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    Summary
    EudraCT Number:2011-005562-38
    Sponsor's Protocol Code Number:M2011-238
    National Competent Authority:Germany - PEI
    Clinical Trial Type:EEA CTA
    Trial Status:Completed
    Date on which this record was first entered in the EudraCT database:2012-05-07
    Trial results View results
    Index
    A. PROTOCOL INFORMATION
    B. SPONSOR INFORMATION
    C. APPLICANT IDENTIFICATION
    D. IMP IDENTIFICATION
    D.8 INFORMATION ON PLACEBO
    E. GENERAL INFORMATION ON THE TRIAL
    F. POPULATION OF TRIAL SUBJECTS
    G. INVESTIGATOR NETWORKS TO BE INVOLVED IN THE TRIAL
    N. REVIEW BY THE COMPETENT AUTHORITY OR ETHICS COMMITTEE IN THE COUNTRY CONCERNED
    P. END OF TRIAL
    Expand All   Collapse All
    A. Protocol Information
    A.1Member State ConcernedGermany - PEI
    A.2EudraCT number2011-005562-38
    A.3Full title of the trial
    A multi-center phase I/II safety and feasibility study using CliniMACS TCRα/β and CD19 depleted stem cell grafts from haploidentical donors for haematopoietic progenitor cell transplantation in children and adults
    Multizentrische Phase-I/II-Studie zu Sicherheit und Machbarkeit der Transplantation hämatopoetischer Vorläuferzellen von mithilfe des CliniMACS-Systems TCRα/β- und CD19-depletierten Stammzellpräparaten haploidentischer Spender bei Kindern und Erwachsenen
    A.3.1Title of the trial for lay people, in easily understood, i.e. non-technical, language
    Safety and Efficacy of peripheral blood stem cell transplantation using specifically purified stem cell preparations derived from patient family members in paediatric and adult patients
    Sicherheit und Wirksamkeit der Blutstammzelltransplantation mit spezifisch aufgereinigten Stammzellpräparaten von Famililienmitgliedern der Patienten als Spender bei Kindern und Erwachsenen
    A.3.2Name or abbreviated title of the trial where available
    TCRalpha/beta-Haplo2010
    A.4.1Sponsor's protocol code numberM2011-238
    A.7Trial is part of a Paediatric Investigation Plan No
    A.8EMA Decision number of Paediatric Investigation Plan
    B. Sponsor Information
    B.Sponsor: 1
    B.1.1Name of SponsorMiltenyi Biotec GmbH
    B.1.3.4CountryGermany
    B.3.1 and B.3.2Status of the sponsorCommercial
    B.4 Source(s) of Monetary or Material Support for the clinical trial:
    B.4.1Name of organisation providing supportMiltenyi Biotec GmbH
    B.4.2CountryGermany
    B.5 Contact point designated by the sponsor for further information on the trial
    B.5.1Name of organisationacromion GmbH
    B.5.2Functional name of contact pointClinical Trials Information
    B.5.3 Address:
    B.5.3.1Street AddressEuropaallee 27-29
    B.5.3.2Town/ cityFrechen
    B.5.3.3Post code50226
    B.5.3.4CountryGermany
    B.5.4Telephone number004922342037370
    B.5.5Fax number004922342037379
    B.5.6E-mailulrike.schomaker@acromion-gmbh.com
    D. IMP Identification
    D.IMP: 1
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation No
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameTCRabCD19PBSC
    D.3.4Pharmaceutical form Suspension for injection
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNMobilized peripheral blood stem cells from allogeneic donors depleted of TCRα/β+ and CD19+ cells using the CliniMACS TCRα/β-Biotin and CD19 Systems.
    D.3.9.2Current sponsor codeNA
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit Other
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number0
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product Yes
    D.3.11.13.1Other medicinal product typeMobilized peripheral blood stem cells from allogeneic donors depleted of TCRα/β+ and CD19+ cells using the CliniMACS TCRα/β-Biotin and CD19 Systems.
    D.IMP: 2
    D.1.2 and D.1.3IMP RoleTest
    D.2 Status of the IMP to be used in the clinical trial
    D.2.1IMP to be used in the trial has a marketing authorisation No
    D.2.5The IMP has been designated in this indication as an orphan drug in the Community No
    D.2.5.1Orphan drug designation number
    D.3 Description of the IMP
    D.3.1Product nameTCRabCD19PBSC_cryo
    D.3.4Pharmaceutical form Suspension for injection
    D.3.4.1Specific paediatric formulation No
    D.3.7Routes of administration for this IMPIntravenous use
    D.3.8 to D.3.10 IMP Identification Details (Active Substances)
    D.3.8INN - Proposed INNMobilized peripheral blood stem cells from allogeneic donors depleted of TCRα/β+ and CD19+ cells using the CliniMACS TCRα/β-Biotin and CD19 Systems.
    D.3.9.2Current sponsor codeNA
    D.3.10 Strength
    D.3.10.1Concentration unit Other
    D.3.10.2Concentration typeequal
    D.3.10.3Concentration number0
    D.3.11 The IMP contains an:
    D.3.11.1Active substance of chemical origin No
    D.3.11.2Active substance of biological/ biotechnological origin (other than Advanced Therapy IMP (ATIMP) Yes
    The IMP is a:
    D.3.11.3Advanced Therapy IMP (ATIMP) No
    D.3.11.3.1Somatic cell therapy medicinal product No
    D.3.11.3.2Gene therapy medical product No
    D.3.11.3.3Tissue Engineered Product No
    D.3.11.3.4Combination ATIMP (i.e. one involving a medical device) No
    D.3.11.3.5Committee on Advanced therapies (CAT) has issued a classification for this product No
    D.3.11.4Combination product that includes a device, but does not involve an Advanced Therapy No
    D.3.11.5Radiopharmaceutical medicinal product No
    D.3.11.6Immunological medicinal product (such as vaccine, allergen, immune serum) No
    D.3.11.7Plasma derived medicinal product No
    D.3.11.8Extractive medicinal product No
    D.3.11.9Recombinant medicinal product No
    D.3.11.10Medicinal product containing genetically modified organisms No
    D.3.11.11Herbal medicinal product No
    D.3.11.12Homeopathic medicinal product No
    D.3.11.13Another type of medicinal product Yes
    D.3.11.13.1Other medicinal product typeMobilized peripheral blood stem cells from allogeneic donors depleted of TCRα/β+ and CD19+ cells using the CliniMACS TCRα/β-Biotin and CD19 Systems.
    D.8 Information on Placebo
    E. General Information on the Trial
    E.1 Medical condition or disease under investigation
    E.1.1Medical condition(s) being investigated
    Hematological and non-hematological malignancies, and non-malignant diseases, requiring allogeneic blood stem cell transplantation without available HLA-identical donor.
    Hämatologische oder nicht-hämatologische maligne Erkrankungen oder nicht bösartige Erkrankungen, die einer allogenen Blutstammzelltransplantation eines haploidentischen Spenders bedürfen.
    E.1.1.1Medical condition in easily understood language
    Severe diseases requiring allogenic blood stem cell transplantation.
    Schwere Erkrankungen, die einer allogenen Blutstammzelltransplantation bedürfen.
    E.1.1.2Therapeutic area Diseases [C] - Cancer [C04]
    MedDRA Classification
    E.1.2 Medical condition or disease under investigation
    E.1.2Version 18.1
    E.1.2Level PT
    E.1.2Classification code 10063581
    E.1.2Term Stem cell transplant
    E.1.2System Organ Class 10042613 - Surgical and medical procedures
    E.1.3Condition being studied is a rare disease No
    E.2 Objective of the trial
    E.2.1Main objective of the trial
    Evaluation of the safety/tolerability and feasibility of haploidentical PBSC grafts depleted of TCRα/β+ and CD19+ cells using the CliniMACS TCRα/β and CD19 Systems in adult and paediatric patients with hematological and non-hematological malignancies and specific non-malignant diseases, defined as the incidence of grade II–IV acute graft-versus-host disease (GVHD) on Day 100 post-transplantation.
    Untersuchung der Sicherheit und Machbarkeit der Transplantation hämatopoetischer Vorläuferzellen aus peripherem Blut von mit Hilfe des CliniMACS-Systems TCRα/β- und CD19-depletierten Stammzellpräparaten haploidentischer Spender bei Kindern und Erwachsenen, die an hämatologischen oder nicht-hämatologischen Krebsformen oder spezifischen nicht bösartigen Erkrankungen leiden. Die Evaluierung basiert auf der Häufigkeit einer "Graft-versus-Host Disease" (GvHD) der Schweregrade II-IV innerhalb von 100 Tagen nach Transplantation.
    E.2.2Secondary objectives of the trial
    Safety objectives
    • Incidence of grade I acute GVHD
    • Incidence and severity of chronic GVHD
    • Incidence of transplant-related mortality
    • Incidence and severity of acute infusional toxicity
    • Graft failure
    • Incidence and type of infections
    • Incidence, severity and type of adverse events, clinically relevant vital signs and safety laboratory parameters
    • Concomitant medication.

    Feasibility
    • Neutrophil and platelet engraftment
    • Overall survival
    • Disease free survival
    • Transfusion requirement
    • Incidence of relapse
    • Days of (re)hospitalization
    • Quality of Life Assessment

    Laboratory
    • Donor chimerism
    • Reconstitution of T, B, NK cell subsets
    • Reconstitution of Treg cells
    • Reconstitution of T Vbeta repertoire
    • Reconstitution of T gamma/delta repertoire
    • Thymic function
    • KIR genotyping of donor and recipient; reconstitution of NK-cell KIR repertoire
    • T cell activity
    • NK cell activity
    • Performance of the CliniMACS System
    Sicherheit
    • Inzidenz akuter Gr. I GVHD
    • Inzidenz/Schweregrad chronischer GvHD
    • Inzidenz der Transplantat-assoziierten Mortalität
    • Inzidenz/Schweregrad akuter Toxizität der Infusion
    • Transplantatversagen
    • Inzidenz und Art der Infektionen
    • Inzidenz, Schweregrad und Art von unerwünschten Ereignissen, klinisch relevante Vitalzeichen und Sicherheitslaboranalysen
    • Begleitmedikation.

    Machbarkeit
    • Neutrophilen- u. Thrombozyten-Anwachsen
    • Gesamtüberleben
    • Krankheitsfreies Überleben
    • Transfusionsbedarf
    • Inzidenz von Rezidiven
    • Dauer Krankheitsaufenthalte
    • Lebensqualität

    Labor
    • Chimärenbildung der Spenderzellen
    • Wiederherstellung der T-, B-, NK-Zelltypen
    • Wiederherstellung der T-Regulatorzellen
    • Wiederherstellung des T-V beta Repertoires
    • Wiederherstellung des T-gamma/delta Repertoires
    • Thymusfunktion
    • KIR-Genotypisierung u. Wiederherstellung des NK-Zell KIR-Repertoires
    • T-Zell-Aktivität
    • NK-Zell-Aktivität
    • Leistung des CliniMACS Systems
    E.2.3Trial contains a sub-study No
    E.3Principal inclusion criteria
    • Adult and paediatric patients with hematological malignancies in complete remission (CR), partial remission (PR) or with stable disease
    - Acute myeloid leukemia (AML):
    Patients with high-risk AML in CR1
    Patients with relapsed or primary therapy-refractory AML
    - Acute lymphoid leukemia (ALL):
    Patients with high-risk ALL in CR1
    Patients with relapsed or primary refractory ALL
    - Hodgkin’s disease: Patients with relapsed or primary refractory Hodgkin’s disease
    - Non-Hodgkin’s lymphoma: Patients with relapsed or primary refractory Non-Hodgkin’s lymphoma
    - Myelodysplastic Syndrome (MDS)/ Myeloproliferative Syndrome (MPS): Patients with refractory MDS/MPS
    - Multiple myeloma (MM): Patients with relapsed or refractory multiple myeloma
    • Adult and paediatric patients with non-hematological malignancies without curative treatment option, mainly
    - Neuroblastoma: Patients with relapsed metastatic nmyc-negative or -positive or local nmyc-positive neuroblastoma
    - Soft tissue sarcoma:
    relapsed metastatic soft tissue sarcoma (rhabdomyosarcoma, Ewing sarcoma, peripheral neuroectodermal tumor)
    soft tissue sarcoma with primary bone metastases or bone involvement in patients older than 10 years
    • Adult and paediatric patients with the following non-malignant diseases with HSCT as curative treatment option
    ­ Hematologic diseases, acquired and congenital
    ­ Severe aplastic anemia (patients not responding to immune suppression)
    ­ Paroxysmal nocturnal haemoglobinuria (PNH)
    ­ Haemaphagocytic lymphohistiocytosis (HLH)
    ­ Congenital immunodeficiencies
    ­ Severe combined immune deficiency (SCID) and related diseases
    ­ Chediak Higashi syndrome
    ­ Congenital metabolic disorders
    ­ Malignant osteopetrosis
    ­ Lysosomal storage disorders (mucopolysacharidoses, leukodystrophies, glycoprotein disorders)

    Additional patient inclusion criteria:
    • No HLA-identical stem cell donor available as determined by high-resolution typing (maximum of 1 antigen or allelic mismatch are acceptable [9/10 match]), but eligible haploidentical donor with >1 antigenic or allelic mismatch (9/10-match) identified and at call; Exception: Haploidentical HSCT is medically indicated even if an HLA-identical donor is available and decision for haplo-identical HSCT has been made according to hospital routine prior to inclusion of the patient into this study.
    • Patients aged ≥8 weeks to ≤65 years
    • Male or female without childbearing potential or using medically adequate contraception
    • Karnofsky (patients >16 years)/Lansky (patients ≤16 years) index >60%
    • Patient in good clinical condition without concomitant diseases significantly increasing the risk of transplantation, see exclusion criteria
    • Adult patients without active infections at the time of transplantation
    • Pediatric patients without uncontrollable, progressive infections at the time of transplantation
    • Erwachsene und pädiatrische Patienten mit malignen hämatologischen Erkrankungen im Zustand der vollständigen (CR) oder teilweisen (PR) Remission oder mit stabiler Erkrankung
    - Akute myeloische Leukämie (AML):
    Patienten mit Hochrisiko-AML im Stadium CR1
    Patienten mit rezidivierter oder primär therapierefraktärer AML
    - Akute lymphatische Leukämie (ALL):
    Patienten mit Hochrisiko-ALL im Stadium CR1
    Patienten mit rezidivierter oder primär therapierefraktärer ALL
    - Hodgkin Lymphom: Patienten mit rezidiviertem oder primär therapierefraktärem Hodgkin Lymphom
    - Non-Hodgkin Lymphom: Patienten mit rezidiviertem oder primär therapie-refraktärem Non-Hodgkin Lymphom
    - Myelodysplastisches Syndrom (MDS)/myeloproliferatives Syndrom (MPS): Patienten mit refraktärem MDS/MPS
    - Multiples Myelom (MM): Patienten mit rezidiviertem oder primär therapie-refraktärem multiplem Myelom
    • Erwachsene und pädiatrische Patienten mit nicht-hämatologischen malignen Erkrankungen ohne kurative Therapieoption, hauptsächlich
    - Neuroblastom: Patienten mit rezidiviertem, metastasiertem nmyc-negativem oder -positivem oder lokal nmyc-positivem Neuroblastom
    - Weichteilsarkom:
    ­ Rezidiviertes, metastasiertes Weichteilsarkom (Rhabdomyosarkom, Ewing Sarkom, peripherer neuroektodermaler Tumor)
    ­ Weichteilsarkom mit primären Knochenmetastasen oder Knochenbeteiligung bei Patienten, die älter als 10 Jahre sind
    • Erwachsene und pädiatrische Patienten mit den nachfolgend aufgeführten nicht-malignen Erkrankungen mit einer haploidentischen Stammzelltransplantation als einziger kurativer Behandlungsoption
    ­ Hämatologische Erkrankungen, erworben und kongenital
    ­ Schwere aplastische Anämie (Patienten, die auf Immunsuppression nicht ansprechen)
    ­ Paroxysmale nächtliche Hämoglobinurie (PNH)
    ­ Hämophagozytische Lymphohistiozytose (HLH)
    ­ Kongenitale Immundefizienzen
    ­ SCID (‚Severe combined immune deficiency‘, schwere angeborene Immundefizienz) und verwandte Erkrankungen
    ­ Chediak Higashi Syndrom
    ­ Kongenitale Stoffwechselstörungen
    ­ Maligne Osteopetrose
    ­ Lysosomale Speicherkrankheiten (Mucopolysaccharidose, Leukodystrophie, Glykoprotein-Speicherkrankheiten)

    Weitere Einschlusskriterien für die Patienten:
    • Ein HLA-identischer Stammzellspender konnte mittels hoch auflösender Typisierung (maximal 1 Antigen- oder Allel-Diskrepanz [9/10-Entsprechung]) nicht identifiziert werden, aber ein möglicher haploidentischer Spender mit mehr als einer Antigen- oder Allel-Fehlpaarung wurde bereits identifiziert und steht zur Verfügung (9/10-Fehlpaarung); Ausnahme: Eine haploidentische HSCT ist medizinisch indiziert, auch wenn ein HLA-identischer Spender zur Verfügung steht, und die Entscheidung vor Studieneinschluss für die haploidentische HSCT basiert auf der klinischen Routine.
    • Patienten im Alter von ≥8 Wochen bis ≤65 Jahre
    • Männer oder Frauen, die nicht gebärfähig sind oder eine medizinisch adäquate Verhütungsmethode anwenden
    • Karnofsky- (Patient >16 Jahre)/Lansky- (Patient ≤16 Jahre) Index >60%
    • Patient in guter klinischer Verfassung ohne Begleiterkrankungen, die das Risiko einer Transplantation signifikant erhöhen würden (siehe Ausschlusskriterien)
    • Erwachsener Patient ohne aktive Infektion zum Zeitpunkt der Transplantation
    • Pädiatrischer Patient ohne unkontrollierbare, progressive Infektion zum Zeitpunkt der Transplantation
    E.4Principal exclusion criteria
    Main exclusion criteria for patients:
    • Age >65 years or <8 weeks
    • Patients with progressive disease prior hematopoietic cell transplantation (HCT)
    • <3 months after preceding HCT
    • History of neurological impairment (active seizures, severe peripheral neuropathy, signs of leukencephalopathy, active CNS infection)
    Note: For patients with HLH or Malignant Osteopetrosis or other patients with heavy pretreatment with irradiation or intrathecal chemotherapy pre-transplant CNS MRI and neurological consultation are mandatory.
    • Fungal infections with radiological and clinical progression
    • Liver function abnormalities with bilirubin >2 mg/dL and elevation of transaminases higher than 400 U/L
    • Chronic active viral hepatitis
    • Adult patients: Ejection fraction <40% on echocardiography; pediatric patients: Ejection fraction <40% or shortening fraction <25% on echocardiography
    • Patients with > grade II hypertension by CommonToxicity Criteria (CTC)
    • Creatinine clearance below threshold defined for stem cell transplantation according to local clinical standard
    • Respiratory failure necessitating supplemental oxygen
    • HIV infection
    • Female patients who are pregnant or breast feeding, or adults of reproductive potential not willing to use an effective method of birth control during study treatment and for at least 12 months thereafter.
    Note: Women of childbearing potential must have a negative serum pregnancy test at study entry.
    • Concurrent severe or uncontrolled medical disease (e.g. uncontrolled diabetes, congestive heart failure, myocardial infarction within 6 months prior to the study, unstable and uncontrolled hypertension, chronic renal disease, or active uncontrolled infection) which by assessment of the treating physician could compromise participation in the study
    • Patients with a history of psychiatric illness or a condition which could interfere with their ability to understand the requirements of the study (this includes alcoholism/drug addiction)
    • Patients unwilling or unable to comply with the protocol or unable to give informed consent
    • Treatment with any investigational product within 4 weeks prior to study treatment (transfusion of the IMP)
    Hauptausschlusskriterien für die Patienten:
    • Alter >65 Jahre oder <8 Wochen
    • Patienten mit progressiver Erkrankung vor hämatopoetischer Stammzelltransplantation (HZT)
    • <3 Monate nach vorangegangener HZT
    • Neurologische Beeinträchtigung in der Anamnese (aktive Krampfanfälle, schwere periphere Neuropathie, Zeichen einer Leukenzephalopathie, aktive ZNS-Infektion)
    Zu beachten: Patienten, die an einer HLH oder malignen Osteopetrose leiden sowie Patienten mit schwerer radiologischer oder intrathekal chemotherapeutischer Vorbehandlung sind ein ZNS MRT und eine neurologische Konsultation vor der Transplantation zwingend vorgeschrieben.
    • Pilzinfektion mit radiologisch nachgewiesener und klinischer Progression
    • Auffälligkeiten der Leberfunktion mit einem Bilirubin-Wert >2 mg/dL und einer Erhöhung der Transaminasen über 400 U/L
    • Chronisch aktive Virushepatitis
    • Erwachsene Patienten: Ejektionsfraktion <40% in der Echokardiographie; pädiatrische Patienten: Ejektionsfraktion <40% oder Verkürzungsfraktion <25% in der Echokardiographie
    • Patient mit Hypertension Grad >II nach den ‘Common Toxicity Criteria’ (CTC)
    • Kreatininclearance unterhalb des jeweiligen, zentrumsspezifisch für Transplantationen definierten Schwellenwerts
    • Respiratorisches Versagen mit Sauerstoff-Supplementationsbedarf
    • HIV-Infektion
    • Schwangere oder stillende Patientin sowie erwachsene Patientin bzw. erwachsener Patient, der/die nicht bereit ist, während der Studie und für mindestens ein Jahr nach Studienende eine effektive Verhütungsmethode zu benutzen.
    Zu beachten: Für gebärfähige Frauen muss ein negativer Serum-Schwanger-schaftstest bei Studienbeginn vorliegen.
    • Schwere oder unkontrollierte Begleiterkrankung (z.B. unkontrollierter Diabetes, kongestive Herzinsuffizienz, Herzinfarkt im Zeitraum 6 Monate vor Studienbeginn, instabile und unkontrollierte Hypertension, chronische Nierenerkrankung oder aktive unkontrollierte Infektion), die nach Einschätzung des Prüfarztes die Teilnahme an der Studie beeinträchtigen könnte.
    • Patient mit psychiatrischer Erkrankung oder Zustand, der das Verständnis der mit der Studie verbundenen Anforderungen verhindern könnte (einschließlich Alkohol- oder Drogenabhängigkeit), in der Anamnese
    • Patient, der nicht bereit oder nicht in der Lage ist, dem Prüfplan Folge zu leisten, oder nicht in der Lage, die Einwilligung zu erteilen
    • Behandlung mit einem anderen Prüfpräparat innerhalb von 4 Wochen vor Verabreichung des Transplantats (IMP).
    E.5 End points
    E.5.1Primary end point(s)
    Acute graft-versus-host disease grades II-IV
    Akute "Graft-versus-Host Disease" der Grade II-IV
    E.5.1.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Day 100 post transplantation
    Tag 100 nach Transplantation
    E.5.2Secondary end point(s)
    - Incidence of grade I acute GVHD until Day 100 post-transplantation
    - Incidence and severity of chronic GVHD after 1 year and 2 years.
    - Incidence of Transplant-related mortality at all visits
    - Infusional toxicity: maximum toxicity on the day of transfusion evaluated by measuring vital signs prior to and at different times after transfusion..
    - Primary graft failure: failure to achieve an absolute ANC >500/µl at Day +28
    - Secondary graft failure: initial neutrophil engraftment followed by a decline in absolute neutrophil count (ANC) <500/µl and unresponsiveness to growth factor therapy
    - Recurrence or newly occurring infectious diseases at Day 100 and 1 year post-transplantation
    - Number of virus reactivations of CMV, ADV, EBV by PCR twice a week until Day 28, weekly until Day 70 and on Day 100
    - Incidence, severity and type of adverse events up to day 100/serious adverse reactions from day 100 to 2 years
    - Vital signs and ­complete blood counts throughout the study
    - Laboratory values for clinical chemistry from Day –12 to Day 100
    - Documentation of concomitant medication from Day 0 to Day 100
    - Neutrophil and platelet engraftment from Day 0 to Day 28
    - Overall survival at Day 100 and after 1 and 2 years
    - Disease-free survival at Day 100 and after 1 and 2 years
    - Transfusion requirement from Day 0 to Day 28
    - Incidence of relapse at Day 100 and after 1 and 2 years
    - Number of days hospitalized after transplantation assessed at Day 28 and Day 100
    - Quality of life at Day –12 (prior to conditioning), Day 100 and after 1 and 2 years
    ­ Immune cell phenotyping of T, B and NK cell subsets on Days 7, 14, 21, 28, 63, 100 and month 6 and 12
    ­Cell counts of CD25, CD127 and FoxP3 on days 7, 14, 21, 28, 63 and 100
    - TCR V beta spectratyping (PCR analysis) of T cell diversification on days 28, 63 and 100
    ­ TCR V gamma/delta spectratyping (PCR analysis) on days 28, 63 and 100
    - Thymic function by TREC Analysis on days 28, 63 and 100
    - KIR repertoire (FACS) on days 28, 63 and 100
    - CMV-, EBV- and ADV-reactive T cells on days 28, 63 and 100
    - T cell stimulation/proliferation on days 28, 63 and 100
    - NK cell activity on days 28, 63 and 100
    - Donor chimerism by PCR-analysis of peripheral blood samples on days 7,14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70, 100 and month 6 and 9

    Performance of the CliniMACS TCRα/β/CD19 System:
    ­ Percentage of viable CD34+ cells recovered after TCRα/β and CD19 depletion procedure: target value ≥95%
    - Log Depletion of CD19+ cells
    ­ Log Depletion of TCRα/β+ cells
    - Cell counts: CD34+CD45+ blood stem cells, CD20+ B-cells, CD56+CD16+ NK cells, TCRα/β and TCRgamma/delta cells, CD3+ cells and CD45+/WBC cells analysed by flow cytometry after processing prior to transplantation
    - The percentage of recovered viable CD45+ cells after TCRα/β and CD19 depletion procedure: target value ≥90%
    - Haematocrit value in graft in mL/mL erythrocytes
    - Number of grafts with ≥4×10^6 CD34+CD45+ cells/kg BW
    - Number of grafts with ≤25×10^3 TCRα/β+ cells/kg BW
    - Number of grafts with ≤1×10^5 CD20+ cells/kg BW
    - Result of visual control (bags undamaged, no cell aggregates visible)
    - Sterility of IMP
    - Inzidenz einer akuten Grad I GVHD bis Tag 100 nach Transplantation
    ­ Inzidenz und Schweregrad einer chronischen GvHD, evaluiert jeweils nach einem und nach zwei Jahren.
    - Inzidenz der Transplantat-assoziierten Mortalität, evaluiert bei allen Visiten
    - Toxizität der Infusion: die maximale Toxizität am Tag der Transfusion anhand der Bestimmung der Vitalzeichen vor und zu unterschiedlichen Zeitpunkten nach der Transfusion
    - Primäres Transplantatversagen: Nichterreichen einer absoluten ANC-Zellzahl von >500/µl am Tag +28
    - Sekundäres Transplantatversagen: Absinken der absoluten Neutrophilen-Zellzahl (ANC) <500/µl ohne Reaktion auf Stimulation mit Wachstumshormonbehandlung nach anfänglichem Anwachsen des Transplantats
    - Wiederaufflammen oder neue Infektionskrankheit, evaluiert an Tag 100 und nach 1 Jahr nach der Transplantation
    - Anzahl der Fälle einer Virusreaktivierung von CMV, ADV und EBV, bestimmt mittels PCR-Analyse 2mal wöchentlich bis Tag 28, wöchentlich bis Tag 70 und an Tag 100
    - Inzidenz, Schweregrad und Art von unerwünschten Ereignissen bis Tag 100 / schwerwiegende unerwünschten Reaktionen von Tag 100 bis nach 2 Jahren
    - Vitalzeichen und großes Blutbild während der gesamten Studiendauer
    - Klinische Chemie von Tag –12 bis Tag 100
    - Dokumentation der Begleitmedikation von Tag 0 bis Tag 100
    - Neutrophilen- und Thrombozyten-Anwachsen evaluiert an allen Visiten von Tag 0 bis Tag 28
    - Gesamtüberleben, evaluiert an Tag 100 sowie nach 1 und 2 Jahren
    - Krankheitsfreies Überleben, evaluiert an Tag 100 sowie nach 1 und 2 Jahren
    - Transfusionsbedarf, evaluiert an allen Visiten von Tag 0 bis Tag 28
    - Inzidenz von Rezidiven, evaluiert an Tag 100 und nach 1 und 2 Jahren
    - Zahl der im Krankenhaus verbrachten Tage nach der Transplantation bis zum Tag 28 und Tag 100
    - Lebensqualität, evaluiert an Tag –12 (vor Konditionierung), Tag 100 sowie nach 1 und 2 Jahren
    - Immunzell-Phänotypisierung der T-, B- und NK-Zelltypen an den Tagen 7, 14, 21, 28, 63, 100 sowie Monat 6 und 12
    - Bestimmung der Zellzahl von CD25, CD127 und FoxP3 an den Tagen 7, 14, 21, 28, 63 und 100
    - TCR-Vbeta-Spectratyping (PCR-Analyse) der T-Zell-Differenzierung an den Tagen 28, 63 und 100
    - TCR-Vgamma/delta-Spectratyping (PCR-Analyse) an den Tagen 28, 63 und 100
    - Thymusfunktion evaluiert durch TREC-Analyse an den Tagen 28, 63 und 100
    - KIR-Repertoire (FACS-Analyse) an den Tagen 28, 63 und 100
    - CMV-, EBV- und ADV-reaktiver T-Zellen an den Tagen 28, 63 und 100
    - T-Zell-Stimulierung/-Proliferation an den Tagen 28, 63 und 100
    - NK-Zell-Aktivität an den Tagen 28, 63 und 100
    - Chimärenbildung der Spenderzellen mittels PCR-Analyse von Proben peripheren Bluts der Tage 7, 14, 21, 28, 35, 42, 49, 56, 63, 70, 100 sowie Monat 6 und 9

    Leistung des CliniMACS TCRα/β/CD19 Systems:
    ­ Prozentsatz lebender CD34+ Zellen nach Durchführung der TCRα/β- und CD19-Depletion: Zielwert ≥95%
    - Log der Depletion der CD19+ Zellen
    ­ Log der Depletion der TCRα/β+ Zellen
    ­ Bestimmung der Zellzahlen: CD34+CD45+ Blutstammzellen, CD20+ B-Zellen, CD56+CD16+ NK-Zellen, TCRα/β und TCRgamma/delta-Zellen, CD3+ und CD45+/WBC Zellen; Bestimmung mittels Durchflusszytometrie nach der Prozessierung der Präparate und vor Transplantation.
    - Prozentsatz wiedergefundener lebender CD45+ Zellen nach TCRα/β and CD19 Depletion: Zielgröße ≥90%
    - Hämatokrit im Stammzellpräparat in mL/mL Erythrozyten
    ­ Anzahl der Präparate mit ≥4×10^6 CD34+CD45+ Zellen/kg KG
    ­ Anzahl der Präparate mit ≤25×10^3 TCRalpha/beta Zellen/kg KG
    ­ Anzahl der Präparate mit ≤1×10^5 CD20+ Zellen/kg KG
    - Ergebnis der visuellen Kontrolle (Beutel unbeschädigt, keine sichtbaren Zellaggregate)
    - Sterilität des Prüfpräparats (IMP)
    E.5.2.1Timepoint(s) of evaluation of this end point
    Refer to section E.5.2
    Angaben in Abschnitt E.5.2
    E.6 and E.7 Scope of the trial
    E.6Scope of the trial
    E.6.1Diagnosis No
    E.6.2Prophylaxis No
    E.6.3Therapy Yes
    E.6.4Safety Yes
    E.6.5Efficacy Yes
    E.6.6Pharmacokinetic No
    E.6.7Pharmacodynamic No
    E.6.8Bioequivalence No
    E.6.9Dose response No
    E.6.10Pharmacogenetic No
    E.6.11Pharmacogenomic No
    E.6.12Pharmacoeconomic No
    E.6.13Others Yes
    E.6.13.1Other scope of the trial description
    Feasibility of haploidentical PBSC grafts depleted of TCRα/β+ and CD19+ cells using the CliniMACS TCRα/β/CD19 System.
    Machbarkeit der Transplantation von haploidentischen Stammzellpräparaten aus peripherem Blut, aus denen mithlife des CliniMACS TCRα/β/CD19 Systems TCRα/β+ und CD19+ Zellen depletiert wurden.
    E.7Trial type and phase
    E.7.1Human pharmacology (Phase I) No
    E.7.1.1First administration to humans No
    E.7.1.2Bioequivalence study No
    E.7.1.3Other No
    E.7.1.3.1Other trial type description
    E.7.2Therapeutic exploratory (Phase II) Yes
    E.7.3Therapeutic confirmatory (Phase III) No
    E.7.4Therapeutic use (Phase IV) No
    E.8 Design of the trial
    E.8.1Controlled No
    E.8.1.1Randomised No
    E.8.1.2Open No
    E.8.1.3Single blind No
    E.8.1.4Double blind No
    E.8.1.5Parallel group No
    E.8.1.6Cross over No
    E.8.1.7Other No
    E.8.2 Comparator of controlled trial
    E.8.2.1Other medicinal product(s) No
    E.8.2.2Placebo No
    E.8.2.3Other No
    E.8.3 The trial involves single site in the Member State concerned No
    E.8.4 The trial involves multiple sites in the Member State concerned Yes
    E.8.4.1Number of sites anticipated in Member State concerned12
    E.8.5The trial involves multiple Member States Yes
    E.8.5.1Number of sites anticipated in the EEA13
    E.8.6 Trial involving sites outside the EEA
    E.8.6.1Trial being conducted both within and outside the EEA No
    E.8.6.2Trial being conducted completely outside of the EEA No
    E.8.7Trial has a data monitoring committee Yes
    E.8.8 Definition of the end of the trial and justification where it is not the last visit of the last subject undergoing the trial
    LVLS
    E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial
    E.8.9.1In the Member State concerned years5
    E.8.9.1In the Member State concerned months9
    E.8.9.1In the Member State concerned days0
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial years5
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial months9
    E.8.9.2In all countries concerned by the trial days0
    F. Population of Trial Subjects
    F.1 Age Range
    F.1.1Trial has subjects under 18 Yes
    F.1.1Number of subjects for this age range: 30
    F.1.1.1In Utero No
    F.1.1.2Preterm newborn infants (up to gestational age < 37 weeks) No
    F.1.1.3Newborns (0-27 days) No
    F.1.1.4Infants and toddlers (28 days-23 months) Yes
    F.1.1.4.1Number of subjects for this age range: 8
    F.1.1.5Children (2-11years) Yes
    F.1.1.5.1Number of subjects for this age range: 10
    F.1.1.6Adolescents (12-17 years) Yes
    F.1.1.6.1Number of subjects for this age range: 12
    F.1.2Adults (18-64 years) Yes
    F.1.2.1Number of subjects for this age range: 30
    F.1.3Elderly (>=65 years) No
    F.2 Gender
    F.2.1Female Yes
    F.2.2Male Yes
    F.3 Group of trial subjects
    F.3.1Healthy volunteers No
    F.3.2Patients Yes
    F.3.3Specific vulnerable populations Yes
    F.3.3.1Women of childbearing potential not using contraception No
    F.3.3.2Women of child-bearing potential using contraception Yes
    F.3.3.3Pregnant women No
    F.3.3.4Nursing women No
    F.3.3.5Emergency situation No
    F.3.3.6Subjects incapable of giving consent personally Yes
    F.3.3.6.1Details of subjects incapable of giving consent
    Children (for age alone)
    Kinder (nur aufgrund des Alters)
    F.3.3.7Others No
    F.4 Planned number of subjects to be included
    F.4.1In the member state56
    F.4.2 For a multinational trial
    F.4.2.1In the EEA 60
    F.4.2.2In the whole clinical trial 60
    F.5 Plans for treatment or care after the subject has ended the participation in the trial (if it is different from the expected normal treatment of that condition)
    After stem cell transplantation patients will be closely monitored as per clinical routine. According to the underlying disease regular visits and medical observation at the patient’s transplant center (study site) will continue even after regular termination of the study.
    Nach der Stammzelltransplantation werden die Patienten entsprechend der klinischen Routine engmaschig überwacht. In Abhängigkeit von der Grunderkrankung werden die regelmäßigen Visiten und die medizinische Überwachung am Transplantationszentrum des Patienten (Prüfstelle) auch nach Studienende weitergeführt.
    G. Investigator Networks to be involved in the Trial
    N. Review by the Competent Authority or Ethics Committee in the country concerned
    N.Competent Authority Decision Authorised
    N.Date of Competent Authority Decision2012-11-13
    N.Ethics Committee Opinion of the trial applicationFavourable
    N.Ethics Committee Opinion: Reason(s) for unfavourable opinion
    N.Date of Ethics Committee Opinion2012-09-13
    P. End of Trial
    P.End of Trial StatusCompleted
    P.Date of the global end of the trial2018-12-21
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