E.1 Medical condition or disease under investigation |
E.1.1 | Medical condition(s) being investigated |
Acute ischaemic stroke |
Akuter ischämischer Schlaganfall |
Ictus isquémico agudo |
|
E.1.1.1 | Medical condition in easily understood language |
Acute stroke without bleeding in the brain |
Akuter Schlaganfall ohne Blutung im Gehirn |
Ictus agudo sin sangrado cerebral |
|
E.1.1.2 | Therapeutic area | Diseases [C] - Nervous System Diseases [C10] |
MedDRA Classification |
E.1.2 Medical condition or disease under investigation |
E.1.2 | Version | 17.0 |
E.1.2 | Level | PT |
E.1.2 | Classification code | 10061256 |
E.1.2 | Term | Ischaemic stroke |
E.1.2 | System Organ Class | 10029205 - Nervous system disorders |
|
E.1.3 | Condition being studied is a rare disease | No |
E.2 Objective of the trial |
E.2.1 | Main objective of the trial |
To determine whether systemic cooling to a target body temperature between 34.0 and 35.0°C, started within 6 hours of symptom onset and maintained for 24 hours, improves functional outcome at 3 months in patients with acute ischaemic stroke. |
Es soll untersucht werden, ob systemische Kühlung auf eine Zielkörpertemperatur zwischen 34.0 und 35.0°C, die innerhalb von 6 Stunden nach Auftreten der Erstsymptome begonnen und über 24 Stunden aufrechterhalten wird, das funktionale Ergebnis nach 3 Monaten bei Patienten mit akutem ischämischem Schlaganfall verbessert. |
Determinar si el ?enfriamiento terapéutico? (hipotermia) con una temperatura objetivo de 34 a 35°C, iniciada dentro de las primeras 6 horas desde el comienzo de los síntomas y mantenida durante 24 horas mejora el pronóstico funcional a los 3 meses en pacientes con ictus isquémico agudo. |
|
E.2.2 | Secondary objectives of the trial |
? To assess the effect of systemic cooling to a target body temperature between 34.0 and 35.0°C, started within 6 hours of symptom onset and maintained for 24 hours, in patients with acute ischaemic stroke on ? mortality at 3 months. ? neurological outcome at 3 months. ? quality of life at 3 months. ? cerebral infarct size at 48±24 hours. ? To determine the safety and tolerability of systemic cooling in patients with acute ischaemic stroke. |
? Bewertung des Effekts von systemischer Kühlung auf eine Zielkörpertemperatur zwischen 34.0 und 35.0°C, die innerhalb von 6 Stunden nach Auftreten der Erstsymptome begonnen und über 24 Stunden aufrechterhalten wird, bei Patienten mit akutem ischämischem Schlaganfall auf ? die Sterblichkeit nach 3 Monaten. ? das neurologische Ergebnis nach 3 Monaten. ? die Lebensqualität nach 3 Monaten. ? die Größe des Hirninfarkts nach 48±24 Stunden. ? Überprüfung der Sicherheit und Verträglichkeit von systemischer Kühlung bei Patienten mit akutem ischämischem Schlaganfall. |
Evaluar la eficacia de la hipotermia con una temperatura objetivo de 34 a 35°C, iniciada dentro de las primeras 6 horas desde el comienzo de los síntomas y mantenida durante 24 horas en pacientes con ictus isquémico agudo en cuanto a: o mortalidad a los 3 meses. o Pronóstico funcional a los 3 meses. o Calidad de vida a los 3 meses. o Tamaño del infarto cerebral a las 48±24 horas.
Determinar la seguridad y tolerabilidad de la hipotermia en pacientes con ictus isquémico agudo. |
|
E.2.3 | Trial contains a sub-study | No |
E.3 | Principal inclusion criteria |
The trial population consists of patients of both sexes, aged ?18 years, with acute ischaemic stroke and a score on the NIHSS of 6 up to and including 18 at screening [Assessment 1, within 90 minutes before the start of the treatment phase TP]. ? Written informed consent obtained from the patient or his/her legally acceptable representative or under such other arrangements as may be legally established in participating countries. ? Estimated body weight of 50kg up to and including 120kg. ? Possibility to start therapeutic hypothermia within 6 hours after onset of stroke. ? Possibility to start therapeutic hypothermia within 90 minutes after start of alteplase administration in patients receiving thrombolysis. ? Possibility to start therapeutic hypothermia within 90 minutes after admission to trial site in patients not receiving thrombolysis. ? mRS score ?2 prior to onset of stroke. ? GCS motor response subscale score ?5. |
Die Studienpopulation besteht aus Patienten beiderlei Geschlechts im Alter von ?18 Jahren mit akutem ischämischem Schlaganfall und einem Wert auf der NIHSS von 6 bis einschließlich 18 zum Zeitpunkt des Screenings [Assessment 1, innerhalb von 90 Minuten vor dem Start der Behandlungsphase TP]. ? Schriftliche Erklärung des Einverständnisses mit der Teilnahme an der klinischen Prüfung durch den Patienten oder seinem gesetzlichen Vertreter oder nach einem anderen vom Gesetzgeber des jeweiligen teilnehmenden Landes vorgesehenen Verfahren. ? Geschätztes Körpergewicht von 50kg bis zu 120kg einschließlich. ? Möglichkeit gegeben, dass die therapeutische Hypothermie innerhalb von 6 Stunden nach Auftreten der ersten Schlaganfallsymptome begonnen werden kann. ? Möglichkeit gegeben, dass die therapeutische Hypothermie innerhalb von 90 Minuten nach Start der Gabe von Alteplase bei Patienten begonnen werden kann, die eine Lysetherapie erhalten. ? Möglichkeit gegeben, dass die therapeutische Hypothermie innerhalb von 90 Minuten nach Aufnahme in die Prüfstelle bei Patienten begonnen werden kann, die keine Lysetherapie erhalten. ? mRS-Wert ?2 vor Auftreten der ersten Schlaganfallsymptome. ? GCS motor response subscale-Wert ?5. |
La población del estudio consiste en: pacientes de ambos sexos, con edad ?18 años, con ictus isquémico agudo y una puntuación en la escala NIHSS (National Institutes of Health Stroke Scale) de 6 hasta 18 puntos inclusive, en el momento de la selección [Evaluación 1, dentro de los primeros 90 minutos antes del inicio de la fase de tratamiento (FT)]. 1. Consentimiento informado por escrito. 2. Peso estimado de 50 a 120 kg (ambos inclusive). 3. Posibilidad de iniciar hipotermia terapéutica dentro de las primeras 6 horas desde el inicio del ictus. 4. Posibilidad de iniciar hipotermia terapéutica dentro de los primeros 90 minutos desde la administración de alteplasa (en los pacientes que recibieron trombólisis), o dentro de los primeros 90 minutos después del ingreso en pacientes que no han recibido trombólisis. 5. Puntuación en la escala de Rankin modificada ?2 previa al ictus. 6. Puntuación ?5 en la subescala motora de la Escala del Coma de Glasgow. |
|
E.4 | Principal exclusion criteria |
1. Use of monoaminoxidase inhibitors in the 14 days prior to screening. 2. Current use of medication interacting with pethidine or buspirone. 3. Acute alcohol intoxication. 4. Opioid addiction. 5. Nursing mother or pregnant woman, as verified by a positive urine pregnancy test in females of childbearing potential. 6. Known hypersensitivity to the IMPs or any of their formulation ingredients. 7. Patient who is imprisoned or is lawfully kept in an institution. 8. Employee or direct relative of an employee of the CRO (if applicable), the department of the investigator, or the sponsor. 9. Participation in an interventional clinical trial within the last 4 weeks, or be under the exclusion period from another trial. 10. Prior participation in this trial. 11. Any acutely life-threatening conditions other than acute ischaemic stroke. 12. Rapidly resolving stroke symptoms. 13. Evidence from CT or MRI of intracranial haemorrhage or tumour or encephalitis or any diagnosis likely to cause the present symptoms other than acute ischaemic stroke. 14. Known convulsive disorder, acute closed angle glaucoma, myasthenia gravis. 15. SPO2 <94% (as measured by pulse oximetry) under nasal oxygen administration. 16. Other severe respiratory disorder. 17. Bradycardia (<40 bpm). 18. Severe cardiac failure, defined as NYHA classification ?III. 19. Myocardial infarction or angina pectoris in the 3 months prior to screening. 20. Vasospastic disorders. 21. Haematological dyscrasia (e.g., sickle cell disease, cryoglobulinaemia). 22. Known platelet count <100,000/mm3. 23. Known INR >1.7. 24. Skin damage at the sites intended to be used for cooling. 25. Clinical diagnosis of sepsis. 26. Known severe hepatic impairment (serum ALAT and/or ASAT >3 times ULN). 27. Known renal impairment (serum creatinine >2mg/100ml). 28. Addison?s disease. 29. Any other condition that may interfere with, or be aggravated by, therapeutic hypothermia. 30. Any condition that is thought to reduce the compliance to cooperate with the trial procedures . |
1. Einnahme von Monoaminoxydasehemmern in den 14 Tagen vor Screening. 2. Derzeitige Einnahme von Arzneimitteln, die mit Pethidin oder Buspiron interagieren. 3. Akute Alkoholintoxikation. 4. Opiatabhängigkeit. 5. Stillende oder Schwangere (positiver Urintest bei Frauen im gebärfähigen Alter). 6. Bekannte Überempfindlichkeit gegenüber den Prüfpräparaten oder den Hilfsstoffen. 7. Patient, der auf gerichtliche oder behördliche Anweisung in einer Anstalt untergebracht ist. 8. Angestellter oder direkter Verwandter eines Angestellten der CRO (falls zutreffend), der Abteilung des Prüfers oder des Sponsors. 9. Teilnahme an einer interventionellen klinischen Studie in den letzten 4 Wochen oder in der Ausschlussfrist von einer anderen Studie. 10. Frühere Teilnahme an dieser klinischen Prüfung. 11. Alle akut lebensbedrohlichen Zustände außer akutem ischämischem Schlaganfall. 12. Rasch rückläufige Schlaganfallsymptome. 13. Nachweis im CT oder MRT einer intrakraniellen Blutung oder eines Tumors oder einer Enzephalitis oder jeder anderen Diagnose außer akutem ischämischem Schlaganfall, die die vorhandenen Symptome hervorrufen kann. 14. Bekanntes Anfallsleiden, akutes Engwinkelglaukom, Myasthenia gravis. 15. Periphere Sauerstoffsättigung <94% (gemessen mittels Pulsoxymetrie) unter nasaler Sauerstoffzufuhr. 16. Andere schwerwiegende respiratorische Störungen. 17. Bardykardie (<40 Schläge/min). 18. Schwere Herzinsuffizienz (NYHA ?III). 19. Myokardinfarkt oder Angina pectoris in den letzten 3 Monaten. 20. Vasospastische Störungen. 21. Hämatologische Störungen (z.B. Sichelzellanämie, Kryoglobulinämie). 22. Bekannte Thrombozytenzahl <100.000/mm³. 23. Bekannte INR>1,7. 24. Hautschäden an Stellen, die für die Kühlung vorgesehen sind. 25. Klinische Sepsisdiagnose. 26. Bekannte schwere Leberfunktionsstörung (Serum-GPT/-GOT >3facher oberer Grenzwert). 27. Bekannte Nierenfunktionsstörung (Serumkreatinin >2mg/100ml). 28. M. Addison. 29. Alle anderen Zustände, die mit therapeutischer Hypothermie interferieren oder durch diese verschlechtert werden können. 30. Alle Zustände, die die Mitarbeit des Patienten beeinträchtigen können. |
1. Uso de inhibidores de la monoaminoxidasa dentro de los 14 dias previos 2. Uso actual de medicamentos que interactúan con petidina o buspirona. Ej. ritonavir, fenitoína, cimetidina, fenotiazinas, opioides y agonistas parciales de los opioides (ej. pentazocina, nalbufina, buprenorfina). 3. Intoxicación aguda alcohólica. 4. Adicción a opioides. 5. Mujer en período de lactancia o embarazo, confirmado con un test de embarazo positivo en orina, en mujeres en edad fértil. 6. Hipersensibilidad conocida a los fármacos del estudio (Petidina, Buspirona, Ondansetrón, Granisetrón) o alguno de los componentes de su formulación. 7. Paciente que está prisionero o mantenido en una institución por mandato legal. 8. Empleado o familiar directo de un empleado de la CRO (si es aplicable), del departamento del investigador o del sponsor 9. Participación en otro ensayo clínico intervencionista dentro de las últimas 4 semanas, o estar en el periodo de exclusión de otro ensayo. 10. Participación previa en este ensayo. 11. Cualquier condición aguda potencialmente fatal distinta al ictus isquémico. 12. Síntomas del ictus rápidamente regresivos. 13. Evidencia en la TC o RM de hemorragia intracraneal, tumor, encefalitis o cualquier diagnóstico que pueda causar los síntomas actuales, distinta del ictus isquémico. La transformación hemorrágica no es un criterio de exclusión, excepto cuando hay un hematoma parenquimatoso que abarca más del 30% del área infartada, con efecto de masa significativo, o cuando existe una hemorragia alejada del infarto. 14. Antecedente conocido de trastorno convulsivo, glaucoma de ángulo agudo, miastenia gravis. 15. Saturación de oxígeno por debajo del 94% (SPO2 <94%) en pacientes con administración de oxígeno nasal. 16. Otra enfermedad respiratoria severa. 17. Bradicardia (<40 lpm). 18. Insuficiencia cardiaca severa, definida como clasificación NYHA ?III. 19. Infarto agudo al miocardio o angina de pecho en los 3 meses previos. 20. Trastorno vasoespástico (Ej., Enfermedad de Raynaud). 21. Discrasia sanguínea (Ej: anemia de células falciformes, crioglobulinemia). 22. Recuento plaquetario <100,000/mm3. 23. INR >1.7 24. Lesiones cutáneas (Ej. inflamación, quemaduras, úlceras, hives, rash) en lugares donde se aplicaría la hipotermia 25. Diagnóstico clínico de sepsis. 26. Daño hepático severo conocido (ALAT y/o ASAT >3 veces por encima del límite superior de normalidad). 27. Daño renal conocido (creatinina sérica >2mg/100ml). 28. Enfermedad de Addison. 29. Alguna otra condición que pueda interferir o ser agravada por la hipotermia. 30. Cualquier condición que se sospeche que reducirá la adherencia o cooperación con los procedimientos del ensayo. |
|
E.5 End points |
E.5.1 | Primary end point(s) |
Score on the mRS. |
Wert auf der mRS. |
Puntuación de la mRS |
|
E.5.1.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
At outcome assessment [A7, Day 91±14 days]. |
Zum Zeitpunkt der Ergebnisbewertung [A7, Tag 91±14 Tage]. |
En la evaluación final del estudio [A7, Día 91±14 días] |
|
E.5.2 | Secondary end point(s) |
? Death or dependency, defined as a score on the mRS >2. ? Death. ? Score on NIHSS. ? Brain infarct size. ? WHODAS 2.0 score. ? EQ-5D-5L score. |
? Tod oder Abhängigkeit, definiert als ein Wert auf der mRS >2. ? Tod. ? Wert auf der NIHSS. ? Größe des Hirninfarkts. ? WHODAS 2.0-Wert. ? EQ-5D-5L-Wert. |
? Muerte o dependencia, definidas como un puntuación en la mRS >2 ? Muerte ? Puntuación en la escala NIHSS ? Tamaño del infarto cerebral ? Puntuación WHODAS 2.0 ? Puntuación EQ-5D-5L |
|
E.5.2.1 | Timepoint(s) of evaluation of this end point |
? Death or dependency, defined as a score on the mRS >2 at outcome assessment [A7, Day 91±14 days]. ? Death at outcome assessment [A7, Day 91±14 days]. ? Score on NIHSS at outcome assessment [A7, Day 91±14 days]. ? Brain infarct size at imaging assessment [A4, Hour 48±24 hours]. ? WHODAS 2.0 score at outcome assessment [A7, Day 91±14 days]. ? EQ-5D-5L score at outcome assessment [A7, Day 91±14 days]. |
? Tod oder Abhängigkeit, definiert als ein Wert auf der mRS >2 zum Zeitpunkt der Ergebnisbewertung [A7, Tag 91±14 Tage]. ? Tod zum Zeitpunkt der Bewertung des funktionalen Ergebnisses [A7, Tag 91±14 Tage]. ? Wert auf der NIHSS zum Zeitpunkt der Bewertung des funktionalen Ergebnisses [A7, Tag 91±14 Tage]. ? Größe des Hirninfarkts zum Zeitpunkt der Bewertung der Bildgebung [A4, Stunde 48±24 Stunden]. ? WHODAS 2.0-Wert zum Zeitpunkt der Bewertung des funktionalen Ergebnisses [A7, Tag 91±14 Tage]. ? EQ-5D-5L-Wert zum Zeitpunkt der Bewertung des funktionalen Ergebnisses [A7, Tag 91±14 Tage]. |
? Muerte o dependencia, definidas como un puntuación en la mRS >2 en la visita final [A7, día 91±14 días]. ? Muerte en la evaluación de la visita final [A7, día 91±14 días]. ? Puntuación en la escala NIHSS en la visita final [A7, día 91±14 días]. ? Tamaño del infarto cerebral en la evaluación de imágenes [A4, hora 48±24 horas]. ? Puntuación WHODAS 2.0 en la evaluación de la visita final [A7, día 91±14 días]. ? Puntuación EQ-5D-5L en la evaluación de desenlace [A7, día 91±14 días]. |
|
E.6 and E.7 Scope of the trial |
E.6 | Scope of the trial |
E.6.1 | Diagnosis | No |
E.6.2 | Prophylaxis | Yes |
E.6.3 | Therapy | Yes |
E.6.4 | Safety | Yes |
E.6.5 | Efficacy | Yes |
E.6.6 | Pharmacokinetic | No |
E.6.7 | Pharmacodynamic | No |
E.6.8 | Bioequivalence | No |
E.6.9 | Dose response | No |
E.6.10 | Pharmacogenetic | No |
E.6.11 | Pharmacogenomic | No |
E.6.12 | Pharmacoeconomic | No |
E.6.13 | Others | No |
E.7 | Trial type and phase |
E.7.1 | Human pharmacology (Phase I) | No |
E.7.1.1 | First administration to humans | No |
E.7.1.2 | Bioequivalence study | No |
E.7.1.3 | Other | No |
E.7.1.3.1 | Other trial type description | |
E.7.2 | Therapeutic exploratory (Phase II) | No |
E.7.3 | Therapeutic confirmatory (Phase III) | Yes |
E.7.4 | Therapeutic use (Phase IV) | No |
E.8 Design of the trial |
E.8.1 | Controlled | Yes |
E.8.1.1 | Randomised | Yes |
E.8.1.2 | Open | Yes |
E.8.1.3 | Single blind | No |
E.8.1.4 | Double blind | No |
E.8.1.5 | Parallel group | Yes |
E.8.1.6 | Cross over | No |
E.8.1.7 | Other | No |
E.8.2 | Comparator of controlled trial |
E.8.2.1 | Other medicinal product(s) | No |
E.8.2.2 | Placebo | No |
E.8.2.3 | Other | Yes |
E.8.2.3.1 | Comparator description |
Bestmögliche medizinische Behandlung. |
Mejor tratamiento médico |
Best medical treatment. |
|
E.8.2.4 | Number of treatment arms in the trial | 2 |
E.8.3 |
The trial involves single site in the Member State concerned
| No |
E.8.4 | The trial involves multiple sites in the Member State concerned | Yes |
E.8.4.1 | Number of sites anticipated in Member State concerned | 18 |
E.8.5 | The trial involves multiple Member States | Yes |
E.8.5.1 | Number of sites anticipated in the EEA | 50 |
E.8.6 Trial involving sites outside the EEA |
E.8.6.1 | Trial being conducted both within and outside the EEA | No |
E.8.6.2 | Trial being conducted completely outside of the EEA | No |
E.8.7 | Trial has a data monitoring committee | Yes |
E.8.8 |
Definition of the end of the trial and justification where it is not the last
visit of the last subject undergoing the trial
|
LVLS. |
Letzte Visite des letzten Studienteilnehmers. |
Última visita del último paciente |
|
E.8.9 Initial estimate of the duration of the trial |
E.8.9.1 | In the Member State concerned years | 3 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned months | 9 |
E.8.9.1 | In the Member State concerned days | 0 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial years | 3 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial months | 9 |
E.8.9.2 | In all countries concerned by the trial days | 0 |