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    Summary
    EudraCT Number:2006-001383-23
    Sponsor's Protocol Code Number:PROWILL
    National Competent Authority:Germany - PEI
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Completed
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2013-05-21
    Trial results View results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - PEI
    A.2EudraCT number2006-001383-23
    A.3Full title of the trial
    Efficacy, safety and pharmaco-economic assessment of
    secondary long term prophylaxis with highly purified,
    standardized, doubly virus inactivated FVIII/VWF concentrates in patients with severe, inherited VWD
    and frequent bleedings
    Wirksamkeit, Sicherheit und pharmakoökonomische Begutachtung
    der sekundären Langzeitprophylaxe mit hochreinen, standardisierten,
    doppelt-virusinaktivierten FVIII/VWF-Konzentraten in Patienten
    mit schwerem angeborenem von Willebrand-Jürgens-Syndrom
    (vWJS) und häufigen Blutungen
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    Efficacy, safety and pharmaco-economic assessment of
    secondary long term prophylaxis with highly purified,
    standardized, doubly virus inactivated FVIII/VWF concentrates in patients with severe, inherited VWD
    and frequent bleedings
    Wirksamkeit, Sicherheit und pharmakoökonomische Begutachtung
    der sekundären Langzeitprophylaxe mit hochreinen, standardisierten,
    doppelt-virusinaktivierten FVIII/VWF-Konzentraten in Patienten mit schwerem angeborenem von Willebrand-Jürgens-Syndrom (vWJS) und häufigen Blutungen
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    PRO.WILL.
    PRO.WILL.
    A.4.1Sponsor's protocol code numberPROWILL
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorFondazione IRCCS Cà Granda Ospedale Maggiore Policlinico
    B.1.3.4CountryItaly
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorNon-Commercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportInstituto Grifols, S.A.
    B.4.2CountrySpain
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationFondazione IRCCS Cà Granda Ospedale Maggiore Policlinico
    B.5.2Functional name of contact pointProf.ssa Flora Peyvandi
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressVia Pace, 9
    B.5.3.2Town/ cityMilano
    B.5.3.3Post code20122
    B.5.3.4CountryItaly
    B.5.4Telephone number+390254125705
    B.5.5Fax number+390254100125
    B.5.6E-mailflora.peyvandi@unimi.it
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name FANHDI*INF FL250UI+SIR SOLV+S
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderGRIFOLS ITALIA SpA
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationItaly
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameFANHDI 25 UI
    D.3.4Pharmaceutical form Powder and solvent for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNHUMAN COAGULATION FACTOR VIII, VON WILLEBRAND FACTOR COMPLEX
    D.3.9.1CAS number 0009001-27-8
    D.3.9.2Current sponsor codeFANHDI
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB78203
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit IU/ml international unit(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number25
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 2
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name FANHDI*INF FL 500UI+SIR SOLV+S
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderGRIFOLS ITALIA SpA
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationItaly
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameFANHDI 50 UI
    D.3.4Pharmaceutical form Powder and solvent for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNHUMAN COAGULATION FACTOR VIII, VON WILLEBRAND FACTOR COMPLEX
    D.3.9.1CAS number 0009001-27-8
    D.3.9.2Current sponsor codeFANHDI
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB78203
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit IU/ml international unit(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number50
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.IMP: 3
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation Yes
    D.2.1.1.1Trade name FANHDI*INF FL1000UI+SIR SOLV+S
    D.2.1.1.2Name of the Marketing Authorisation holderGRIFOLS ITALIA SpA
    D.2.1.2Country which granted the Marketing AuthorisationItaly
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameFANHDI 100 UI
    D.3.4Pharmaceutical form Powder and solvent for solution for infusion
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNHUMAN COAGULATION FACTOR VIII, VON WILLEBRAND FACTOR COMPLEX
    D.3.9.1CAS number 0009001-27-8
    D.3.9.2Current sponsor codeFANHDI
    D.3.9.4EV Substance CodeSUB78203
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit IU/ml international unit(s)/millilitre
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number100
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product No
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Patients with severe, inherited Von Willebrand’s disease and frequent bleedings
    Patienten mit schwerem angeborenem vWJS und häufigen Blutungen
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Von Willebrand’s disease
    von Willebrand-Jürgens-Syndrom
    (vWJS)
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Blood and lymphatic diseases [C15]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 16.0
    E.1.2Level PT
    E.1.2Classification code 10047715
    E.1.2Term Von Willebrand's disease
    E.1.2System Organ Class 10010331 - Congenital, familial and genetic disorders
    E.1.3Condition being studied is a rare disease Yes
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    To evaluate if long term, secondary prophylaxis with highly purified FVIII/VWF concentrates, with respect to on demand treatment with the same pharmacological agent, prevents spontaneous bleedings onset in patients with severe inherited VWD unresponsive to DDAVP and with frequent bleedings.
    Beurteilung, ob die langfristige, sekundäre Prophylaxe mit
    hochreinen FVIII/VWF-Konzentraten im Vergleich zur
    Bedarfsbehandlung mit dem gleichen pharmakologischen Agens das
    Auftreten von spontanen Blutungen verhindert bei Patienten mit
    schwerem angeborenem von Willebrand-Jürgens-Syndrom (vWJS),
    die nicht auf DDAVP (Desmopressin) ansprechen und häufig unter
    Blutungen leiden.
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    To evaluate the effect of prophylaxis versus on demand therapy in the following:
    - safety, with particular reference to the likelihood of thrombotic complications occurrence; - patient compliance; - possible impact on the global costs of care and on patients’ quality of life, describing and evaluating: incremental cost per unit of effect, the Health Related Quality of Life (HRQoL) of adult and paediatric patients and their caregivers.
    Sekundäre Ziele der Studie sind der Vergleich der Prophylaxe mit der Bedarfsbehandlung hinsichtlich der Auswirkungen auf folgendes:
    - Sicherheit, mit besonderem Bezug auf die Wahrscheinlichkeit
    des Auftretens von thromobotischen Komplikationen
    - Patienten-Compliance
    - möglicher Einfluss auf die allgemeinen Gesundheitskosten
    und die Lebensqualität der Patienten, Beschreibung und Auswertung der:
    zusätzlichen Kosten im Verhältnis zur zusätzlich gewonnenen Effektivität („incremental cost-effectiveness ratio“)
    gesundheitsbezogenen Lebensqualität (Health Related Quality of Life, HRQoL) von erwachsenen und pädiatrischen Patienten und ihren Betreuern
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    Patients ≥6 years old
    Documented unresponsiveness to DDAVP. All the patients, excluding type 3 and type 2B, should have been exposed to a documented infusion trial with DDAVP. Responsiveness to DDAVP is defined as an increase in plasma FVIII:C and VWF:RCo levels of at least three fold over baseline and in absolute reaching at least 30 IU/dl for both values
    OR
    contraindication to DDAVP (namely type 2B VWD patients or other patients who display significant side effects to DDAVP)
    - Frequent, spontaneous bleedings i.e. at least 5 episodes in whatever anatomical site in the last 12 months, (unless patients currently under prophylaxis with VWF/FVIII concentrates; see below) severe enough to require treatment with FVIII/VWF concentrates
    Prolonged or excess bleeding during menses will be allowed only when:
    i. No other medication can control frequent bleeds
    ii. Bleeding exceeds 10 consecutive days
    OR
    Recurrent spontaneous bleedings, severe enough to require treatment with FVIII/VWF concentrates of the following types:
     Epistaxes (at least 5 episodes in the last 12 months)
     Hemarthroses (at least 3 episodes at the same joint in the last 12 months)
     Gastrointestinal bleeding (at least 2 episodes in the last 12 months, with a drop  2 g/dl of haemoglobin in 24-48 hours) due to unexplained reason or in association with underlying gastrointestinal angiodysplasia

    Patients under long term prophylaxis with VWF/FVIII concentrates at the evaluation can be included in the study (after a wash out period): the selection criteria are the same and must be referred to the 12 months period preceding the start of the current prophylaxis treatment
    - Willingness to participate in the study, expressed by signed, written informed consent
    1. Patienten ≥6 Jahre alt mit schwerem angeborenem vWJS
    2. Kein Ansprechen auf DDAVP. Alle Patienten, mit Ausnahme
    von Typ 3- und Typ 2B-Patienten, sollen einem dokumentierten
    Infusionstest mit DDAVP ausgesetzt worden sein. Ansprechen auf
    DDAVP ist definiert als eine Zunahme des FVIII:C-Plasmaspiegels
    und der VWF:RCo-Werte um mindestens das dreifache gegenüber
    dem Ausgangswert sowie das Erreichen von mindestens 30 IE/dl
    als absolutes Ergebnis für beide Werte.
    ODER
    Kontraindikation zu DDAVP (z. B. bei Typ 2B-vWJS-Patienten
    oder anderen Patienten, die signifikante Nebenwirkungen bei
    DDAVP aufweisen können).
    3. Häufige, spontane Blutungen, d. h.. mindestens 5 Episoden
    an beliebiger anatomischer Stelle in den letzten 12 Monaten, die schwerwiegend genug waren um eine Behandlung mit FVIII/VWFKonzentraten
    erforderlich zu machen (mit Ausnahme von
    Patienten, die zum Einschlusszeitpunkt eine Prophylaxe mit VWF/FVIII-Konzentraten erhalten; siehe unten)
    Verlängerte oder verstärkte Menstruationsblutung ist nur
    zulässig wenn:
    i. Kein anderes Medikament die häufigen Blutungen unter
    Kontrolle bringen kann.
    ii. Die Blutung über 10 aufeinander folgende Tage
    hinausgeht.
    ODER
    Wiederkehrende Spontanblutungen folgenden Typs, die schwerwiegend genug waren um eine Behandlung mit FVIII/VWFKonzentraten erforderlich zu machen:
    - Nasenbluten (mindestens 5 Episoden in den letzten 12 Monaten)
    - Hämarthrose (mindestens 3 Episoden im gleichen Gelenk in den letzten 12 Monaten)
    - Gastrointestinale Blutungen (mindestens 2 Episoden in den letzten 12 Monaten, mit einem Abfall von >= 2
    g/dl Hämoglobin in 24-48 Stunden) aus ungeklärtem
    Grund oder in Verbindung mit einer zugrunde liegenden
    gastrointestinalen Angiodysplasie
    Patienten, die beim Einschlussbesuch eine Langzeitprophylaxe mit
    einem VWF/FVIII-Konzentrat erhalten, können in die Studie
    eingeschlossen werden (nach einer Wash-out-Phase): Die
    Auswahlkriterien sind die gleichen und müssen sich auf die 12
    Monate vor dem Beginn der gegenwärtigen Prophylaxebehandlung
    beziehen.
    4. Bereitschaft, an der Studie teilzunehmen, bestätigt durch
    eine unterschriebene Teilnahmeerklärung im Rahmen der Patienteninformation. Keine vom Sponsor oder Prüfer abhängigen Personen werden in die Studie einbezogen.
    E.4Principal exclusion criteria
    - a life expectancy < 1 year
    - presence of alloantibodies to VWF or FVIII
    - acquired Von Willebrand’s syndrome (AVWS)
    - co-morbidity with other haemorrhagic diathesis, excluded those linked to VWD as the complication of treatment (for instance thrombocytopenia in Type 2B VWD)
    - advanced liver cirrhosis with:
     cirrhosis related coagulation abnormalities (thrombocytopenia, defined as platelet count < 50.000/mm3, INR >1,7, prolonged prothrombin time > 4 seconds versus normal)
     portal hypertension with history of variceal bleeding
    - pregnancy and lactation
    - any known need for invasive procedures or elective surgery scheduled in the following 3 months (recruitment in these cases should be postponed)
    - proven co-morbidity for other causes of gastrointestinal bleeding not related to the studied disease (as drug induced haemorrhagic gastropathy, upper GI tract ulcers or cancer, or operable conditions, e.g. haemorrhoids) with the exception of concomitant angiodysplasia which meets the inclusion criteria
    - gastrointestinal bleeding due to trauma, invasive diagnostic or surgical procedures
    - concomitant autoimmune anaemia and/or autoimmune thrombocytopenia
    1. Eine Lebenserwartung von < 1 Jahr
    2. Vorliegen von Alloantikörper gegen VWF or FVIII
    3. Erworbenes von Willebrand-Jürgens-Syndrom
    4. Begleiterkrankungen aufgrund anderer hämorrhagischer
    Diathese, mit Ausnahme von denjenigen, die mit vWJS als
    Komplikation der Behandlung in Verbindung stehen (zum Beispiel
    Thrombozytopenie bei Typ 2B-vWJS)
    5. Fortgeschrittene Leberzirrhose mit:
     zirrhosebedingten Gerrinungsstörungen
    (Thrombozytopenie, definiert als Thrombozytenzahl <
    50.000/mm3, INR >1,7, verlängerte Prothrombinzeit > 4
    Sekunden gegenüber Normalwert)
     portaler Hypertension mit Vorgeschichte von Varizenblutungen
    6. Schwangerschaft und Stillzeit
    7. Jede bekannte Notwendigkeit von invasiven Verfahren oder
    elektiven Eingriffen in den folgenden 3 Monaten (die
    Rekrutrierung sollte in diesen Fällen verschoben werden)
    8. Nachgewiesene Begleiterkrankungen, die gastrointestinale
    Blutungen verursachen und nicht mit der untersuchten
    Krankheit in Verbindung stehen (wie arzneimittelinduzierte
    hämorrhagische Gastropathie, Geschwüre des oberen GI-Trakts
    oder Krebs, oder operable Zustände, z.B. Hämorrhoiden) mit
    Ausnahme von begleitender Angiodysplasie, die die
    Einschlusskriterien erfüllt
    9. Gastrointestinale Blutungen durch Trauma, invasive diagnostische Verfahren oder chirurgische Eingriffe
    10. Begleitende autoimmunhämolytische Anämie und/oder autoimmune Thrombozytopenie
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Primary end point is the prevention of spontaneous bleeding onset, expressed as proportion of patients who do not present any spontaneous bleeding episode during the study period.
    A bleeding is defined spontaneous when occurring in absence of concomitant trauma, local injury, invasive diagnostic or surgical procedures.
    Definitions are given for the most common bleeding events expected during the study:
    - Gastrointestinal bleeding: overt melena or presence of blood in stools, with haemoglobin loss >2 g/dl in 24 -48 hours, requiring treatment with FVIII/VWF concentrates or causing blood transfusion. Unrelated causes of bleeding should be ruled out (as ulcers or tumors), with exception of angiodysplasia which meets an inclusion criterion
    - Hemarthroses: pain, swelling, impaired motion in the joint
    - Haematoma: pain, local swelling, impaired function (if in muscles) diagnosed by physical examination and/or by computed tomography scan and requiring treatment with FVIII/VWF concentrates or blood transfusion.
    - Epistaxis: monolateral/bilateral blood loss from nostril, requiring FVIII/VWF concentrates infusion or blood transfusion
    Excess blood loss during menses is not considered as a primary end point as far as efficacy analysis is concerned.
    Each bleeding event must be evaluated by the appointed Investigator and accurately described in the Case Report Forms. Indeed instrumental or laboratory analyses (e.g. stools analysis), or any Medical Consultancy (when carried out) should be attached to the clinical record and referred in the study Case Report Form.
    Der Primäre Endpoint ist die Prävention spontaner Blutungen anhand des Verhältnisses von Patienten ohne spontanen Blutungsepisoden während der Studiendauer. Ein Blutung is definiert als spontan wenn diese ohne gleichzeitiges Trauma, lokale Verletzung, invasive Diagnostik oder Operation auftritt.
    Die häufigsten Blutungen, die während der Studie zu erwarten werden, sind definiert als:
    - gastrointestinale Blutungen: offene Blutungen oder Blut im Stuhl mit einem Hämoglobinverlust von >2g/dl in 24-48 Stunden, und damit die Notwendigkeit einer Behandlung mit FVIII/VWF Konzentrat oder einer Bluttransfusion. Andere Ursachen von Blutungen müssen ausgeschlossen werden (wie Geschwüre oder Tumore) mit Ausnahme der Angiodysplasie die den Einschlusskriterien entspricht.
    - Hämarthrose: Schmerz, Schwellungen, verminderte Bewegungsfähigkeit im Gelenk
    - Hämatom: Schmerzen, lokale Schwellungen, verminderte Funktion (falls im Muskel) diagnostiziert durch körperliche Untersuchung und/oder durch Computertomographie und eine notwendige Behandlung mit FVIII/VWF Konzentrat oder Bluttransfusion.
    - Epitaxis: monolateraler/bilateraler Blutverlust vom Nasenloch, mit einer notwenigen Behandlung mit FVIII/VWF Konzentrat oder Bluttransfusion.
    Übermäßiger Blutverlust während der Menstruation wird nicht als primärer Endpunkt betrachtet so weit wie Wirksamkeitsanalyse betroffen ist.
    Jede Blutung muss bewertet werden durch einen benannten Prüfer und genau beschrieben werden im CRF.
    Instrumentale- oder Laboranalysen (z.B. Stuhlanalysen) oder jeglich medizinische Beratung (wenn durchgeführt) sollte in den klinischen Akten ergänzt werden und berichtet werden im CRF.
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    12 months
    12 Monate
    E.5.2Secondary end point(s)
    - Incidence rate of spontaneous bleedings (episodes/patient*time)
    - Incidence rate of all bleedings (episodes/patient*time)
    - Total number of bleedings (either spontaneous and all bleedings)
    - Mean duration of spontaneous bleeding episode (days)
    - Mean number of infusions per spontaneous bleeding episode
    - Mean dose of concentrate per spontaneous bleeding episode (expressed in FVIII:C and in VWF:RCo)
    - Transfusional needs, expressed either as:
     Proportion of patients who need a transfusion
     Incidence rate of transfusions (events/patient*time)
    - Mean level of VWF:Rco (IU/dl) and Factor VIII (IU/dl) attained before infusion (trough levels) for patients in prophylaxis
    - Petterssen score, for patients with recurrent joint bleedings
    - Disease related days of in-hospitalisation in the period of interest. Hospitalisation in these patients reflects the need to control bleeding, or to transfuse blood components
    - Reduction of disease related in-hospital admissions and disease-related days of in-hospitalisation in the period of interest. Hospitalisation in these patients reflects the need to control bleeding, or to transfuse blood components
    - Time free from event, the interval between randomization and the first bleeding episode after randomization.
    - Häufigkeitsrate spontaner Blutungen (Episoden/ Patient*Zeit)
    - Häufigkeitsrate von allen Blutungen (Episoden/ Patient*Zeit)
    - Gesamtanzahl von Blutungen (entweder spontan und alle Blutungen)
    - durchschnittliche Dauer der spontanen Bltungsepisoden (Tage)
    - durchschnittliche Dosis des Konzentrates pro spontaner Blutungsepisode (ausgedrückt durch FVIII: C und in VWF: RCo)
    - Notwendigkeit von Transfusionen, ausgedrückt durch:
    * Verhältnis an Patienten die eine Transfusion benötigen
    * Häufigkeitsrate von Transfusionen (Event/ Patient*Zeit)
    - durchschnittliches Level von VWF: RCo (IU/dl) und Faktor VIII (IU/dl) erreicht vor Infusion (niedrigstes Level) für Patienten in der Prophylaxe
    - Petterssen Score, für Patienten mit wiederkehrenden Gelenksblutungen
    - Anzahl an krankheitsbedingten Krankenhausaufenthalten in Tagen im Zeitraum der Studie. Die Unterbringung im Krankenhaus zeigt bei diesen Patienten die Notwendigkeit Blutungen zu kontrollieren, oder Blutkomponenten zu transfundieren.
    - Reduktion von krankheitsbedingten Krankenhausaufenthalten und der Anzahl an Tagen des Krankenhausaufenthaltes im Zeitraum der Studie. Die Unterbringung im Krankenhaus zeigt bei diesen Patienten die Notwendigkeit Blutungen zu kontrollieren, oder Blutkomponenten zu transfundieren.
    - Zeitraum ohne Event, im Intervall zwischen Randomisierung und der ersten Blutungsepisode nach der Randomisierung.
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    12 months
    12 Monate
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis Yes
    E.6.3Therapy No
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic Yes
    E.6.13Others No
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) No
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) Yes
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled Yes
    E.8.1.1Randomised Yes
    E.8.1.2Open Yes
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group Yes
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other Yes
    E.8.2.3.1Comparator description
    Vergleich von Prophylaxe und Bedarfsbehandlung
    Prophylaxis versus on demand treatment
    E.8.2.4Number of treatment arms in the trial2
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned16
    E.8.5The trial involves multiple Member States Yes
    E.8.5.1Number of sites anticipated in the EEA9
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee No
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LVLS
    LVLS
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years7
    E.8.9.1In the Member State concerned months0
    E.8.9.1In the Member State concerned days0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial years7
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial days0
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 Yes
    F.1.1Number of subjects for this age range: 2
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) No
    F.1.1.5Children (2-11years) Yes
    F.1.1.5.1Number of subjects for this age range: 1
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) Yes
    F.1.1.6.1Number of subjects for this age range: 1
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 21
    F.1.3Elderly (>=65 years) Yes
    F.1.3.1Number of subjects for this age range: 1
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Yes
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation Yes
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally No
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state3
    F.4.2 For a multinational trial
    F.4.2.1In the EEA 24
    F.4.2.2In the whole clinical trial 24
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    Standard therapy
    Standardtherapie
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2013-09-19
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2013-07-18
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusCompleted
    P.Date of the global end of the trial2016-08-24
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