSESSMENTS""
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Yes
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled No
    E.8.1.1Randomised No
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group No
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other No
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned5
    E.8.5The trial involves multiple Member States No
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LVLS
    LVLS
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years2
    E.8.9.1In the Member State concerned months9
    E.8.9.1In the Member State concerned days0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial years2
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months9
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial days0
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 No
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) No
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) No
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 10
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 21
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations No
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others Information not present in EudraCT
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state31
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    Any serious adverse events or any late onset toxicities with a suspected causal relationship to the IMP that occurs after the defined individual safety follow-up period in trial subjects must be reported by the investigator to the sponsor without any undue delay via the SAE-sheet in the investigator site file. However, active monitoring of subjects for adverse events once the trial has ended is not necessary.
    Alle schwerwiegenden unerwünschten Ereignisse oder spät auftretenden Toxizitäten, bei denen ein kausaler Zusammenhang mit dem Prüfpräparat vermutet wird und die nach der festgelegten individuellen Sicherheitsbeobachtungszeit bei den Prüfungsteilnehmern auftreten, muss der Prüfer dem Sponsor ohne unnötige Verzögerung über das SAE-Formular in der Prüfstelle melden. Eine aktive Überwachung der Prüfungsteilnehmer auf unerwünschte Ereignisse nach Beendigung der Prüfung ist jedoch nicht erforderlich.
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2023-05-03
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2023-04-14
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusOngoing
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    The status and protocol content of GB trials is no longer updated since 1 January 2021. For the UK, as of 31 January 2021, EU Law applies only to the territory of Northern Ireland (NI) to the extent foreseen in the Protocol on Ireland/NI. Legal notice
    As of 31 January 2023, all EU/EEA initial clinical trial applications must be submitted through CTIS . Updated EudraCT trials information and information on PIP/Art 46 trials conducted exclusively in third countries continues to be submitted through EudraCT and published on this website.

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